Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 21 september 2011
  • 15:31

Persoonlijk denk ik dat ie te snel komt…. W7 is net aan het inburgeren en hard op weg een goede vervanger voor XP te worden en dan komen ze al weer met iets nieuws wat totaal niet de Windows “looks and feel” heeft. Het zal best stabiel draaien, maar de spaarzame momenten dat ik er mee gewerkt heb, ik heb de proef versie op een laptop draaien, moet is zeggen dat ik me een beetje in een onbekend gebied zonder TomTom voelde. Zal ongetwijfeld gewenning zijn, maar de stap met de conventionele Windows versies is in mijn ogen te groot, in acht nemende dat veel gebruikers al moeite hebben om van XP over te gaan naar W7. Ik zal we een ouwe l** worden, maar ik kan me nog steeds het lekkerste uitleven op een XP bak.

Bewerkt (21 september 2011 15:31)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 21 september 2011
  • 15:54

ik denk dat microsoft beter kan wachten totdat ze de stekker uit XP trekken(in 2014 toch) ?

Bewerkt (21 september 2011 15:54)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 21 september 2011
  • 17:00

Sander M;219422
Nou jongens, niet gelijk alleen maar Windows gaan bashen. Ik heb hem even in een virtuele machine draaien, en er is wel degelijk over nagedacht.

Hoe heb je dat gedaan? Zou het denk je ook van een bootstick kunnen ofzo?

Bewerkt (21 september 2011 17:00)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6218
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 21 september 2011
  • 17:08

bassie1995;219448
Hoe heb je dat gedaan? Zou het denk je ook van een bootstick kunnen ofzo?
Misschien dat je dit wil proberen: How to Test Drive Windows 8 in VirtualBox - How-To Geek

Bewerkt (21 september 2011 17:08)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 24 september 2011
  • 00:47

Ach ja, even gedraaid. Vind er niks aan. Zo op het eerste blik leuk natuurlijk,
maar loop er nu nog niet voor warm. Zelfde gold voor dat Chrome OS van
onze Google. Leuke interface, erg smartphone-achtig, functioneel? Mwhoaaa.

Bewerkt (24 september 2011 00:47)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 24 september 2011
  • 01:00

Het ratje;220209
Ach ja, even gedraaid. Vind er niks aan. Zo op het eerste blik leuk natuurlijk,
maar loop er nu nog niet voor warm. Zelfde gold voor dat Chrome OS van
Heb het zelf zo;n 4 dagen geinstalleerd en het werkt opzich prima. Start nou niet echt super snel op ofzo, want het laden van de bootloader duurt al een halve minuut ofzo/.
Maarja het werkt, maar handig vind ik het niet. Enige manier van aflsuiten zit vooor zover ik weet bv onder start>settings ?????
Wie verzint dit. Aflsuiten onder start zetten is soweiso al vrij komisch, maar dit gaan nog een stapje verder

En tja dat menu is echt totaal niet handig, maar kan je gelukkig ook uitzetten (niet zelf gedaan nu, maar als ik windows 8 als echt OS ga gebruiken gaat dat soweiso wel gebeuren)

Nu weer lekker terug op Linux mint, na paar linuxloze dagen. Want windows 8 + grub2 werkt niet

Bewerkt (24 september 2011 01:00)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 september 2011
  • 12:24

Het ratje;220209
Zelfde gold voor dat Chrome OS van

Ik denk dat je daar nog op terug gaat komen

Chrome OS lijkt een heel dom OS, omdat je er alleen mee op internet kan, maar wees nou eens eerlijk, zonder internet kan je nog maar 10% van je laptop gebruiken. Ja, leuk die offline games, maar die ben je snel beu. Hoe bots werken heb je zo achterhaald.

Kijk eens naar je zelf, hoeveel van jou taken gebeuren tegenwoordig online?
Communiceren met anderen, informatie opzoeken, nieuws lezen, gamen, en nog meer. Kijk nou eens helemaal terug, naar een jaar of 15 terug toen je je eerste PC had. Hoeveel deed je online? Vrijwel niets. Wat gebruiken mensen nu steeds meer in de cloud? Mail, Kalender, Documenten, foto's, muziek, video.

Ik merk het echt bij mezelf, dat de laatste maanden steeds meer online gebeurd. Docs in gDocs, werkt hartstikke fijn, zeker als je met 2+ mensen aan een verslag moet werken. Geen dubbel werk, je ziet wat de ander doet(instant!), en een ingebouwde chatbox.

Google heeft dit natuurlijk al lang zien aankomen, als er een bedrijf is waarbij je alles in de cloud kan doen dan is het Google wel. Zij spelen heel goed in op deze gedachte en komen met een snel, veilig en simpel OS waar je tegenwoordig alles mee kan. Games migreren ook naar de cloud, kijk maar naar Facebook/G+. De eerste 3D games staan al volledig online, en de rest is afhankelijk van een internet-verbinding. Door de extra offline mogelijkheden in te bouwen waar ze nu druk mee bezig zijn is de drempel nog lager. Als je offline bent heb je gewoon je documenten, mail en kalender. Niets aan de hand, en je kan vrolijk verder waar je gebleven was.

Bewerkt (24 september 2011 12:24)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 24 september 2011
  • 12:48

Snap je punt Fifarunner. Jij weet alleen net zo goed als ik dat wij ‘onze’ dingen gewoon niet kunnen doen, het zal altijd een aanvulling op zijn (Google OS) en geen vervangend iets helaas. Daar is het nog té verschillend van van onze ‘omgevingen’. Misschien komt dat in de toekomst nog, maar voor nu is dat leuk voor op de minibookjes van Henk en Ingrid(snap überhaupt niet waarom er i5's en i7's worden geleverd met die Google OS, veelste zwaar en overrated m.i.).

En je hebt gelijk hoor, dat alles in de cloud gebeurd. Werk bij een bedrijf dat Citrix host, dus je kunt het zo gek niet bedenken en alles wordt virtueel / geapp-V'd, het gaat momenteel écht heel ver.

Zelf gebruik ik GoogleApps voor mijn eigen ding (zakelijk account) dus ik kan al gewoon van die dingen genieten, ik share al documenten, heb mijn mail, agenda's en dergelijke gesynchroniseerd. Met name als je in groepjes wat voor school moet doen, of moet delen met collegae is het inderdaad súper handig. Maar dat blijft Google, het OS an sich heeft mij nog niet kunnen trekken. Gamen doe ik enkel console, muziek via HomePipe of Spotify en andere sources dus dat zijn ook dingen waar ik niet om wakker lig zeg maar.

Geef mij nog maar gewoon Windows (of Linux).

Bewerkt (24 september 2011 12:48)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 september 2011
  • 13:03

Klopt, de wereld is er nu nog niet helemaal klaar voor, maar het gaat gewoon heel snel. Chrome OS is nu ook nog lang niet af, maar over een paar jaar is dat OS ook al volwassen, net als de cloud zelf.

Ik ben overigens benieuwd wat Microsoft daarmee gaat doen. Chrome OS is veel aantrekkelijker als je alles in de cloud doet, veel beter dan een groot en traag OS wat je alleen gebruikt om de browser(Chrome) op te starten. Aangezien ze nu nog vol inzetten op Metro, lijkt het me sterk dat ze over een paar jaar(over 4 jaar is het al windows 9) weer alles omgooien voor de cloud. Maar als ze dat niet doen, kan dat wel eens het einde van Microsoft betekenen. Waarom zou je iets gebruiken wat traag is en waarvan je 90% niet gebruikt, terwijl er een licht alternatief is wat simpeler, sneller en veiliger is?
En als alle inkomsten van Windows wegvallen, vallen ook die van Office weg, en moeten ze alles van Hotmail(ads) en Office 365 hebben.

Oke, tuurlijk. Het is niet zo dat over 4 jaar alles in de cloud is, maar over 10 jaar wel. Maar als je kijkt wat Microsoft na 25 jaar voor OS heeft gemaakt, lijkt het me sterk dat ze in een jaar of 5(de komende 4-5 jaar snappen ze het nog niet) ineens wel een fatsoenlijk, snel en veilig OS kunnen maken.

Bewerkt (24 september 2011 13:03)
Flozzo

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 24 september 2011
  • 14:47

Meh, windows 8 is niks voor mij. Vind het hele metro gebeuren wel mooi, maar als je zowel dingen op je bureaublad als de metro interface hebt draaien ben je al snel vergeten wat je aan hebt staan, waardoor je uiteindelijk bijvoorbeeld berichten mist.
Verder is de nieuwe bootloader imho een totale downgrade. Ik heb nu windows 7 en 8 erop staan (dual boot), en om windows 7 te laden moet je eerst half booten in windows 8 om vervolgens te rebooten naar 7, gelukkig ben ik nu terug op de oude. Natuurlijk gaat zeker niet iedereen dual booten, maar het is toch een beetje slecht uitgedacht. Misschien is dit alleen voor de preview maar alsnog…
Ohja en over het “opkomen van WP7”, volgens mij verdient MS nog steeds meer aan Android dmv patenten dan WP7
CM7 FTW @ SGS - Tapatalk

Bewerkt (24 september 2011 14:47)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren