Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

John130410

John130410

• Lid sinds 29 april 2018
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2018
  • 12:27

Hallo.

Hier ben ik weer.

Na de juni update heb ik wederom een probleem.

Als ik nu gebeld word door contacten uit mijn lijst, of wie dan ook, komen ze altijd door als onbekend nummer.

Neem ik niet op, dan zie ik even later in een bericht wel de naam van wie gebeld heeft, en wel of geen bericht achter gelaten.

Wat is hier de oorzaak van? Iemand?

Ik vind mijn nokia 7 plus een schitterende foon, maar tot nu toe na elke update een probleem.

Eerst deed snel laden het niet meer, daarna alle kleuren erg flets in mn scherm, ook van de camera (opgelost na fabrieksinstellingen terug), en nu dit weer.

Moet ik nu werkelijk na elke update mijn telefoon resetten?

Ik hoop dat de oplossing ergens anders ligt.

P.s. ik heb mijn simkaart ook in de telefoon van mn vrouw geprobeerd, en daar komt alles wel gewoon door, dus probleem ligt echt bij de nokia

Hartelijk dank alvast.

Vr. groet,

John Udo

Bewerkt (18 juni 2018 13:00)
rtemebel

rtemebel

• Lid sinds 18 juni 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2018
  • 18:31

Ik heb het zelfde probleem na de update alleen nog maar nummer onbekend simkaart in andere phone werkt nummer weergave wel trouwens terug naar fabrieksinstellingen verhelpt het probleem niet

Reactie nokia chat  misschien bij de volgende update.

Bewerkt (18 juni 2018 20:27) | update van nokia
John130410

John130410

• Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2018
  • 18:52

Hoi.

Ja, kl*** is dat toch…..word een beetje moe van die problemen na updates.

Ik las indd dat een reset niet helpt.

Ik heb de vraag ook gesteld op het nokia forum, maar veel mensen hebben er last van.

Kreeg dit als antwoord van het nokia custom care centre:

Removed the SIM from the phone>Perform a soft reset (the Volume-up + power button pressed together for 15 seconds till it reboots to "power by android")>Re-inserted SIM/SD card
>Ran through all the various setup settings (set your Caller ID on by going to the Phone app>> 3 vertical dots on the upper right>> Settings>> Calls>> Additional settings>> Caller ID).

Maar dit is volgens mij de oplossing voor als je eigen caller ID niet doorkomt, en dat is niet het geval, dus ze hebben het verkeerd begrepen denk ik.

Ik hoop snel op een oplossing, want dit is echt erg vervelend, en begin spijt te krijgen van mijn nokia aankoop.

Groetjes

bryan.comes

bryan.comes

• Lid sinds 18 juni 2018
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2018
  • 19:41

Ik heb precies hetzelfde probleem, iedereen die belt komt als onbekend. Ik heb tot nu toe 4x fabrieksinstellingen reset gedaan, alleen dan in het begin als ik HELEMAAL niets doe, dan herkend de telefoon nummers, alleen zodra ik de eerste stappen doorloop en mijn google account toevoeg en ik word dan gebeld, vanaf dat moment komt iedereen door als Onbekend..

Als ik de sim in andere telefoon doe, daar doet hij het goed, het ligt dus echt aan de Nokia 7 plus en iets met instellingen.

John130410

John130410

• Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2018
  • 07:30

Klopt helemaal. waardeloos zulke dingen.

Dan kan nokia wel elke maand updates beloven, wat op zich erg goed is, maar als er elke keer wel een probleem mee komt ben ik er snel klaar mee.

Laten we hopen dat het opgelost word, anders stap ik toch snel weer over.

Groetjes

kraneno

kraneno

• Lid sinds 19 juni 2018
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2018
  • 17:26

Wij hebben het bij ons de winkel uitvoerig getest en dit probleem komt voor bij een aantal netwerken. 

Oplossing wat nu werkt is netwerkeuze op alleen 3G zetten. 4G niet gebruiken dus ook geen VOLTE

John130410

John130410

• Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2018
  • 17:38

Beste Kraneno.

Hartelijk dank voor je reactie. dit werkt inderdaad.

Je hebt er ervaring mee zo te lezen, denk je dat het wel weer gefixt word, met een update of zo?

Lijkt me slechte zaak als Nokia hier niks aan doet.

Nogmaals hartelijk dank.

We laten het maar even zo.

Groetjes,

John

kraneno

kraneno

• Lid sinds 19 juni 2018
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2018
  • 17:41

Klopt ik werk bij Phone House en vanuit Nokia nog geen antwoord. In Android 8.1 zitten helaas nog wat problemen met APN en VOLTE.

Soms hebben voordelen ook nadelen.

John130410

John130410

• Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2018
  • 17:48

Hoi.

ah ok, ja dan zal je zulke problemen vanzelf voorbij zien komen ja.

Ik heb tot nu toe bij elke update wel iets gehad wat problemen gaf (na eerste update deed snelladen het niet meer, 2e update waren ineens alle kleuren heel flets, en nu dit dus), en dat was wel op te lossen met een hard reset (behalve deze keer dan), maar goed, fijn is het niet.

Find de nokia echt een pracht toestel, maar dit soort dingen vind ik wel vervelend.

Het android one idee icm kale android sprak mij erg aan, maar hoop niet dat het zo blijft na elke update, dat er wat mankeert

Heb ook contact met nokia, maar die zijn niet met deze, hopelijk tijdelijke, oplossing gekomen.

Ik hoop dat ze het snel fixen zodat 4g en/of volte ook weer gebruikt kan worden

Nogmaals hartelijk dank, je hebt me erg geholpen.

Groetjes,

John

bryan.comes

bryan.comes

• Lid sinds 18 juni 2018
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2018
  • 19:52

Bedankt Kraneno, werkt bij mij ook als ik het op 3g/2g optie zet. Dan doet alles het prima. Wat jammer zeg, maar waar kunnen we nu officieel klacht ofzo indienen? Want ik heb afgelopen zondag en maandag met Vodafone gebeld, vandaag in Vodafone winkel geweest, maar morgen terug komen want manager was niet aanwezig.

Vodafone verkoopt deze telefoons en andere bepaalde merken omdat ze die goed vinden, maar dan vind ik wel dat Vodafone druk moet uitoefenen op Nokia of Android om te zorgen voor een goede update.

Anders ben ik van plan om ook met Nokia contact op te nemen. En ik ben van plan andere telefoon te nemen als onduidelijk is hoe en wat, terwijl ik die Nokia 7 plus een geweldige telefoon vind.

Bewerkt (20 juni 2018 19:54)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren