Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

joengelen

joengelen

• Lid sinds 04 september 2018
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 4 september 2018
  • 22:27

beste ik heb problemen om apps van intern geheugen over te zetten naar sd kaart

ik zag op internet volgende procedure om dat te doen. probleem zit bij stap 6. Ik heb geen optie wijzigen. Langs de app staat een info teken  en daaronder kan ik de optie gegevens wissen kiezen en cahce wissen maar niet wijzigen… Weet er iemand een oplossing?

Apps op SD-kaart zetten voor MotorolaTik op de app drawer onderaan het scherm.Tik nu op 'Instellingen'.Scroll naar beneden en tik op 'Opslag en USB'.Tik op 'Intern geheugen'.Tik op 'Apps' en tik op de app die je wilt verplaatsen naar de SD-kaart.Tik op 'Wijzigen'.Selecteer de SD-kaart en tik op 'Verplaatsen'.De app is nu verplaatst naar je SD-kaart!

joengelen

joengelen

• Lid sinds 04 september 2018
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 4 september 2018
  • 23:46

echt vreemd dat ik wijziging niet kan selecteren bij de apps intern geheugen.bij de sd kaart kan ik wel de optie wijziging  doen als ik een app selecteer en verplaatsen naar intern geheugendoen

eavandijk

eavandijk

• Lid sinds 05 september 2018
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 september 2018
  • 10:34

Niet alle apps zijn gemaakt om vanaf een externe SD te kunnen werken. Andersom is geen probleem. Alleen met root kun je dit oplossen. Tot die tijd zul je het moeten doen met een handje vol apps die compatibel zijn met je externe SD.

Verstuurd vanaf mijn HTC One A9 met Tapatalk

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6232
  • Reputatie 250
  • 5 september 2018
  • 11:00

Ligt eraan om welke telefoon het gaat, oudere toestellen en Android versies beschikken nog over "app to sd" nieuwere kunnen beschikken over adoptable storage…..zie daarvoor link.
En niet elke app kan (zoals @eavandijk aangeeft) verplaatst (of draaien) op een een micro SD kaart
Heeft je toestel dit alles niet dan is inderdaad rooten of custom Rom de enigste oplossing.

https://www.google.nl/amp/s/androidworld.nl/amp/nieuws/adoptable-storage/

Er is nog een manier om dit te proberen en dat is via een pc (adb) en werkt niet met elke Android.

https://androidworld.nl/amp/nieuws/adoptable-storage-samsung-galaxy-s7-stappenplan/

SunFuLai

SunFuLai

• Lid sinds 23 mei 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 december 2018
  • 16:06

Ik heb min of meer hetzelfde probleem. Nadat ik een update naar Android 8.1 had gekregen, bleek mijn SD card 32GB niet meer te bereiken. Veel geprobeerd (opnieuw formatteren op zowel m'n Motorola G5s als m'n laptop) maar kreeg steeds een foutmelding. Inmiddels begrepen, dat je ALTIJD bij een upgrade je sd kaartje moet verwijderen. Wist ik niet (hoe vaak krijg je een update, maar er was ook geen waarschuwing vooraf). Dus een nieuwe kaartje gekocht en succesvol geïnstalleerd als uitbreiding intern geheugen.
Echter, na wat pogingen om apps en data te verplaatsen kreeg ik slechts bij een paar (niet Google) apps de mogelijkheid dit te doen. Winst: 3 GB op een kaartje van 32GB. Mijn bedoeling was om vrnl. foto's en videos te verplaatsen, maar inmiddels heb ik de opmerking gevonden van iemand die schreef dat Google eigenlijk niet zo van SD kaartjes houdt.
Weet iemand of het voortaan negeren van de Foto App van Google en het voortaan gebruiken van een vergelijkbare app de oplossing is voor mijn vollopende geheugen. Behalve dan het overzetten van bestanden  naar m'n laptop natuurlijk of het kaartje formatteren als draagbaar medium.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6232
  • Reputatie 250
  • 12 december 2018
  • 16:42

Ik gebruik Google drive voor opslag.

In het vervolg SD formatter gebruiken voor SD kaarten die foutmeldingen geven of niet werken met normale Windows formatteren.

https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/

SunFuLai

SunFuLai

• Lid sinds 23 mei 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 december 2018
  • 08:44

Dank voor de hint naar de SD Formatter. Ik ga het zeker proberen.
Vwb de interne opslag:  ik wilde eigenlijk zo lang mogelijk wegblijven van cloudopslag. Maar ik ben bang dat ik er toch een keer aan zal moeten. Ik denk er nog even over. Ik kan natuurlijk ook de SD card naar "draagbaar" ovverzetten en dan handmatig de mediabestanden die ik niet zo vaak meer bekijk (maar wel nodig denk te hebben) overzet naar de card.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren