Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 12 september 2012
  • 08:37

Sorry Mod, maar soms…

Bewerkt (24 april 2013 15:33)

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

fransb

fransb

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 09:31

Beste Z0rk, mag ik me nog even “verdedigen”? Ik vind dat Tucker mij namelijk onterecht zwart maakt en met de opmerking “Sorry Mod, maar soms…” jouw waarschuwing volkomen negeert.

Beste Tucker, als je mijn “frustratierelaas” goed gelezen had, had je gemerkt dat ik ben geen PVV-er ben die niets ziet in ontwikkelingswerk. Maar luxe-artikelen naar ontwikkelingslanden sturen levert alleen maar corruptie op. Wellicht dat een arme Afrikaanse 3e-wereld boer wat aan een oude westerse GSM heeft, maar die zal hij dan wel voor een half jaarinkomen moeten kopen/onderhouden van een Afrikaanse stedeling/netwerkoperator. Daar schiet die boer niets mee op.

Vanuit mijn werk heb ik een keer een presentatie gehad over dit soort plannen in India (dichtbevolkt, 2e-wereld land). Zwaar gesubsidieerde simpelenieuwetelefoons (werkgelegenheid) die zichzelf terugverdienen door “de massa”: doordat alle boeren eenzelfde apparaat krijgen kan de opleiding voor de bediening simpel gehouden worden. Agrarische adviseurs hoeven niet meer te reizen en de boer betaalt een klein bedrag per advies voor een vaak grote besparing op zijn bedrijf (moet ik beregenen of niet).
Dit soort projecten heeft veel meer zin dan dat zo'n boer met een aftandse afgeschreven Nederlandstalige smartphone zit te knoeien.

Dus ja, ik denk er wel over na.

Zoals je wellicht ook gezien hebt (mijn eerdere posting) heb ik een aantal “gsm-inname-sites” bezocht. De grootste motivatie van deze organisaties is milieu: terugwinnen van metalen na vernietiging. Vandaar ook de lage bedragen die ze bieden. Als mijn telefoon werkelijk afgeschreven (lees: het niet meer doet) is zal ik hier zeker gebruik maken (of gewoon naar de milieustraat brengen). Dan hoeft er dus niets tegenover staan..

Weer on-topic (voor zover ik dat niet was): In de openingspost staat “het goede doel” zonder specificatie. Blijkbaar wil de projectgroep eigenlijk ook weten wat wij onder een “goed doel” verstaan. Klopt dat? Met mijn motivaties wil ik aangeven dat telefoons inzamelen al dan niet tegen een vergoeding afhankelijk is van een aantal factoren en zeker ook het doel waar het voor gebruikt wordt.

Joopsloop

Joopsloop

• Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 324
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 11:35

Ik hou al mijn telefoons zelf. Gewoon leuk voor later. Ik heb mijn eerste foon nog, als ik die aanzet en luister naar de beltonen, komen leuke herinneringen omhoog :-)

Ik wil best wat geld schenken aan een goed doel, maar me foons dus niet.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 12 september 2012
  • 12:11

fransb;339039
Waarom doe je het dan?
Dat doe ik helemaal niet. Ik reageer slechts op jouw bewering dat GSM's “in de woestijn” niet werken. Initiatieven zoals VetAid, VillageReach en Save the Elephants zijn gebaseerd op GSM technologie. In de woestijn.

Ik respecteer je keuze hoor, dat is helemaal het probleem niet. Ik heb wel een probleem met het aanvoeren van drogredenaties. Borrelpraat bewaar je het best voor de kroeg, redenaties als “moet ik nu mijn telefoon aan een Nigeriaanse oplichter geven” vallen onder stemmingmakerij en dienen geen enkel doel anders dan polarisatie.

Het deel van mijn antwoord dat je quote gaat over de vermeende waarde van charity. Voor de één is iedere €10 te veel, de ander geeft makkelijk het 100-voudige op jaarbasis. Wat de menselijke waarde is van die bedragen (of de vermeende tegenwaarde van oude meuk), dáárover kan de discussie niet gaan. Dat schreef ik en dat bedoel ik.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 13:16

Nogmaals de vraag om deze thread niet te ‘vervuilen’ met jullie meningsverschillen. Indien jullie het nodig achten deze discussie verder te zetten, doe dit via PM.

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 18:46

ook ik zal ff mijn zegje doen.

1 ja, maar geen smartphone.
2 ja, voor het geven aan een goed doel hoef ik niets terug.

kleine extra: een simpele mobiele telefoon zou ik zeker aan een goed doel geven (natuurlijk wel met wat meer info betreffende het goede doel ivm oplichterij), maar een smartphone is een extra luxe artikel waar men in 3de wereldlanden niets aan heeft daar voor die smartphone diensten flink moet betaald worden (oa internet).

Met vriendelijke groet,

Rick

Eigenaar van een Samsung galaxy S2+ met 4.2.2 en een Nexus 7 met 5.0.2
vrouwlief heeft een S3mini met 4.1.2

overige android ervaring:

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 12 september 2012
  • 19:17

Hier dan mijn input :
1) ja ik zou best mijn oude mobiel willen doneren als ik weet wat waarvoor het goede doel dient en wat er met het mobiel gebeurd , maar ik denk nit dat ik mijn “oude” smartphone zou doneren .

2) ja Doneren is in mijn optiek : iets gratis weg geven , dus ja dan hoef ik er ook niets voor terug natuurlijk
van Dale zegt dan ook :

do·ne·ren (werkwoord; doneerde, heeft gedoneerd)
1schenken, geven
Dit is dan ook volgens mij : gratis

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 14 september 2012
  • 11:28

DaveDH;339178
Hier dan mijn input :
1) ja ik zou best mijn oude mobiel willen doneren als ik weet wat waarvoor het goede doel dient en wat er met het mobiel gebeurd , maar ik denk nit dat ik mijn “oude” smartphone zou doneren .

2) ja Doneren is in mijn optiek : iets gratis weg geven , dus ja dan hoef ik er ook niets voor terug natuurlijk
van Dale zegt dan ook :

do·ne·ren (werkwoord; doneerde, heeft gedoneerd)
1schenken, geven
Dit is dan ook volgens mij : gratis

Hier sluit ik mij aan

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren