Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sequoiya

Sequoiya

• Lid sinds 16 januari 2012
  • Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2015
  • 16:39

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Nexus 6met android versie 6.0
Nu zou ik graag mijn Nexus willen rooten omdat er bovenaan de speaker een led lampje zit die zeg maar slaapt.
En om deze te activeren is er een app genaamd: Light Flow. Maar ik moet wel eerst mijn Nexus rooten.

Kan iemand mij in leke taal en stap voor stap uitleggen hoe ik dit kan doen?
Het liefst iemand met kennis en die mij zelfs wilt helpen face to face….!!!!

Ik kijk graag uit naar jullie reacties

Seq

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 21 oktober 2015
  • 23:54

ik ga mijn nexus 6 morgenavond rooten ik zal mijn bevindingen en stappen hier neerzetten.

ik ga dat doen volgens deze tutorial hier en wat ik zo snel gezien heb moet je ook een aangepaste boot.img flashen.

en het beste kun je quick ADB and fastboot installer gebruiken ipv de hele android sdk te downloaden en zorg dat je ook de nexus usb drivers goed installeert anders wordt je toestel niet gezien en kun je geen commando's uitvoeren in cmd om bijv de bootloader te unlocken boot.img te flashen enz enz…

ps als je in de buurt van doetinchem woond wil ik het ook wel voor jou doen als je het te ingewikkeld vind.

durf je het wel aan maak dan eerst een backup van al je bestanden je toestel wordt compleet gereset tijdens het unlocken van de bootloader.

En niet onbelangrijk het is nog in beta, er kunnen dus nog fouten in zitten.

Bewerkt (22 oktober 2015 00:19) | info toegevoegt
Sequoiya

Sequoiya

• Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2015
  • 20:58

Super ben erg benieuwd naar jou bevindingen.
Kijk uit naar jou reactie!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 22 oktober 2015
  • 22:26

heb het net toegepast en met succes

je kunt gewoon deze tutorial aanhouden.

stap 1 zorg eerst dat je adb en fastboot werkend krijgt en dat je toestel gezien wordt anders kun je geen commando's uitvoeren.

stap 2 download dan eerst alle bestanden en plaats de boot.img die in de shamu-mra58k-boot.zip bestand zit en de twrp recovery.img in de map waar de fastboot files staan.

de andere naam voor nexus 6 is shamu) die bestanden moet jij dan hebben.

maak eerst een backup van al je bestanden,foto's enz.

boot je nexus 6 in de bootloader open cmd in windows en ga naar de directory waar jij de adb en fastboot files hebt staan, of ga met de cursor op een lege plek in de map adb en fastboot files staan houdt shift ingedrukt en rechtsklik muis en kies dan opdrachtventer hier openen, je zit dan meteen in de juiste directory in het cmd venster.

type vervolgens in het cmd venster om de bootloader te unlocken fastboot oem unlock druk op enter en de bootloader wordt unlocked, je toestel wordt gereset en zal weer opbooten.

als je weer in het beginscherm zit en alles draait weer zoals het hoort zet dan eerst usb foutopsporing weer aan en kopieer nu de BETA-SuperSU-v2.52.zip file op je toestel, niet in een map en niet uitpakken.

boot vervolgens weer in de bootloader.

type nu weer in het cmd venster om de boot.img te flashen fastboot flash boot boot.img.
type om de twrp recovery te flashen fastboot flash recovery twrp-2.8.7.1-shamu.img.

als alles geflashed haal de usb kabel eruit en boot dan in twrp recovery door recovery te selecteren, maak nu eerst een backup van het systeem door backup te selecteren in twrp recovery, dit is alleen als vangnet voor als het flashen van de superuser.zip verkeerd gaat en je toestel in een bootloop of ander probleem terecht komt dan kun je die nadroidbackup weer terug zetten.

als de backup klaar is dit duurd een poosje ga dan naar het beginscherm van twrp en kies install zoek de BETA-SuperSU-v2.52.zip file die je op je toestel gezet hebt klik erop en de instalatie begint.

als alles klaar is ga dan naar het homescherm en kies reboot, je toestel zal weer opbooten en als alles goed is gegaan heb je een geroote nexus 6.

om te contoleren of je toestel goed geroot is installeer dan even dit appje hier

hieronder wat screenshots hoe ik het gedaan heb en waar de bestanden bij mij op de computer staan.
let er wel op dat je de computer machtigt want zoals je kunt zien in het tweede screenshot stond er bij mij even unauthorized je krijgt dan een popup op je nexus 6 die je altijd moet goedkeuren.

en niet onbelangrijk mocht je een oficiele update van google krijgen die gaat geheid mislukken, je moet je toestel eerst unrooten om toekomstige update te laten slagen.

ik ben ongeveer 15 minuten bezig geweest met het hele procces, maar ik doe dit vaker jij zult er iets langer mee bezig zijn, plus de bootloader van mijn nexus 6 was al unlocked dat scheelt

succes!

"/>
"/>
"/>
"/>

Bewerkt (22 oktober 2015 22:42) | extra info toegevoegt.
Sequoiya

Sequoiya

• Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2015
  • 06:42

Goeiemorgen Gizmobinky,

Ik kom er niet uit hoormag ik van jou aanbod gebruik maken ?
Ik hoor/lees het wel of dat kan…..

Laat maar even weten

Super dank voor jou bevindingen en dat het jou gelukt is.

Seq

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 23 oktober 2015
  • 08:07

Goeiemorgen Gizmobinky, Ik kom er niet uit hoormag ik van jou aanbod gebruik maken ?Ik hoor/lees het wel of dat kan….. Laat maar even wetenSuper dank voor jou bevindingen en dat het jou gelukt is. Seq
Als je in de buurt van Doetinchem woont mag je wel langskomen, ik wil je er ook zo wel doorheen lootsen.

Waar loop je vast dan.

Sequoiya

Sequoiya

• Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2015
  • 08:19

Ik woon zeker niet in de buurt
(heb het er wel voor over)

Er door heen loodsen kan natuurlijk ook.
Misschien een Skype sessie?

Waar ik een beetje vast mee kom te zitten is de stap voor stap.
(de diverse bestanden en hoe te doen zeg maar)

Als je het niet erg vind misschien via Skype? als je dit wilt, ik ben vanmiddag vanaf 13 t/m 1600 uur thuis.
Vanavond lukt mij dat niet, maar zaterdag weer misschien wel.

Ik hoor graag van je en……. alvast super bedankt!

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 23 oktober 2015
  • 09:23

is prima ik ben vanmiddag ook thuis, als je me dan even je skype naam/gegevens via een prive bericht hier aan mij doorgeeft dan geef ik de mijne ook zodat we kunnen skypen.

Sequoiya

Sequoiya

• Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2015
  • 09:44

Super!!!

Sequoiya

Sequoiya

• Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2015
  • 22:59

Goedenavond gizomobinky,

Langs deze weg wil ik jou super bedanken voor jou hulp
Vriendelijk, duidelijk verstand van zaken en discreet op en top, super!!!

Nogmaals dankjewel

Sequoiya

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren