Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

wittepenne

wittepenne

• Lid sinds 02 januari 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2013
  • 18:52

Ik bezit een SGS2 en een Galaxy Tablet 10.1 en ik wil beide apparaten hun schermgegevens ([B][U]alles[/U][/B] wat op het scherm staat) kunnen projecteren via beamer op een groot scherm. Ik weet dat ik voor beide toestellen via een HDMI kabeltje kan werken maar ik wil het [B]draadloos[/B]. Bestaat er zo iets als AppleTV voor Android toestellen? Is er een mogelijkheid om ook via het toestelletje AppleTV te werken met Android toestellen, je weet maar nooit ? Ik heb al veel gezocht op het internet maar vind geen oplossing. De bedoeling is te kunnen les geven over beide apparaten (smartphone en tablet) en niet gebonden te zijn aan kabels. Kan iemand mij helpen? Dank bij voorbaat.

Bewerkt (21 mei 2013 13:42)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 14 februari 2013
  • 22:53

Er is een kastje met een HDMI aansluiting, zoals een android tv stick. Ik veronderstel dat je zo'n stick met de HDMI kabel kan aansluiten( fysiek) op je beamer. Om dan met een app zoals Logmein met je andere toestel de stick over te nemen. Let dan wel op dat je een recente (dus ook duurder) stick neemt vanwege de prestaties die de stick leveren moet. Op het moment zijn de specificaties van de stickys niet altijd even goed, maar dit is vanwege het feit dat deze tech redelijk nieuw is en nog beter ontwikkeld moet worden. Een andere optie is misschien de Samsung Galaxy Beam. Dit is een android telefoon toestel met een beamer ingebouwd. succes ! :)

wittepenne

wittepenne

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2013
  • 01:23

Dank voor uw reactie. Mijn excuus maar ik begrijp de opzet van de verbinding niet. Met een Android TV stick maak ik verbinding met de beamer (via HDMI stekker) en heb aldus een besturingssysteem bij de hand. Ik kan dan ook een wifi verbinding maken met een netwerk via de afstandsbediening die mij waarschijnlijk een klavier op het scherm (via de beamer) levert. Aldus moet ik dan verder waarschijnlijk een app (logmein) op de stick installeren. Hoe maak ik dan verder verbinding met een smartphone of een tablet? Kan iemand mogelijks de opzet van de verbinding helemaal uitschrijven? Dank !

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 15 februari 2013
  • 07:29

[QUOTE=wittepenne;381770]Ik bezit een SGS2 en een Galaxy Tablet 10.1 en ik wil beide apparaten hun schermgegevens ([B][U]alles[/U][/B] wat op het scherm staat) kunnen projecteren via beamer op een groot scherm. Ik weet dat ik voor beide toestellen via een HDMI kabeltje kan werken maar ik wil het [B]draadloos[/B]. .[/QUOTE] Goedemorgen ! U zegt u wilt uw complete scherm van uw telefoon toestel en/of tablet weergeven via een beamer. Dan zult u echt een apparaat/ ontvanger moeten aansluiten op de beamer. Dit kan dus met een Android tv stick/ dongle [URL="http://www.androidworld.nl/forum/android-mini-pc/"]HIER[/URL] kunt meer informatie over de stick vinden. Op de stick sluit u een draadloze muis en toesenbord aan voor het gemak en op de stick kunt u de app Logmein installeren. [URL="https://secure.logmein.com/NL/welcome/access/fasteasy/3/?gclid=CJ7Z0tjWt7UCFXHLtAodxm0AiA&destination=/NL/welcome/access/fasteasy/3/&wt.srch=1&utpk=logmein&originid314985&ef_id=UOcnxwAAHkuIUTPj:20130215062350:s"]HIER[/URL] heeft u meer informatie over het programma. Logmein is een app om op een andere systeem bewerkingen uit te voeren en een systeem tijdens een sessie "over te nemen". Dus deze app moet op beide toestellen geïnstaleerd staan. Beide toestellen ( dus de Smartphone/tablet én de stick moeten verbonden zijn met het internet anders werkt het niet waarschijnlijk. Smartphone/Tablet maken verbinding met het internet via uw abbonement/ Wi-FI netwerk. En de stick maakt verbinding mt het internet via een Wi-Fi netwerk. Eenmaal de apparaten verbonden met het internet, de apps op alle toestellen geïnstalleerd, de Stick verbonden met de beamer, kunt u in een sessie de stick met uw smartphone/ tablet "overnemen" en van alles doen en weergeven via de beamer. Zo'n soortgelijke constructie, ik denk dat u het in die richting moet zoeken. Een andere constructie weet ik niet. Ik hoop dat het zo duidelijk is ? :) Succes

wittepenne

wittepenne

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2013
  • 14:37

Ik heb het via Teamviewer geprobeerd. Die hebben een App (Android + iOS) die u toelaat van op een pc een (Samsung)Android toestel over te nemen. U hebt dan zelfs geen stick nodig als u een pc hebt met een HDMI uitgang (met een VGA gaat het ook) naar de beamer. Het werkte, mits een kleine vertraging, heel goed zowel met smartphone als met tablet. Het probleem zit hem er in dat je draadloos internet via een draadloze router nodig hebt omdat je 2 toestellen via het internet met mekaar in verbinding brengt. Deze opstelling kan nuttig zijn voor wie gemakkelijk over een internetverbinding beschikt. Ik zoek echter een oplossing om zonder internet te kunnen werken. Toch zeer bedankt voor uw tussenkomst.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren