Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Joeyvdl

Joeyvdl

• Lid sinds 29 augustus 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 10 september 2012
  • 16:49

Hallo forumers,

Ik ben bezig samen met mijn projectgroep om een concept te bedenken voor het inzamelen van (tweedehands) mobiele telefoons.

Voor het onderzoek zouden wij graag van jullie willen weten wie er zouden doneren.

Hierbij twee:

“Zouden jullie een (tweedehands) mobiele telefoon doneren aan het goede doel en waarom.”
“Zouden jullie een (tweedehands) mobiele telefoon doneren zonder dat daar iets tegenover staat”

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 10 september 2012
  • 20:31

Als ik de opgegeven vragen zou beantwoorden zou ik de volgende antwoorden geven:

“Zouden jullie een (tweedehands) mobiele telefoon doneren aan het goede doel en waarom.”
- Ja, als ik een telefoon in de la heb liggen waar ik helemaal niks meer mee doe dan kan deze weg. Vaak gooi ik deze weg en soms geef ik deze aan een goed doel of lever ik ze in voor korting

“Zouden jullie een (tweedehands) mobiele telefoon doneren zonder dat daar iets tegenover staat”
- Ja, maar dit is wel een “oude” telefoon. Ik heb vorig jaar een nieuwe telefoon gehad maar deze kan wel weg aangezien ik nu een nieuwe heb. Mocht mijn Galaxy S Plus kapot gaan dan zou ik deze niet doneren tenzij er wat tegenover staat aangezien het toch wel een dure telefoon is. (weliswaar geen van 600 eu maar je snapt wat ik bedoel.)

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 10 september 2012
  • 21:58

Joeyvdl;338695

1) Hangt er van af: welk goed doel?
2) Zie 1, doneren is doneren.

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 10 september 2012
  • 22:17

1) Ligt eraan welk goed doel en wat de waarde van de telefoon nog is. Als de telefoon nog voor een relatief hoog bedrag verkocht kan worden waarschijnlijk niet.
2) Zelfde als onder 1).

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

H@RM

H@RM

• Lid sinds 13 maart 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 10 september 2012
  • 22:19

1) Ben bereid een toestel te doneren. Maar hangt wel van het “goede doel” af
2) doneren is doneren maar verwacht geen duur toestel

Succes met het onderzoek

fransb

fransb

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 11 september 2012
  • 13:13

Nee en nee. In tegenstelling tot de meesten die denken dat ze een telefoon gratis bij hun abonnement krijgen ken ik met mijn SIM-only abonnement de echte waarde van mijn telefoon.
Mijn LG3D kostte nieuw ca. 400 euro. Hij doet het nog prima, dus als ik hem zou willen verkopen zou ik er toch zo'n 200 euro voor willen vangen (niet realistisch, maar dat is wel ongeveer de waarde die hij nog voor mij heeft). Voor een donatie is dat wel erg veel.
Zonzoo heeft er nu nog 43,- euro voor over, Envirofone nog 77,- euro en cash4mobile nog 56,- euro. Belachelijk lage bedragen dus, maar als donatie toch ook weer erg veel.

Zelfs mij oude HTC Hero (resp. 18,- 16,- en 0,- euro) heeft een tweede leven gekregen als navigatie.

Dat is mij heel wat meer waard dan een GSM doneren aan een “goed doel” terwijl je weet dat er enorm veel aan de strijkstok blijft hangen. Bovendien: wat heb je midden in de woestijn aan een GSM als er niet eens stroom is en al zeker geen netwerk?

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 11 september 2012
  • 16:57

fransb;338856
wat heb je midden in de woestijn aan een GSM als er niet eens stroom is en al zeker geen netwerk?
Zegt Android for Good je iets? Dat is (was?) een initiatief van google om je oude smartphone te doneren aan een goed doel tijdens google I/O 2011. Het doel daarvan was smartphones op te kalefateren en te her-distribueren in Afrika zodat ze daar o.a. kunnen worden gebruikt door de lokale boeren bij het bijhouden en communiceren van informatie omtrent kuddes, begrazingen, ziektes, droogte en noem maar op. “Geen stroom” is er nauwelijks een issue. Vaste telefonie (laat staan internet) is er onbetrouwbaar maar er is een groeiende GSM/G2/G3 dekking. In Kenya bijvoorbeeld heeft 11 miljoen van de 40 miljoen mensen een internet aansluiting, 98% daarvan via mobiele operators. Het merendeel van de “internet enabled bevolking” (95%) leeft in de stad, de rest leeft in jouw woestijn. Dat zijn dus nog steeds meer dan een half miljoen aansluitingen, alleen in Kenya's afgelegen gebieden. Valt niet tegen he?

Uiteindelijk moet iedereen natuurlijk zelf weten wat'ie wel en wat'ie niet ondersteunt. Daarom schreef ik ook dat mijn medewerking sterk af zou hangen van welk goed doel er gekozen wordt. En tsja, over de waarde van “charity” en hoe veel je daaraan wil en kan besteden… dat is zo persoonlijk dat daarover discussiëren totaal zinloos is.

fransb

fransb

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 07:59

Marvin;338896
En tsja, over de waarde van “charity” en hoe veel je daaraan wil en kan besteden… dat is zo persoonlijk dat daarover discussiëren totaal zinloos is.
Waarom doe je het dan? TS stelde een duidelijke vraag. Daar heb jij duidelijk antwoord op gegeven. Daar heb ik een duidelijk antwoord op gegeven, maar om de een of andere reden staat dat antwoord jou niet aan en begin je een heel relaas over hoe welvarend Kenya wel niet is. Waarom zou ik mijn telefoon die nu als navigatie een productief tweede leven heeft dan aan zo'n welvarende Kenyaan doneren? Of moet ik hem naar Nigeria sturen zodat ze vanuit daar nog meer Marktplaats-bezoekers kunnen oplichten? Nee dan geef ik toch liever wat geld aan waterprojecten of artsen zonder grenzen ofzo.

Uit je handtekening blijkt dat je naast je Xoom 2 en je Tegra tablet ook nog een HTC Hero bezit. Ik wil jouw onderbuik gevoel niet teveel aanspreken, maar het is toch wel oneerijk verdeeld in de wereld he?

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 12 september 2012
  • 08:35

fransb;339039
Waarom doe je het dan? TS stelde een duidelijke vraag. Daar heb jij duidelijk antwoord op gegeven. Daar heb ik een duidelijk antwoord op gegeven, maar om de een of andere reden staat dat antwoord jou niet aan en begin je een heel relaas over hoe welvarend Kenya wel niet is. Waarom zou ik mijn telefoon die nu als navigatie een productief tweede leven heeft dan aan zo'n welvarende Kenyaan doneren? Of moet ik hem naar Nigeria sturen zodat ze vanuit daar nog meer Marktplaats-bezoekers kunnen oplichten? Nee dan geef ik toch liever wat geld aan waterprojecten of artsen zonder grenzen ofzo.

Uit je handtekening blijkt dat je naast je Xoom 2 en je Tegra tablet ook nog een HTC Hero bezit. Ik wil jouw onderbuik gevoel niet teveel aanspreken, maar het is toch wel oneerijk verdeeld in de wereld he?

Lastig hè, al die frustraties… Sterkte ermee! Je gaat toch wel stemmen vandaag (ik denk dat ik weet op welke partij)?

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 08:35

Laten we ontopic blijven ajb

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren