Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Myx21

Myx21

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 22:11

Een hele goede dag,

Mijn school is onderhand al begonnen en omdat ik een ICT opleiding heb is het wel slim om een laptop aan te schaffen, maar ik wil niet een laptop die alleen de programma's van school aankan, maar ook gewoon voor persoonlijk gebruik.

Nu wil ik al een tijdje heel graag een macbook pro 13“ instap model alleen ben de laatste paar dagen erg gaan twijfelen doordat ik bang ben dat veel dingen niet mac compatible zijn.
Ik speel ook zo nu en dan een spel op de pc en wil eerst zeker weten of dat niet een probleem is op de mac.
Ben verder gaan kijken maar de hoeveelheid laptops waaruit je kan kiezen is echt niet normaal meer. Zie door het bomen het bos niet meer, dus hier me vraag.

Is het slim om een macbook te kopen of toch voor een normale laptop gaan.
Wil dat mijn laptop dun is, max 16”, aardig op kan gamen en niet duurder dan 950 euro want dan kan ik beter alsnog een macbook kopen.

Alvast erg bedankt.

Bewerkt (1 september 2011 22:11)
werker123

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 22:14

op een macbook kan je volgens mij ook gewoon windows zettenmisschien beetje zoeken? een andere laptop met standaard windows kan ook gewoondie zijn ook meestal wat goedkoper dus kan je iets betere specs kijkenmaar ik vind zelf macbooks weer mooier

Bewerkt (1 september 2011 22:14)
Myx21

Myx21

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 22:17

Ja maar dat is het nou net, ik wil niet zoveel betalen en er uiteindelijk alsnog windows op doen. Verder heb ik ook gekeken voor een normale windows laptop maar het is me gewoon niet gelukt door de hoeveelheid keuzes, dus hoopte dat jullie me mssn iets konden aanraden als een macbook een slechte keuze is.

Bewerkt (1 september 2011 22:17)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 1 september 2011
  • 22:45

Als ik even zonder blad voor de mond mag spreken: Geen Mac!! Als jij een studie gaat doen, zal dit voornamelijk in Windows gebeuren. Dit is nu eenmaal de gevestigde orde en zullen een hoop dingen in die opleiding Windows programma's bevatten. Daar zit je dan met je 1.000 euro Mac in allerlei bochten te wringen om toch een beetje mee te komen.

Normaal zou ik zeggen: “Niet met de massa mee lopen”. Maar in dit geval is het beter. Gewoon een normale laptop kopen, je kan voor 400 euro al klaar zijn. 950 voor een Mac is sneu geld. Tuurlijk, die dingen zijn hartstikke mooi. Maar voor je school en gamen: gewoon een Windows computer.

Als je je opleiding hebt afgerond hebt een een goed betaalde job hebt kun je jezelf altijd nog trakteren op een Mac

Bewerkt (1 september 2011 22:45)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 2 september 2011
  • 09:03

Mijn ervaring met Toshiba laptops blijft toch wel goed. Ik heb ong 4 jaar geleden een Toshiba Satalite Anogwattes aangeschaft, en deze is 2 maanden na het afronden mijn opleiding helaas overleden. Maar verder is deze mij erg goed bevallen.

Als je gaat zoeken naar een laptop voor een ICT opleiding kan je best een Macbook nemen. De vraag is alleen welke opleiding je doet. Als je een HBO design opleiding doet zal je met genoeg Mac's in aanraking komen dat er genoeg mensen zijn die je kunnen helpen om aan de juiste software te komen. Tevens zal een design opleiding ook prima te doen zijn met Windows. Als je echter een MBO ICT opleiding of een HBO Programmeer opleiding gaat doen zullen er toch minder Mac's in de buurt zijn en zou ik zeggen dat je beter voor Windows kan gaan. Belangrijkste daarbij is dat je genoeg geheugen en processor kracht hebt. Als je daarbij af en toe nog wilt gamen is een niet al te brakke videokaart natuurlijk ook altijd handig. (Schijfruimte is tegenwoordig geen groot probleem. Mocht er niet genoeg in zitten is het upgraden niet heel duur en zijn er genoeg oplossingen waarbij je een externe harde schijf kan gebruiken).

Zelf heb ik twee weken geleden een nieuwe laptop gekocht. Een die verrassend veel lijkt op Toshiba Satellite C660-1QZ prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch (Iets minder geheugen, iets betere videokaart). Hij was in de aanbieding bij de Media Markt.

Ik hoop dat je hiermee iets meer informatie hebt bij het kiezen van een laptop

Bewerkt (2 september 2011 09:03)
Myx21

Myx21

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 2 september 2011
  • 12:18

Ik doe technisch informatica op het hva. Zie idd niet heel veel macbooks. Bedankt voor je antwoord maar twijfel nog steeds heel erg. Er is gewoon zoveel keuze en het voordeel van een macbook is dat je weet wat je ervan kan verwachten. Bij andere laptops is het eigenlijk een gok die je moet nemen.

Bewerkt (2 september 2011 12:18)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 2 september 2011
  • 15:38

Welnee, met een Toshiba neem je geen gok hoor. Of met een MSI bijvoorbeeld… veel meer waar voor je geld. Een MAC is leuk speelgoed maar voor spelletjes is'ie minder geschikt. En hoewel je best met VirtualBox of andere software Wintendo kan draaien blijft het toch een beetje voelen alsof het niet helemaal klopt. Ik heb thuis een iMAC staan en ben daar niet ontevreden over, maar er staan nog steeds een windows PC en een windows flaptop naast.

Bewerkt (2 september 2011 15:38)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 2 september 2011
  • 16:05

tweakers.net en dan zoek best buy?

Bewerkt (2 september 2011 16:05)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 2 september 2011
  • 18:00

Myx21;213309
Ik doe technisch informatica op het hva. Zie idd niet heel veel macbooks. Bedankt voor je antwoord maar twijfel nog steeds heel erg. Er is gewoon zoveel keuze en het voordeel van een macbook is dat je weet wat je ervan kan verwachten. Bij andere laptops is het eigenlijk een gok die je moet nemen.

Daar zou ik het niet voor doen. Ik doe ook Technisch Informatica en heb met die surfspot korting een Apple Mac gekocht die nu ligt te verstoffen, die gebruik ik alleen voor mijn eigen muziek (draaien) en grafische zooi. Zonde van je geld!! Ik kan er niks mee verder qua opleiding en blijf toch altijd afhankelijk van óf een dual boot, VMwareof ik moet ‘binnen’ een eigen servertje die ik weer op ga via mijn Mac dingen gaan doen. Nee……

HvA heeft ook een laptopplan? Wat voor laptops kun je via de HvA krijgen dan?

Anders lekker met de korting een mid-range Acer of Asus halen. Veel voor weinig geld dan! Zei het toen ook al tegen iemand die hier een laptop kocht; zorg dat je extra geheugen kunt bijprikken (mits niet genoeg), zorg dat je ook een SSD kunt bijbouwen en eentje met een nieuwe i3, oude i5 of een goede AMD phenom! Dan zit je voor de komende jaren gebakken. Heb zelf zo'n Acer van +- 750 gekocht, alles erop- en eraan en heb voor de komende 2 jaren nog wel een retesnel ding. Lekker Windows meteen herinstalleren!

(ga trouwens geen discussie kweken welk merk dan weer beter is, ik heb slechte ervaringen met
packard bell, hp haar scharnieren en de seagate schijfjes die erin zitten, MSI haar moederborden
en noem het maar op….uiteindelijk is het je eigen keuze)

Bewerkt (2 september 2011 18:00)
scavo

scavo

• Lid sinds 23 maart 2011
  • Berichten 599
  • Reputatie 10
  • 2 september 2011
  • 18:23

Bij paradigit heb je voor zon 950 een laptop met tweede generatie i5 of i7 processors en een videokaart van 1 gb en voor 999 heb je er een met 2 gb!
Ik ga er een halen aan het eind van dit jaar…nu heb ik een acer aspire waar ik al 2 x het moederbord heb moeten bakken in de oven omdat de koeling te slecht is.
Maar hij doet het nog steeds gelukkig!

Bewerkt (2 september 2011 18:23)

Samsung Galaxy S7

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren