Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2011
  • 20:30

De titel van deze topic stelt een vraag.
Een vraag waarbij we ons afvragen in hoeverre de bezoekers aan dit offtopic forum rekening met deze vraag houden.

Om de vraag in de topic-titel beter te kunnen beantwoorden ga ik even iets terug in de tijd…toen dit offtopic forum nog niet geboren was.

Voordat het offtopic forum het levenslicht zag, kwamen we op zeer regelmatige basis berichten tegen in de ‘niet’-offtopic fora die veelal niet direkt iets met het bewuste topic van doen had waar dat bericht stond.
In een flink aantal gevallen ging de offtopic echter wel over android…of enigzins android-gerelateerd.

Om de gewone fora niet te vervuilen met berichten die er eigenlijk niet in thuis horen, en aan de hoeveelheid offtopic berichten die geplaatst werden was er dus blijkbaar behoefte om “offtopic te kunnen gaan”.

Vandaar dat wij gemeend hebben om een extra forum aan te maken…en…het offtopic-forum was geboren.

Nu draait het forum alweer een tijdje en er is blijkbaar nog steeds behoefte aan een offtopic plek hier op AndroidWorld.
Wat echter opvalt is dat de offtopic-praat een beetje het Android-gehalte aan het verliezen is…
Oftewel, het gaat inmiddels over vanalles-en-nogwat.

Afgezien van het feit dat ik mij hier op een Android forum bevind weet ik inmiddels hoe ik veters moet strikken, wordt mij geleerd tot 5000 te tellen en ben ik weer helemaal op de hoogte van de 2pac geschiedenis.

Iedereen weet waarschijnlijk wel dat een bericht dat je plaatst meteen zichtbaar is in het “nieuwe berichten” gedeelte. Dus het wordt niet alleen gezien door mensen die bewust naar het offtopic forum gaan…het wordt voor iedereen zichtbaar.

Wij willen hier nog steeds een ieder helpen met zijn android gerelateerde problemen, informatief zijn waarbij we een hoop bezoekers die hier op het forum komen kunnen bedienen in de informatie die zij zoeken.

Zo iemand komt niet om te leren hoe snel hij zn veters kan strikken.

Wij hebben het offtopic forum in het leven geroepen…dat klopt, we hebben de wens van velen hiermee in vervulling laten gaan.

Nou vragen wij aan een ieder hier in het offtopic forum om rekening te houden met de doelstelling van het gehele forum….

Dus…in hoeverre is een topic acceptabel wanneer het om offtopic gaat ?

Bewerkt (18 juni 2011 20:30)

Samsung Galaxy S8+

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 18 juni 2011
  • 20:43

Een off-topic gedeelte vind ik “Alles dat niet in de andere forums past”, precies de beschrijving van het board. Oftewel, alles.

Wat je ook kan doen is een categorie “Overig Android” maken, waarin alle topics komen die nergens anders passen maar wel over android gaan. Daarnaast maak je een board “Kroeg”, “Spam”, “Alle onderwerpen”, oid aan waar je dan over alles mag praten. Dit board komt dan niet in de lijst met nieuwe berichten, en zal ook niet meetellen voor je aantal posts(want dan zegt postcount helemaal niets meer).

Bewerkt (18 juni 2011 20:43)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2011
  • 21:15

Dif is iets wat je op andere fora ook ziet. Op een gitaar forum waar ik regelmatig rondhang heb je subforum diversen dat is onderverdeeld in overigen (gitaar gerelateerd) en off topic (alles behalve gitaar).

Bewerkt (18 juni 2011 21:15)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 02:50

2pac geschiedenis.haha ik weet ik ben schuldig:p

Maar ja iedereen post van alles omdat het offtopic is, ik dacht alles wat niet met android te maken had plus iets dat een beetje met android te maken heeft maar niet bij android nieuws kan

@fifarunner

Ik weet niet of u wellicht al op de hoogte bent of niet.
Maar de postcount bij offtopic en voorstel-gedeelte tellen al niet mee

Have a nice summer

Bewerkt (19 juni 2011 02:50)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 10:51

Volgens mij is het toch gewoon mogelijk off-topic forum buiten te sluiten van nieuwe berichten? Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik off-topic beschouw als niet android gerelateerd en dat er dus niet erg veel mis is met hoe het nu is.

Bewerkt (19 juni 2011 10:51)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 11:11

Ik ben het wel eens met de eerste poster.
Off topic prima, maar hou het bij Android, het is immers een Android forum.
Misschien is de naam off topic van misschien niet de juisten en zou je het “overige Android zaken” of zo iets moeten noemen.
Een of-topic wat echt nergens over gaat zoals het nu is vind ik persoonlijk niet thuis horen op een Android informatie en hulp forum. Daar zijn zat andere mogelijkheden voor, gezelligheids fora zat….. maar ja da's mijn mening en ik weet op zeker dat die niet gedeeld wordt gezien de hoge load van het of topic forum.

Bewerkt (19 juni 2011 11:11)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 15:54

ik vind dat gewoon alles moet kunnen…
het moet hier nog wel leuk blijven.. dat jullie strenger optreden in het gewoone gedeelte op off topic berichten .. prima, maar dat vondt ik ook nog wel mee vallen..
maar als het hier ook nog alleen maar over android mag gaan .. vindt ik zwaar overdreven..
als alles alleen maar serieus moet gaan, en alleen nog maar over android.. dan is de lol er voor mij wel af..
ik probeer mensen te helpen, en af en toe een beetje geouhoer er tussen door maakt het leuk..

wat is het volgende wat niet meer mag ?

Bewerkt (19 juni 2011 15:54)
scavo

scavo

• Lid sinds 23 maart 2011
  • Berichten 599
  • Reputatie 10
  • 19 juni 2011
  • 15:58

Ik heb me ook schuldig gemaakt omtrend een topic….over me klapjap de acer aspire….als zoiets liever niet hier op het forum gepost wordt…ik hoor het graag..even goede vrienden toch!
Maar offtopic….ja waar ligt de grens!

Bewerkt (19 juni 2011 15:58)

Samsung Galaxy S9

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2011
  • 16:16

Wat ik in mijn first post probeer te zeggen is dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor wat we plaatsen.
Ik schreef ook dat er blijkbaar behoefte is aan een offtopic gebeuren.

Echter vraag ik of topics zoals veters strikken of tot 5000 tellen nou topics zijn waar iemand op zit te wachten?

Wordt het forum en offtopic gedeelte nou zoveel minder leuk als zulke berichten achterwege zouden blijven?

Sent from my Galaxy S II.

Bewerkt (19 juni 2011 16:16)

Samsung Galaxy S8+

scavo

scavo

• Lid sinds 23 maart 2011
  • Berichten 599
  • Reputatie 10
  • 19 juni 2011
  • 17:13

Ik denk dat ongeacht wat voor onderwerp in offtopic staat,het aan de personen ligt of het leuk is of niet.
Niet te zware onderwerpen maar gewoon lollige themas!
Net als het topic over 2pac…als ik het niet wil lezen klik ik het gewoon weg.

Bewerkt (19 juni 2011 17:13)

Samsung Galaxy S9

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren