Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rosita003

Rosita003

• Lid sinds 27 maart 2011
  • Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 28 november 2012
  • 14:34

Hallo iedereen,

Misschien een rare vraag om te stellen op het AW forum (en weet niet of het is toegestaan) Maar ik heb een vraag over Windows 8.

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop, een 13,3 inch Sony Vaio S (een witte, past mooi bij mn Xperia S :cool
Ben er erg blij mee.

Maar nu de vraag. Op deze laptop zit Windows 7 home premium, werkt uitstekend. Er is/was een actie gaande bij deze laptop dat ik een upgrade naar Windows 8 kan krijgen voor 14,99 euro. Dit aanbod geldt tot februari. Ik wil het aan de ene kant graag omdat ik het nieuwste wil en deze laptop ivm de aanbieding vlak voordat windows 8 uitkwam heb gekocht. Maar aan de andere kant… Wat als het niet bevalt of mn laptop niet meer optimaal werkt…

Wat zijn jullie ervaringen? Doen? of toch niet? en waarom wel of niet?

En werkt het met mijn huidige software en drivers? (office 2010, dragon naturally speaking 10 de Sims 3 :shy:, firefox, skype, msn, mcafee internet security en Evernote)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een goede beslissing te maken. Tot nu toe hoor ik verschillende dingen, daardoor twijfel ik heel erg.

Groetjes Rosita

Heb zelf nog helemaal geen ervaring met Windows 8.

Bewerkt (24 april 2013 15:55)
Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 28 november 2012
  • 15:12

Wat betreft de upgrade naar Windows 8, je hoeft iig daarna niks opnieuw te installeren. Het is echt puur een upgrade van W7 naar W8 zonder dat je eerst een format hoeft te doen.
Van Office 2010, Firefox, Skype, MSN en Evernote kan ik in ieder geval garanderen dat ze daarna nog werken, de andere ga ik wel van uit maar durf ik niet te zeggen.

Van te voren kun je sowieso een backup maken van je hele systeem, zodat je deze terug kan zetten mocht het niet bevallen.
Ik weet namelijk niet of een downgrade hetzelfde werkt als de upgrade (daar mee bedoel ik zonder dat je je programma's/drivers opnieuw hoeft te installaren). Je zou het eens kunnen proberen, maar ik heb het nog niet geprobeerd.
Ik ga in sowieso niet meer terug van W8 naar W7.

Rosita003

Rosita003

• Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 28 november 2012
  • 15:17

Thanks! Hoe bevalt windows 8? Wat zijn de voor en nadelen?

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 29 november 2012
  • 17:40

Lekker, gebruik het zakelijk en voor school al vanaf het eerste uur, super OS. Lekker snel,
met een redelijk nieuwe / nieuwe laptop ben ik nog niet tegengekomen dat dingen NIET
werken, dus zou het lekker doen. Zelfs op een 4-jaar oud beestje doet het nog super goed.

Over de compabiliteit:
- office 2010 -> werkt
- dragon naturally speaking 10 -> Better Living Through Technology » Fixing Dragon NaturallySpeaking 11/11.5 and Windows 8
- Sims 3 -> werkt
- Firefox -> werkt
- Skype -> werkt
- Msn -> werkt
- Mcafee internet security -> werkt, maar why? Mcafee is … met peren
- Evernote -> werkt

Rosita003

Rosita003

• Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 1 december 2012
  • 19:00

Thanks ik ga het doen! moet nog ff kijken hoe en waar ik het kan downloaden. Bij Sony zeggen ze dat je altijd nog terug kunt naar windows 7 en dat De upgrade wordt ondersteunt door Sony. Dat is een fijne geruststelling.

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
multirobbert

multirobbert

• Lid sinds 17 juni 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 10
  • 2 december 2012
  • 12:27

Ik vind dat Windows 8 meer voor een tablet is, maar dat is mijn mening.
Windows 8 is puur gebaseerd voor touch apparaten, zoals tablets, desktop pc's met touch, en laptops met touch.
Het werk ook wel met de muis, maar dat gaat niet zo handig.
Ik blijf nog lekker bij Windows 7.

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 2 december 2012
  • 12:34

Ben ik niet helemaal met je eens, heb zelf een touchscreen laptop nu maar gebruik het NOOIT.
Zit altijd met een extern toetsenbord, extern scherm en muis te werken.

Daarnaast (voor mij persoonlijk) zitten er wel wel meer voordelen aan:

- Metro apps,
- (Re)boottimes,
- Touch
- Mounten (van .ISO's)
- Cloud -gericht
- Hyper-V (werkt TOP)
- Snel, soepel en goedkoop

Verwijderd_Account_14511

Verwijderd_Account_14511

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 228
  • Reputatie 0
  • 2 december 2012
  • 12:52

Het ratje;362753
- Snel, soepel en goedkoop
Niks goedkoop, net zo duur als voorgaande versies.
MS heeft nu alleen een aanbieding om goedkoop te upgraden …

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 2 december 2012
  • 13:23

Windows 7 is zelfs een paar euro duurder dan Windows 8 op de OEM home premium pakketten.
Maar de upgrade is het om te doen, je kunt voor 15 euro érg goedkoop upgraden (en het werkt
ook gewoon goed om te upgraden met behoud van bestanden etc). Goedkoper kun je het niet
krijgen.

Rosita003

Rosita003

• Berichten 242
  • Reputatie 0
  • 2 december 2012
  • 19:07

Leuk zo'n discussie.

Op Tweakers zeggen ze ook dat windows 8 minder geschikt is voor desktop pc en laptops met een ouder touchpad, maar ik denk dat het meer is wat je zelf prettig vindt. Gelukkig heb ik zelf een groot (voor een 13,3 inch laptop) multitouch touchpad.

Mijn vriend zweert bij desktops en wil ook geen windows 8 omdat die minder geschikt schijnt te zijn voor toetsenbord en muis bediening. (ondanks dat er toch een bureaubladomgeving zit in Windows 8) Mar hij gaat me wel helpen met de installatie.

Ik wilde gisteren de upgrade aanschaffen en ik heb me aangemeld. Daarna wilde ik een upgrade-kit van Sony downloaden, dat moet omdat daar de drivers inzitten. maar mijn productcode, wordt niet herkend, terwijl het model laptop wel in aanmerking komt voor de upgrade en ook ondersteund wordt door Sony. Morgen maar ff bellen met de Vaio support. Erg vreemd dit.

Heeft dit te maken met het feit dat sommige dingen (nog) niet compatible zijn met Windows 8?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren