Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

maxpusch

maxpusch

• Lid sinds 09 oktober 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2012
  • 17:26

Hallo,

ik heb een Nexus One (niet zeggen dat hij oud is), die tijdens het opladen ergens vast kwam te zitten en uiteindelijk viel.

Geen enkele schade, de batterijklep viel er niet eens van af. Scherm niet, toestel niet. De val was ook niet hard.

Maar sindsdien werkt de camera niet meer. Als ik op camera klik krijg ik lang een zwart scherm en uiteindelijk crasht de applicatie.

Ik heb ook andere camera-applicaties uit de Play Store geprobeerd, maar ik kreeg geen teken van leven van de camera.

Heb ik gewoon pech en gaat mijn camera het nooit meer doen, of is dit een bekend probleem zodat ik het toestel kan rooten en een andere/betere ROM erop zetten?

Overigens staat hij op de standaard ROM voor de Nexus One, dus dat kan het probleem niet zijn.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:20)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 1 augustus 2012
  • 19:01

Nee denk het niet, je geeft jezelf eigenlijk het antwoord al. Voor de val werkt het, erna niet meer. Dat is hardware schade en dat is niet met software op te lossen.
Je zou hier en daar kunnen informeren wat het zou kosten zoiets te laten maken. Maar of dat lonend is bij een toestel op leeftijd(niet kwaad bedoelt) vraag ik me nog maar af. Het onderdeel zal meevallen in kosten, maar de arbeidskosten nekken je.

Bewerkt (24 april 2013 15:20)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Jarco

Jarco

• Lid sinds 26 augustus 2010
  • Berichten 133
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2012
  • 11:51

Gewoon met HTC bellen. Ze hebben tegenwoordig locaties waar je langs kan waar ze je telefoon kunnen onderzoeken en mogelijk repareren.
Onderzoeken is niet zo duur en dan kan je afspreken wat je max kwijt wil zijn aan reparatie.
Dit is altijd goedkoper dan een nieuwe phone. En ondanks de leeftijd van de Nexus One is het nog steeds een telefoon die gewoon mee kan naar mijn idee.

Bewerkt (24 april 2013 15:21)
maxpusch

maxpusch

• Lid sinds 09 oktober 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2012
  • 18:13

Bedankt voor jullie reacties! Wel raar want de val was echt zacht maarja…

Ik heb besloten een nieuw mobiel te kopen, want de camera is zeer belangrijk voor mij en repareren is het denk ik niet waard.

Thanks!

Bewerkt (2 augustus 2012 18:13)
Jarco

Jarco

• Lid sinds 26 augustus 2010
  • Berichten 133
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2012
  • 08:38

Repareren niet waard?

Als je tevreden was voor hij kapot ging, dan is het mij niet duidelijk waarom het laten repareren het niet waard is. Want dat is zeker veel goedkoper dan een nieuwe.

Maar als excuus voor nieuwe telefoon, snap ik het helemaal
Ben zelf ook over van de nexus naar de HTC One S. Zeker 1 om te vergelijken.

Succes!

Bewerkt (24 april 2013 15:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren