Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 25 mei 2011
  • 11:31

“Garantie vrij internet in telecomwet!!” deze maar even samengevoegd met http://www.androidworld.nl/forum/offtopic-forum/17908-verhagen-verbiedt-heffing-op-mobiele-diensten.html

Bewerkt (25 mei 2011 11:31)

AW Forum Queen voor het leven

Dutchlimits

Dutchlimits

• Lid sinds 31 juli 2010
  • Berichten 616
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 12:45

Ben ik blij dat ik zojuist heb verlengt trouwens. Kunnen ze mijn internet kosten niet omhoog schroeven anders is dat contractschending.

Bewerkt (25 mei 2011 12:45)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 17:32

:eek::eek::eek::eek:Leuk zeg dat t niet word aangegeven dat mijn discussie in een andere staat

Bewerkt (25 mei 2011 17:32)
Zabivelli

Zabivelli

• Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 17:35

esther1801;167201
“Garantie vrij internet in telecomwet!!” deze maar even samengevoegd met http://www.androidworld.nl/forum/offtopic-forum/17908-verhagen-verbiedt-heffing-op-mobiele-diensten.html

dank je, ik had je reactie niet gezien

Bewerkt (25 mei 2011 17:35)
Zabivelli

Zabivelli

• Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 17:37

Dutchlimits;167243
Ben ik blij dat ik zojuist heb verlengt trouwens. Kunnen ze mijn internet kosten niet omhoog schroeven anders is dat contractschending.

Ben je daar zeker van, dan kunnen ze bij ons allemaal niets veranderen maar alleen bij nieuwe abonnementen?

Bewerkt (25 mei 2011 17:37)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 23:33

Zabivelli;167402
Ben je daar zeker van, dan kunnen ze bij ons allemaal niets veranderen maar alleen bij nieuwe abonnementen?

Klopt. Ze kunnen niet zomaar eenzijdig de voorwaarden van een contract aanpassen. En bij een wijziging in algemene voorwaarden, die ze altijd vantevoren moeten melden, kun je zonder problemen per direct je contract opzeggen.

Bewerkt (25 mei 2011 23:33)
Zabivelli

Zabivelli

• Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 23:52

doctormetal;167612
Klopt. Ze kunnen niet zomaar eenzijdig de voorwaarden van een contract aanpassen. En bij een wijziging in algemene voorwaarden, die ze altijd vantevoren moeten melden, kun je zonder problemen per direct je contract opzeggen.

aiiight man, nice to know

Bewerkt (25 mei 2011 23:52)
Doc!

Doc!

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2011
  • 09:59

Ja hoor… het zal eens niet zo zijn:
Ondanks bezwaren in politiek Den Haag gaat KPN door met WhatsApp-toeslag

KPN zet de plannen voor toeslagen op mobiele internetdiensten niet in de koelkast, ook al wil minister Verhagen van Economische Zaken een stokje steken voor de toeslagen. Het telecombedrijf houdt de discussie in politiek Den Haag wel in de gaten.
Het idee van telecombedrijf KPN om meer geld te vragen voor diensten als WhatsApp en Skype leidde tot protest bij klanten, in de Tweede Kamer en bij minister Verhagen van Economische Zaken. Verhagen wil het niet voor providers onmogelijk maken om geld te verdienen aan diensten die ze verlenen. “Maar als je daardoor een bepaalde applicatie niet mag of kunt gebruiken, dan gaat dat te ver. Dus op dat punt zullen we de wet aanpassen”, aldus de minister.
Verhagen belooft binnen enkele weken met een voorstel te komen voor het veranderen van de Telecomwet, om “vrije toegang tot het internet te garanderen”. Als dat voorstel er inderdaad over een paar weken al is, bekijkt KPN de situatie opnieuw. Ondertussen blijft het telecombedrijf gewoon werken aan abonnementen die de internetdiensten duurder maken. De abonnementen zouden deze zomer geïntroduceerd moeten worden.
Explosieve smartphone-groei

Het aantal smartphones neemt in Nederland in rap tempo toe en dus kunnen steeds meer mensen gebruik maken van apps als WhatsApp en Skype. Met die apps kunnen gebruikers onderling gratis berichten naar elkaar sturen en gratis met elkaar bellen. Het is een doorn in het oog van de telecomproviders, die inkomsten mislopen omdat klanten hierdoor steeds minder hun bel- en sms-bundels gebruiken. KPN is de enige (of eerste, afhankelijk van hoe je ernaar kijkt) telecomprovider die heeft aangekondigd extra geld te vragen voor het gebruik van sommige apps. Vodafone en T-Mobile hebben niet uitgesloten in de toekomst hetzelfde te doen.
Deep Packet Inspection

Het plan van KPN leidde tot een storm van kritiek, zeker toen bleek dat KPN de omstreden technologie Deep Packet Inspection (DPI) inzet om te achterhalen welke klanten Skypen en WhatsAppen. KPN kan met DPI meer dan alleen het aantal WhatsApp-berichten tellen dat je hebt verstuurd: met de technologie kan tot in detail het dataverkeer worden geanalyseerd en kunnen zelfs e-mails en tekstberichten van klanten worden gelezen. KPN heeft altijd ontkend dat het bedrijf daadwerkelijk de inhoud van berichten leest.
Concurrent Vodafone zei in een reactie dat het bedrijf zelf ook DPI gebruikt en dat de industrie dat “al jaren” doet om te analyseren hoe klanten het internet gebruiken, zodat de kwaliteit van het netwerk geoptimaliseerd kan worden.
Telecomwaakhond OPTA gaat onderzoek doen naar het gebruik van DPI door telecomproviders.

Er staat verderop in het bericht dan wel dat ze nog eens gaan kijken als de wet daadwerkelijk doorgevoerd is, maar toch…
Als ze echt doorgaan met die toeslag, kunnen ze daar dan niet voor beboet worden door de OPTA ofzo?

Bewerkt (26 mei 2011 09:59)
bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2011
  • 10:21

Als ze dat doen zou de regering er bovenop moeten springen… Ze gaan de wetten aanpassen zodat dit verboden wordt. Als ze dit dan toch doen dan zijn ze in strijd met de wet. En voor zover ik weet mag dat nog steeds niet, als wij het als “gewone burgers” doen dan moet je in ieder geval is kijken wat voor gezeik erdoor komt

Bewerkt (26 mei 2011 10:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren