Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

iAndries

iAndries

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 327
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 21:19

Is er ergens een nederlandse how to om nexus s te rooten en een custom rom te installeren ?

Bewerkt (24 mei 2011 21:19)
iAndries

iAndries

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 327
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 08:35

is inmiddels gelukt , heb nu Cyanogenmod 7.0.3 erop.
Welke NL roms zijn er nog meer die de moeite waard zijn ?

Bewerkt (25 mei 2011 08:35)
tonny

tonny

• Lid sinds 18 augustus 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 00:44

hoi Iandries

heb je tips om mn nexus s te rooten?
heb ervaring met de nexus one, heb adb inmiddels draaien alleen deze vind mn telefoon helemaal niet??
dus loop vast,het gaat in dit geval dus welek driver ik moet downloaden heb mn adb geupdate enz.

ik hoor graag als je nog ideeen hebt en/of evt een driver kan uploaden Thanks

Bewerkt (8 juni 2011 00:44)
iAndries

iAndries

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 327
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 10:51

Hey,

Met deze 2 sites ben ik er uitgekkomen.
How To: Root the Samsung Nexus S (Updated 01.20.11) | TheUnlockr
Nexus S: Full Update Guide - CyanogenMod Wiki

De ClockworkMod Recovery Image iig bij cyanogenmod downloaden en gebruiken , die bij the unlockr verdwijnt namelijk weer als je je telefoon reboot.
De driver was idd een probleem maar met deze 2 sites moet je er uit kunnen komen.
Ik heb zelf een aantal manieren gebruikt dat ik niet meer weet hoe ik het precies gedaan heb.
Suc6

Bewerkt (8 juni 2011 10:51)
gso

gso

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 23:24

iAndries;174292
Hey,

Met deze 2 sites ben ik er uitgekkomen.
How To: Root the Samsung Nexus S (Updated 01.20.11) | TheUnlockr
Nexus S: Full Update Guide - CyanogenMod Wiki

De ClockworkMod Recovery Image iig bij cyanogenmod downloaden en gebruiken , die bij the unlockr verdwijnt namelijk weer als je je telefoon reboot.
De driver was idd een probleem maar met deze 2 sites moet je er uit kunnen komen.
Ik heb zelf een aantal manieren gebruikt dat ik niet meer weet hoe ik het precies gedaan heb.
Suc6

Een goede site is xda developers. In de nexus s development sectie heb je veel keus. (Samsung Nexus S - xda-developers).

Bewerkt (16 juni 2011 23:24)
gso

gso

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 23:28

tonny;174232
hoi Iandries

heb je tips om mn nexus s te rooten?
heb ervaring met de nexus one, heb adb inmiddels draaien alleen deze vind mn telefoon helemaal niet??
dus loop vast,het gaat in dit geval dus welek driver ik moet downloaden heb mn adb geupdate enz.

ik hoor graag als je nog ideeen hebt en/of evt een driver kan uploaden Thanks

Heb je USB foutopsoring aangevinkt? Deze optie vind je in; instellingen -> apps -> ontwikkeling. Hier moet je usb foutopsoring aanvinken. Als het goed is moet nu met het commando adb devices het serienummer van je toestel zichtbaar worden. Ik werk zelf met mac en daarvoor is het installeren van drivers niet nodig, dus ik weet niet of het aan de drivers ligt.

Hoop dat dit helpt

Bewerkt (16 juni 2011 23:28)
windvanger

windvanger

• Lid sinds 07 juni 2010
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 11 september 2011
  • 11:54

Ik heb de stappen op de Nexus S Wiki pagina gevolgd, maar kwam wat problemen tegen.

Het eerste probleem…
Als ik het toestel in fastboot opstart en vervolgens koppelde aan mijn computer werden de drivers niet goed geïnstalleerd. Om dit probleem op te lossen heb ik de stappen gevolgd die in deze post op XDA staan. Nu werden de drivers voor de Nexus S wel goed geïnstalleerd.

Het tweede probleem…
Als ik een command prompt open en de Nexus S probeer te unlocken met het commando “fastboot oem unlock” krijg in de melding: adbwinapi.dll is missing…
Om dit probleem op te lossen kwam ik op de tutorial van the unlockr: How To Set Up ADB/USB Drivers for Android Devices
Daar staat bij stap 6 dat er een aantal bestanden missen in de map tools van de Android SDK. Deze ADB bestanden gedownload en vervolgens kon ik de Nexus S unlocken en voorzien van een custom recovery en custom ROM.

Bewerkt (11 september 2011 11:54)

——————

Groet,

Jan

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren