Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

NijhuisT

NijhuisT

• Lid sinds 11 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2013
  • 21:27

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over tethering. De situatie is als volgt:

Ik zit op een camping in Duitsland, ze bieden hier wifi aan. Men kan zonder wachtwoord verbinding maken met deze wifi-spot. Vervolgens als je een site wilt openen komt er een pop-up venster in beeld, waar je vervolgens je inloggegevens invult. Hierna kun je gebruik maken van het internet.

Ik heb een Samsung galaxy S advance. Verbinding maken met het internet ging prima, maar er komt geen pop-up venster. Zodra ik een site wil bekijken komt er slechts in beeld te staan Webpagina niet beschikbaar. Ik heb geprobeerd de pop-up handmatig op te roepen. Maar ook dan komt er Webpagina niet beschikbaar te staan.

Wanneer ik met mijn tablet, de asus transformer Tf101, verbinding maak, komt netjes het inlogscherm in beeld en kan ik inloggen. Het ligt dus niet per definitie aan het internet leek mij dus. (Had ook geen problemen met iPod touch.)

Ik moet om persoonlijke redenen internet hebben op mijn telefoon. Dus ik dacht ik stuur het wifi internet via mijn tablet door aan mijn telefoon. Nu ben ik er inmiddels achter dat dit dus niet zo maar kan, doordat de tablet of wifi uitzent of ontvangt. Vervolgens wilde ik de wifi doorsturen via bluetooth aan mij telefoon. Ook dit is niet gelukt.

Mijn vraag is nu: is er iemand die weet of met de middelen die ik heb, ik op de een of andere manier wifi via de tablet op mijn telefoon kan krijgen. (Tenzij iemand weet hoe ik toch het inlogscherm op mijn telefoon krijg natuurlijk.)

Ik heb tot mijn beschikking:
Samsung galaxy S advance, zonder enige vorm van internet.
Usb-kabel voor samsung galaxy S advance.
Asus transformer TF101 met dockingstation (dus usb-poorten) en wifi verbinding
Usb-kabel voor ipod-touch
ipod touch met wifi verbinding

Goed ik kwam er zelf dus niet uit. Misschien heel ver gezocht, maar ik dacht ondertussen in de richting van: Wifi ontvangen op tablet en doorsturen via de kabel naar ipod touch die het vervolgens uit zendt als wifi.

In ieder geval, is er een knappe kop die mij aan internet helpt? Misschien sowieso een idee dat iemand iets ontwikkelt voor dit soort situaties. Ik weet dat er apps zijn die je op tablet en telefoon download en dan werkt het wel, maar zoals gezegd beschik ik niet over het internet om die apps te downloaden op mijn telefoon.

Alvast bedankt!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren