Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 5 oktober 2015
  • 23:38

voor degene die de factory.img op een nexus 6 handmatig wil flashen, hieronder een kleine tutorial.

allereerst ik ben niet verandwoordelijk voor als je toestel niet meer opstart of andere abnormale dingen vertoond.

let op! alles wordt gewist van je telefoon met het unlocken of flashen van de factory image, maak altijd een backup van je bestanden voor je er aan begint.

download eerst de adb en fastboot drivers zodat je toestel ook gezien wordt door je pc, door dit tooltje hier te downloaden en uit te voeren, of bekijk deze video hier, zorg dat je system wide doet.

download hier de factory image naar je bureablad en pak het tgz bestand uit met winrar of ander uitpak programm.

nu moet eerst de bootloader unlocked worden zet daarvoor je toestel helemaal uit om vervolgens de volume down ingedrukt te houden en de powerknop in te drukken totdat je in de bootloader bent en sluit je toestel aan op je pc.

ga nu met de cursor op een lege plek in de uitgepakte map van de image file staan en houdt shift ingedrukt en rechtsklik muis en kies opdrachtvenster hier openen, type vervogens in het cmd venster fastboot devices je moet een nummer terug krijgen, type vervolgens fastboot oem unlock om te de bootloader te unlocken, je toestel zal rebooten en meteen een factory reset toepassen, maak dus eerst een backup.

nu zij er twee manieren om de image erop te krijgen dmv de windows flash all batch bestand dubbel te klikken of alles handmatig te flashen.

via de windows flash all batch bestand: zet je toestel weer in de bootloader en dubbelklik de windows flash all batch bestand laat hem zijn ding doen als het klaar is zal je toestel weer opbooten met de nieuwe factory image, krijg je een foutmelding,error dan moet het handmatig.

handmatig flashen: —– in de uitgepakte map zit een image.zip file pak deze uit in de hoofd map, zie screenshot!

"/>

terwijl je telefoon nog in fastboot zit type in het cmd venster de volgende onderstaande commando's

fastboot flash bootloader naam bootloader.img
fastboot reboot-bootloader
wacht hier even 10 seconden voor dat je het volgende commando ingeeft.

fastboot flash radio naam radio.img
hier ook even 10 seconden wachten.

fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash cache cache.img

fastboot erase userdata
fastboot flash userdata userdata.img

nu alle bestanden geflashed zijn kun je nu ingeven "fastboot reboot"

als alles goed is gegaan zal je toestel nu opstarten met de nieuwe factory image.

als je problemen hebt dat niet het juiste geheugen weergegeven wordt zet dan je toestel weer in fastboot en type in het cmd venster: "fastboot format userdata", nu heb je wel weer het juiste geheugen.

als alles goed draait kun je de bootloader weer locken met het commando "fastboot oem lock" om in de toekomst weer updates te kunnen doorvoeren.

extra info! upgraden zonder verlies van data dat is mogelijk, voorwaarde is dat de bootloader al unlocked moet zijn.

flash daarvoor alles zoals hierboven beschreven staat behalve de laatste twee commando's zoals in het screenshot hieronder staat.

niet uitvoeren: fastboot erase userdata
niet uitvoeren: fastboot flash userdata userdata.img

"/>
"/>

extra info! voor wie het bovenste niet aan durft, sinds kort is de alles in een nexus toolkit ook geupdate naar android 6.0 marshmallow, met deze toolkit is het helemaal easy unlocked/flashen/rooten enz…

klik hier om naar de toolkit te gaan.

succes.

Bewerkt (4 november 2015 12:04) | extra info toegevoegt.
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 6 oktober 2015
  • 07:09

top uitleg.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 6 oktober 2015
  • 08:35

Bedankt angelo

Ik ben er inmiddels achter waarom now on tap niet werkt, het werkt alleen als de systeem taal op Engels staat.

xander77

xander77

• Lid sinds 01 november 2012
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2015
  • 19:23

als ik de factory image binnen haal krijg ik een .tgz bestand klopt dit??

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 6 oktober 2015
  • 19:26

als ik de factory image binnen haal krijg ik een .tgz bestand klopt dit??
klopt helemaal, gewoon uitpakken met winrar of ander uitpak programma.
heb het al gewijzigt in de tutorial zodat er geen misverstand over is, bedankt voor de opmerking!

Bewerkt (6 oktober 2015 19:31) | info toegevoegt
xander77

xander77

• Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2015
  • 16:54

oke ik heb de toolkit binnengehaald en draai nu op de developer preview

van marshmellow ( MPA441 ) hoe kom ik nu van de developer preview af

en standaard android 6.

heb het diverse malen geprobeerd via toolkit en elke x krijg ik een foutmelding

system.img niet aanwezig

xander

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 7 oktober 2015
  • 18:28

oke ik heb de toolkit binnengehaald en draai nu op de developer preview van marshmellow ( MPA441 ) hoe kom ik nu van de developer preview af en standaard android 6. heb het diverse malen geprobeerd via toolkit en elke x krijg ik een foutmelding system.img niet aanwezig xander
je zou even in de toolkit kunnen kijken of hij het bestand (shamu-mra58k-factory-5b07088c) goed uitgepakt heeft, dat zou een oorzaak kunnen zijn.

bij mij staat hij bijv in C:\Program Files (x86)\WugFresh Development\Nexus Root Toolkit\data\Factory_Images\shamu-mra58k-factory-5b07088c, als je dan even het image-shamu-mra58k.zip bestand (zie srceenshot!) uitpakt in die zelfde map en het opnieuw probeerd.

screenshot 1 nog niet uitgepakt.
screenshot 2 uitgepakt.

verder zou je even kunnen kijken op xda bij de download van toolkit of daar het probleem wat jij hebt ook voorbij komt.

en anders gewoon met de hand flashen zoals in de tutorial, werkt altijd.

1
"/>

2
"/>

Bewerkt (7 oktober 2015 18:41) | info toegevoegt
xander77

xander77

• Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2015
  • 19:40

oke dat was het idd het was niet goed uitgepakt.

maar nu loop ik tegen het volgende aan :

momenteel zit ik in fastboot mode als ik nu mn tel wil opstarten

doet deze dus nix ik heb een rood teken met tekst device corrupt ga na …. adb

hoe nu verder

((( oke via skipsoft toolkit kunnen herstellen naar 5.1.1 )))

maar als ik dan ga kijken via datzelfde programma dan kan ik alleen updaten naar de developer preview van android m en niet de normale versie…..

xander

Bewerkt (7 oktober 2015 20:10)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 7 oktober 2015
  • 20:34

deze ken ik nog niet, maar na een snelle google zoek opdracht kwam ik op deze pagina hier terecht.

wat er gebeurd er als je het toestel gewoon opstart?

ik persoonlijk gebruik nooit toolkits gewoon al om het feit dat ik niet precies weet wat zo'n programma op de achtergrond doet.

ik stel voor als het toestel niet gewoon opstart om de tool links te laten liggen en de image opnieuw te downloaden en handmatig te flashen.

pak het opnieuw gedownloade tgz bestand uit en pak het zip bestand wat weer in die map uit in de hoofd map, ziet eruit als zie screenshot!

"/>

zet je telefoon in fastboot.

ga met cursor op een lege plek in de uitgepakte map staan houdt shift ingedrukt en rechtklik muis en kies opdrachtvenster hier openen, je krijgt nu een cmd venster en type de volgende onderstaande commando's uit, bij elk commando op enter drukken.

je mag ook alle comando's van hieronder een voor een kopieren en plakken in het cmd venster als je geen zin hebt om te typen

fastboot flash bootloader bootloader-shamu-moto-apq8084-71.15.img
10 seconden wachten.

fastboot flash radio radio-shamu-d4.01-9625-05.27+fsg-9625-02.104.img
10 seconden wachten.

fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash cache cache.img

fastboot erase userdata
fastboot flash userdata userdata.img

als het klaar is "fastboot reboot" en je toestel zou nu weer normaal moeten opstarten met het nieuwe os.

heb je dan nog problemen doe dan het bovenste opnieuw nadat je eerst het onderste gedaan hebt

fastboot erase boot
fastboot erase cache
fastboot erase recovery
fastboot erase system

nu moet het lukken anders weet ik het zo direct ook niet, anders zou ik eerst moeten zoeken naar dat nieuwe probleem.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6515
  • Reputatie 250
  • 7 oktober 2015
  • 20:43

oke dat was het idd het was niet goed uitgepakt. maar nu loop ik tegen het volgende aan : momenteel zit ik in fastboot mode als ik nu mn tel wil opstarten doet deze dus nix ik heb een rood teken met tekst device corrupt ga na …. adb hoe nu verder ((( oke via skipsoft toolkit kunnen herstellen naar 5.1.1 ))) maar als ik dan ga kijken via datzelfde programma dan kan ik alleen updaten naar de developer preview van android m en niet de normale versie….. xander
heb je vinkjes in de tool wel goed staan, en uiteraard de nexus 6 kiezen.

"/>

Bewerkt (7 oktober 2015 20:52) | info toegevoegt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren