Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

• Pocophone F1

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

ficino

ficino

• Lid sinds 27 oktober 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 8 april 2018
  • 10:32

Vrijdag bezorgd na pre order Mediamarkt. Ik ben behoorlijk onder de indruk. Erg fijn scherm, toestellen loopt als een zonnetje en hij ziet er erg straks uit.

Wat zijn jullie ervaringen?

John130410

John130410

• Lid sinds 29 april 2018
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 29 april 2018
  • 11:07

Heb em nu sinds 3 dagen. ben ook erg tevreden. alleen, maar dat zal wel wennen zijn, is het allemaal "Google"'…….en daar heb ik 1 probleempje mee. misschien weet jij daar iets op?

het viel mij op dat het opgeslagen contact 112 niet meer tussen de contacten stond. ik wil deze opnieuw opslaan, krijg ik de melding "kan geen noodnummer opslaan"…. heb zoveel telefoons gehad maar dit nog nooit meegemaakt. wil het nummer opslaan zodat ik em als direct bellen widget op een screen kan plaatsen…..

Vorige telefoons gebruikte de contacten op de sim, of de telefoon, en daar had ik er noog problemen mee.

Verder is de telefoon top. helderheid maximaal had wel iets hoger gemogen, maar is geen dealbreaker.
Het uiterlijk (bouw) is ook schitterend.

Groetjes,

John

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6041
  • Reputatie 250
  • 29 april 2018
  • 11:22

Heb em nu sinds 3 dagen. ben ook erg tevreden. alleen, maar dat zal wel wennen zijn, is het allemaal "Google"'…….en daar heb ik 1 probleempje mee. misschien weet jij daar iets op? het viel mij op dat het opgeslagen contact 112 niet meer tussen de contacten stond. ik wil deze opnieuw opslaan, krijg ik de melding "kan geen noodnummer opslaan"…. heb zoveel telefoons gehad maar dit nog nooit meegemaakt. wil het nummer opslaan zodat ik em als direct bellen widget op een screen kan plaatsen….. Vorige telefoons gebruikte de contacten op de sim, of de telefoon, en daar had ik er noog problemen mee. Verder is de telefoon top. helderheid maximaal had wel iets hoger gemogen, maar is geen dealbreaker. Het uiterlijk (bouw) is ook schitterend. Groetjes, John
klopt inderdaad dat het noodnummer (112) niet meer op slaan is via de telefoon of contacten app op een nokia draaiende op android 8.1.0.

via een omweg lukt het nog wel…..ga daarvoor op een browser en type google contacten log vervolgens in op je google account waarmee het toestel is aangemeld, kies vervolgens het plusteken rechtsonder en voeg je 112 nummer in en sla hem op.

ga nu op je toestel naar instellingen/gebruikers en accounts klik erop en kies je google account klik onderaan op accountsynchronisatie en vink contacten of alles aan…..kies rechtsboven (drie puntjes) en kies nu synchroniseren.

sluit nu alle applicaties en open vervolgens de contacten app…..en zie daar is het aangemaakte 112 contact.

John130410

John130410

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 29 april 2018
  • 15:57

Hoi. Hartelijk dank voor je reactie. ik ga het zo dan ff op die manier doen.

Maar raar toch? dat dat niet meer kan. terwijl het toch best belangrijk is.

Dacht trouwens echt dat het aan google lag, niet aan de android. maar verkeerd gedacht dus.

Nogmaals hartelijk dank.

Groetjes,

John

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6041
  • Reputatie 250
  • 29 april 2018
  • 16:21

Hoi. Hartelijk dank voor je reactie. ik ga het zo dan ff op die manier doen. Maar raar toch? dat dat niet meer kan. terwijl het toch best belangrijk is. Dacht trouwens echt dat het aan google lag, niet aan de android. maar verkeerd gedacht dus. Nogmaals hartelijk dank. Groetjes, John
misschien een bug in de firmware of het heeft te maken met noodoproepen via contacten-medische gegevens, open maar eens de instellingen en type nood bovenaan "bij zoeken in de instellingen" dan kun je daar diverse dingen instellen.

John130410

John130410

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 29 april 2018
  • 16:37

Hoi. heb het geprobeerd. en het contact toe te voegen, en dat lukt. maar als ik een widget ervan wil maken die direct belt, en ik gebruik de contact widget van de telefoon zelf, dan gaat ie als ik erop druk eerst naar mn call screen, en vervolgens moet ik daar nog een keer op bellen drukken. niet zo heel erg, maar het is toch anders dan de andere contacten. blijf het raar vinden dat er zo moeilijk gedaan word met dat nummer. maar we zijn weer wat verder. Dank je wel

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6041
  • Reputatie 250
  • 29 april 2018
  • 16:38

tip! voor je nokia, als die opties aanwezig zijn en werkt.

open instellingen en type navigation klik op navigation key of vingerprint en schakel hem in en je krijgt een suggesties om te bedienen via je vingerprintsensor .
type vingerafdruk en kies de laatste…schakel hem in en je kunt de notificatiebalk naar beneden laten d.m.v naar beneden swipe over de vingenprintsensor.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6041
  • Reputatie 250
  • 29 april 2018
  • 16:41

Hoi. heb het geprobeerd. en het contact toe te voegen, en dat lukt. maar als ik een widget ervan wil maken die direct belt, en ik gebruik de contact widget van de telefoon zelf, dan gaat ie als ik erop druk eerst naar mn call screen, en vervolgens moet ik daar nog een keer op bellen drukken. niet zo heel erg, maar het is toch anders dan de andere contacten. blijf het raar vinden dat er zo moeilijk gedaan word met dat nummer. maar we zijn weer wat verder. Dank je wel
tja dat weet ik dan ook niet waarom hij niet meteen belt, misschien even contact opnemen met nokia en het probleem uitleggen.

John130410

John130410

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 29 april 2018
  • 16:43

Top. dat van die vingerafdruk wist ik ja. mis wel de face unlock…dacht dat die ook aanwezig was?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6041
  • Reputatie 250
  • 29 april 2018
  • 16:54

Top. dat van die vingerafdruk wist ik ja. mis wel de face unlock…dacht dat die ook aanwezig was?
dan zou dat moeten zitten bij instellingen/beveiliging en locatie/smart lock.

volgens mij zit die optie alleen op toestellen gekocht in india en niet de Europese of met een volgende update komt het erin, zou zomaar kunnen.

Bewerkt (29 april 2018 16:56) | extra info toegevoegd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren