Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 10 juni 2013
  • 18:56

Aquaman
Sinds twee dagen krijg ik op mijn tablet (Samsung Galaxy Tab10.1) meerdere malen per dag een teken en melding dat ik een antivirus zou loeten downloaden.
Als ik op de melding klik wordt ik doorverwezen naar deze site: http://androidantiviruspro.com/?lang=nl
Ik zie nergens een mogelijkheid om dit te weigeren of enige vorm van deleten.
Hoe kan ik deze meldingen stoppen?

Veel kwaad zou het niet moeten kunnen, waarschijnlijk zitten er ads in een van je apps. Download uit de Play Store even: Airpush Detector die loopt je toestel even na op apps welke de notificatie gebruiken als reclame zuil.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Aquaman

Aquaman

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2013
  • 20:29

Sander_M
Veel kwaad zou het niet moeten kunnen, waarschijnlijk zitten er ads in een van je apps. Download uit de Play Store even: Airpush Detector die loopt je toestel even na op apps welke de notificatie gebruiken als reclame zuil.

Dankjewel, dit heeft aan het licht gebracht dat er inderdaad een adsbug zat in één van de laatste download van een app.
Deze app heb ik dan ook wijselijk verwijderd en sindsdien geen last meer.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 13 juni 2013
  • 22:54

Aquaman
Dankjewel, dit heeft aan het licht gebracht dat er inderdaad een adsbug zat in één van de laatste download van een app.
Deze app heb ik dan ook wijselijk verwijderd en sindsdien geen last meer.

Het is niet zozeer een bug maar een bewust iets van de ontwikkelaar om meer inkomsten te genereren: jou lastig vallen met reclame die je zelfs in de weg zit als je de app niet actief gebruikt. Daarom is bovenstaande app(zoals je zelf ontdekt hebt) echt een aanrader, het toont direct het irritantje zodat je hem de deur kan wijzen.
Echt een lugubere manier van adverteren, er zijn zat mensen die erin trappen en die zooi nog gaan aanschaffen ook! Gelukkig was jij wijzer en ben je er nu vanaf

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Margreet1971

Margreet1971

• Lid sinds 04 september 2013
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 18 september 2013
  • 10:14

Sander_M
Aquaman
Sinds twee dagen krijg ik op mijn tablet (Samsung Galaxy Tab10.1) meerdere malen per dag een teken en melding dat ik een antivirus zou loeten downloaden.
Als ik op de melding klik wordt ik doorverwezen naar deze site: http://androidantiviruspro.com/?lang=nl
Ik zie nergens een mogelijkheid om dit te weigeren of enige vorm van deleten.
Hoe kan ik deze meldingen stoppen?

Even dit topic omhoog halen. Ik heb dit probleem ook. Krijg ook een melding als ik mijn mail open. Wist ook niet of ik op een smartphone een virusscanner moest hebben vandaar dat ik uit kwam bij dit topic. Ik heb dan ook de Airpush Detector geïnstalleerd en laten scannen maar niets gevonden. Toch blijf ik die melding dat ik een virus heb behouden. Kan ik hier nog iets anders mee? Of moet ik het gewoon negeren?

Gr Margreet

Bewerkt (18 september 2013 10:15)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 18 september 2013
  • 11:47

probeer anders avast antivirus is een alles in een app. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.mobilesecurity
of lookout is ook wel goed hier moet je helaas een acount aanmaken. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout
deze twee hebben bij mij wel eens add's en een virus gedetecteerd en verwijderd.
hebben ook de mogelijkheid om je telefoon op afstand te vinden of te locken,wipen,backup restore.

Bewerkt (18 september 2013 11:57)
Margreet1971

Margreet1971

• Lid sinds 04 september 2013
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 26 september 2013
  • 09:35

Bedankt Gizmobinky.

Ik heb ze allebei laten draaien maar niets gevonden. Ik krijg inmiddels de melding van 3 virussen MAAR ik krijg die melding als ik mijn mail wil openen via de outlook web lite app die ik heb. Beetje stom dat ik dat er niet even bij vermeld heb. Ik moet dus eerst een code ingeven indien ik mijn mail wil openen en op dat inlogscherm krijg ik dus die melding. Indien ik er op klik krijg je natuurlijk weer een mogelijkheid om te beschermen middels kopen. Hoe krijg je een virusmelding zonder deze app? Misschien word ik wel gewoon in de maling genomen. :/

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 30 september 2013
  • 22:44

Margreet1971
Bedankt Gizmobinky.

Ik heb ze allebei laten draaien maar niets gevonden. Ik krijg inmiddels de melding van 3 virussen MAAR ik krijg die melding als ik mijn mail wil openen via de outlook web lite app die ik heb. Beetje stom dat ik dat er niet even bij vermeld heb. Ik moet dus eerst een code ingeven indien ik mijn mail wil openen en op dat inlogscherm krijg ik dus die melding. Indien ik er op klik krijg je natuurlijk weer een mogelijkheid om te beschermen middels kopen. Hoe krijg je een virusmelding zonder deze app? Misschien word ik wel gewoon in de maling genomen. :/
even kijken of ik het nog snap! een virus kan binnen gekomen zijn met het downloaden en instaleren van de app outlook web lite,wat je kunt proberen is de app deinstaleren en even je systeem scannen met een virusscanner en kijken of je het probleem nog hebt.

Bewerkt (30 september 2013 22:44)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren