Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 14:32

Ondanks alle negatieve berichten op het internet over slechte 3G verbinding en slecht werkende menu touch knoppen, en meer problemen, wilde ik er toch gewoon voor gaan, de Google Nexus One volgens Google zelf een Super telefoon, volgens mij een flut telefoon en hadden ze hem beter de Nexus Zero kunnen noemen.

Er heb er heel lang over zitten denken om mijn Motorola Milestone in te ruilen voor de HTC Desire of de N1, uiteindelijk toch voor de N1 gekozen omdat ik die wat mooier van look vond, en de reden dat ik hem wilde inruilen voor mijn Milestone was omdat ik het toetsenbord wat je kunt uitschuiven toch nooit gebruikte en hij dus eigenlijk meer in de weg zat, en omdat ie in me broekzak wel eens open schoof een stukje waardoor dan het display onnodig bleef branden, dus ik dacht met oog op de toekomst laat ik hem vervangen voor de N1 mooi Amoled scherm, 1 GHz CPU, 512 MB ram is allemaal mooi meegenomen, dus ik dacht is een mooie vooruitgang heb je een mooi plat toestel wat goed in je zak past. Helaas was dit de slechte keuze ooit.

Ik had al veel reviews op het i-net gelezen en wist van de 3g problemen af maar veel mensen zeiden dat het te maken had met het netwerk in de VS en het hier in NL wel allemaal mee zou vallen maar niets is minder waar. Maar ik wilde het zelf niet geloven dat het toestel zo slecht was want een toestel van 750 euro moet toch wel Ok zijn. Wat een nachtmerrie ik heb het vergeleken met mijn Milestone en de N1 is gewoon echt slecht.

Even voor de goede orde:

Om te bewijzen dat de N1 echt slechter is dan de Milestone heb ik zelf een paar filmpjes gemaakt om iedereen te laten zien hoe slecht hij is. Ik had al veel youtube nexus vs droid filmpjes gekeken maar daar gaat iedereen alleen in op de snelheid van de browser en laad snelheid op wifi etc. Maar ik laat nu een aantal zaken duidelijk zien waarom de N1 zo slecht is. En inderdaad is de Nexus op sommige vlakken en dan met name bij het laden van websites op wifi en google earth op wifi sneller dan de Milestone, maar dat is minimaal. ik vindt de verschillen die ik jullie nu ga laten zien veel erger.

Nexus One: 1 GHz - 512 MB RAM - 8GB MicroSD class 6 - T-Mobile.
Motorola Milestone: 550 MHz - 256 MB RAM - 8GB MicroSD class 6 - T-Mobile.

(heb ook al getest met simkaarten wissel en SD kaart wissel) Beide toestellen leeg gemaakt steeds met Task Killer, beide draaien Android 2.1.

De klachten die standaard bekend zijn bij de Nexus one:

* 3G problemen. (dit klopt inderdaad en is gewoon een hardware probleem en geen netwerk prob.)
* Touch knoppen onderaan reageren slecht. (Klopt, en zelfs helemaal niet als het toestel op tafel ligt)
* Multi-touch problemen. (heb ik zelf niet ondervonden.)

N1 netjes geupdate met de nieuwste rom met multi-touch ondersteuning.

Hier de filmpjes waarin ik duidelijk laat zien dat het toestel gewoon weg slecht is:

Deze filmpjes heb ik zelf gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=vyJc2_XjtOQ
Op dit filmpje kun je duidelijk het bereik verschil zien tussen de N1 en Milestone.

http://www.youtube.com/watch?v=R6Og8Pgl86k
Hierin laat ik duidelijk zien dat de Milestone veel sneller is dan de N1 Asphalt getest. Zoals je kunt zien zet ik hem zelfs op de N1 eerder aan als op de Droid.

http://www.youtube.com/watch?v=SfXS0xhNGrM
De N1 heeft er ook duidelijk geen zin in: Force Close asphalt.

http://www.youtube.com/watch?v=r0IhXYOrnTY
In dit filmpje laat ik zien hoelang de N1 zoekt naar GPS en hoe snel de Droid is en die is normaal zelfs nog sneller als nu op het filmpje, beide gebruiken locatie bepaling via palen en hebben al 1x verbinding voor het filmpje gehad voor een goede FIX. zoals je ziet zet ik maps op de N1 weer eerder aan.

http://www.youtube.com/watch?v=p2YFUH6nutE
Hier draai ik een rondje met de Milestone om te kijken of de compas goed werkt en dat deed hij.

http://www.youtube.com/watch?v=N-WHuEXBUKs
Tja, zoals je ziet ik kan draaien tot ik er duizelig van wordt, de N1 werkt niet mee, na het filmen begon hij opeens spontaan te draaien van och ja dat moet ik doen ja.

Ik heb dan ook hierna de N1 weer netjes in het doosje gedaan en ingepakt en morgen vliegt hij weer retour naar de webwinkel waar ik heb gekocht hebt want ik vindt dit echt extreem.

Tijdens het testen viel het standaard signaal ook vaker weg door het continu wisselen van 3G naar G kwam er ook vaak een X te staan dat je helemaal geen bereik heb tussendoor.

Wat is dan wel goed aan de N1 voor die 750 euro? ok eerlijk is eerlijk:

Het doosje is inderdaad erg mooi.
Er zit een erg mooi hoesje bij. (hoesje? kuch kuch
Hij is mooier in het echt dan op foto hij is echt mooi en strak en plat vooral als ie niet aanstaat
Het amoled scherm is echt mooi van kleur en gamen is idd mooier en veel betere kleueren.
Hij is op sommige gebieden idd sneller.
Als je gewoon belt naar iemand en je hebt verbinding dan is het geluid echt goed.
Het scherm vlekt veel minder dan die van de Droid omdat de N1 een anti-vet laag heeft zoals de iphone3gs

Het geluid voor audio en beltonen is echt veel en veel te zacht en schel en slecht dat van de Milestone is 10x beter, en veel voller, de N1 klinkt erg zacht en schel.

Camera van de N1 is best OK beter dan de Droid en sneller idd ook.

Maar ik vindt goed bereik toch wel belangrijker ik had echt meer verwacht, en ook schrok ik dat mijn Milestone duidelijk sneller is dan de N1 bij Asphalt.

Ook heb ik een paar keer gehad dat als je achter elkaar foto's maakte of iets anders snel achter elkaar deed dat het toestel vaak ff niet meer reageerde.

Echt bizar gewoon, ik durf de DESIRE al niet meer te kopen gezien iedereen zegt dat daar dezelfde Hardware in zit, ik hoop voor alle nieuwe Desire mensen dat het niet zo is.

Bewerkt (22 april 2013 12:20)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 9 april 2010
  • 14:49

Ik vind het erg raar dat de nexus bij u gewoon niet werkt zoals het hoort. Heb zelf ook een nexus gekocht begin dit jaar en ben er uiterst tevreden over. Persoonlijk vind ik dat je veel betaald hebt voor het toestel, bij mij kwam die op net geen 500 euro (ebay).Het enige punt waar ik je gelijk kan op geven is het feit dat de audio enorm stil is. Met de gps heb ik helemaal geen probleem en zelfs zonder gps aan geeft ie door middel van de masten een vrij nauwkeurige positie aan (zit er maar een paar meter naast). Fotos nemen doe ik zelden maar wanneer ik het doe dan is dat zonder problemen.

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 15:04

macfreaker;17135
Ik vind het erg raar dat de nexus bij u gewoon niet werkt zoals het hoort. Heb zelf ook een nexus gekocht begin dit jaar en ben er uiterst tevreden over. Persoonlijk vind ik dat je veel betaald hebt voor het toestel, bij mij kwam die op net geen 500 euro (ebay).Het enige punt waar ik je gelijk kan op geven is het feit dat de audio enorm stil is. Met de gps heb ik helemaal geen probleem en zelfs zonder gps aan geeft ie door middel van de masten een vrij nauwkeurige positie aan (zit er maar een paar meter naast). Fotos nemen doe ik zelden maar wanneer ik het doe dan is dat zonder problemen.

Ik snap je reactie maar je zoals je zelf kunt zien in de video is het gewoon echt zo. Kijk normaal heb je ook geen vergelijk toestel liggen, maar nu kon ik het gewoon eens mooi vergelijken met de Milestone. als ik nu niet eerder een Android telefoon had gehad dan had ik niet beter geweten dan dat het normaal is omdat je niet beter weet, maar nu weet ik beter en het is ook duidelijk op de video zoals je zelf kunt zien. Had ik geen Milestone gehad, had ik nooit geweten dat die sneller is dan de N1 met games starten en gps fix en bereik beter etc. zo heb ik zelf ook rondgelopen met een iphone 3G met slecht bereik waar ik pas achterkwam toen ik hem inruilde voor een Nokia E71 die gewoon veel beter bereik had.

Ik heb geen 750 voor het toestel zelf betaald maar dat kost hij o.a. bij pda shop wel.

Kiber

Kiber

• Lid sinds 31 maart 2010
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 15:07

Is dit ook een HTC? verkeerde forum he

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 9 april 2010
  • 15:10

Ik heb ook niet direct een toestel liggen om te vergelijken. Heb wel nog een G1 liggen die ik gebruik voor development en deze specs zijn beduidend anders dan bij de Nexus. Volgende week krijg ik nog een archos 5 internet tablet binnen en misschien kan ik daar eens een vergelijk doen voor sommige zaken. Gps , wifi , gamen kan ik testen maar geen bereikbaarheid (3G) of fotos nemen. Zal dat zeker eens doen en dan mijn bevindingen eens posten.

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 15:11

Kiber;17140
Is dit ook een HTC? verkeerde forum he

Er is hier geen N1 selectie en gezien het toestel van HTC is wat groot op de achterkant staat.

Kiber

Kiber

• Lid sinds 31 maart 2010
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 15:13

zenilygy;17142
Er is hier geen N1 selectie en gezien het toestel van HTC is wat groot op de achterkant staat.

whehe krijg nou wat idd nooit de moeite genomen het te checken.. ik weer met me te snelle oordeel. vergeef mij

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 15:14

macfreaker;17141
Ik heb ook niet direct een toestel liggen om te vergelijken. Heb wel nog een G1 liggen die ik gebruik voor development en deze specs zijn beduidend anders dan bij de Nexus. Volgende week krijg ik nog een archos 5 internet tablet binnen en misschien kan ik daar eens een vergelijk doen voor sommige zaken. Gps , wifi , gamen kan ik testen maar geen bereikbaarheid (3G) of fotos nemen. Zal dat zeker eens doen en dan mijn bevindingen eens posten.

Waar het mij gewoon om gaat is hoe het kan dat mijn Milestone sneller is dan de N1 bij het opstarten van games, het verkrijgen van een GPS fix, en waarom de Milestone een veel betere dekking heeft. Je weet denk ik net zoals mij ook wel dat de media BOL staat van de negatieve berichten over slechte ontvangst en dat laat ook deze meneer duidelijk zien:

http://www.youtube.com/watch?v=x2g5J4qPp54

Het ligt gewoon weg niet aan het netwerk in de VS maar aan het toestel zelf.

zenilygy

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 15:18

En inderdaad, ben je ergens waar goede dekking is dan heb je nergens last van en heb je gewoon een goed bereik met 3G zoals ik die had bij me vriendin thuis, maar waar het om gaat is dat op plekken waar dan de dekking wat minder is dit toestel gewoon veel sneller afzakt dan een Nokia e71 of een Milestone.

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 9 april 2010
  • 15:24

Dit filmpje had ik inderdaad ook al gezien en wat daar verteld en getoond wordt is inderdaad waar. Verschil links ,rechts is er wel. Maar blijft voor mij althans goed werken. Maar ik heb mijn toestel wel geroot en draai nu een custom rom met een andere radio versie dan oorspronkelijk.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren