Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jumbo32

Jumbo32

• Lid sinds 26 mei 2014
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2014
  • 21:50

Ik zag dat er geen specifieke topic hierover was, maar ik vraag mij af. De titanen van de Phablets in mijn ogen zijn toch wel de Note 4 en de Nexus 6.. Ik vind beiden zeer interessant en ik hoop ook een van de twee binnenkort te bemachtigen. Ik wil hier een soort discussie starten over deze twee telefoons, input is zeker welkom als je al een Note 4 hebt en ik ben zeker ook benieuwd naar de verwachtingen wat betreft de Nexus 4. Ik zal als eerst mijn gedachtegang op los laten.

Ik vind persoonlijk de Note 4 op basis van ik weet een beter toestel, voornamelijk door:

• de S-pen met de handige functies;
  • het compactere formaat;
  • het uitbreidbare geheugen;
  • de removeable accu.

De Nexus 6 wint het dan weer op andere fronten, namelijk dat:

• er geen bloatware aanwezig is;
  • de Android ervaring meer aanwezig is;
  • de toekomstige updates zeer snel worden geleverd.

Nu zou ik persoonlijk toch voor de Nexus 6 gaan.. Naar mijn mening werkt een Nexus toestel hardwarematig gezien beter mee dan een Samsung toestel. De snelle updates en en clean interface wegen voor mij meer dan de voordelen van de Note 4. Overigens vind ik het verschil in schermen dusdanig klein dat het mij niet uitmaakt.

Welke zou jij nemen en waarom (is mijn vraag)

Verwijderd_Account_10899

Verwijderd_Account_10899

• Lid sinds 01 januari 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2014
  • 15:15

Ik ga voor de Nexus!

-Deze heeft weinig tot geen bloatware
-Heeft een accubooster
-Ziet er qua looks iets beter uit
-Snellere updates

Mijn keus is dus gemaakt…

Tieskerules

Tieskerules

• Lid sinds 30 maart 2012
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2014
  • 10:09

Nexus 6, al is het alleen maar dat zijn voorganger me dusdanig goed bevallen is dat ik er serieus over nadenk om mijn geweldige Oneplus er weer op in te ruilen, en ik door ervaringen met toestellen uit het verleden allergisch ben geworden voor Samsung. Puur een gevoelskwestie dus. Niks geen rationele keuze..

Bewerkt (23 oktober 2014 10:11)
Franciskine

Franciskine

• Lid sinds 02 augustus 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2014
  • 10:18

Ik heb de samsung note 3 nu een jaar in gebruik, de upgrade naar 4 vind ik niet echt de moeite.
Aangezien ik twee toestellen gebruik…. Werk en prive, heb ik een tijdje geleden ook de nexus 5 tweedehands op de kop kunnen tikken en ik was direct verkocht. Voor mij wordt het dus ook de Nexus 6…… :-)

david_wagelmans

david_wagelmans

• Lid sinds 03 november 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2014
  • 11:01

Na Nexus 4 & 5 ga ik nu voor de Nexus 6 en 9
Love pure Android
Heb Galaxy s3 gehad maar touchwiz is echt niets voor mi .
Persoonlijk vind ik de Nexus ook mooier

lauwko

lauwko

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2014
  • 11:12

Gezien de prijs en de pure Android ervaring ga ik voor de Nexus 6.

Echter snap ik waarom mensen tussen deze twee telefoons twijfelen.
Zelf twijfelde ik altijd tussen een Samsung en een Nexus met de reden dat de Samsung telefoons altijd voorzien waren van een Super Amoled scherm, de Nexus lijn deed hier niet aan. Echter dit keer wel, een Amoled scherm wel te verstaan.
Zelf heb ik een SGS3 met Paranoid Android. Iets wat heel erg lekker draait en er goed uit ziet.
Ben zeer benieuwd naar de Nexus 6.

bilici

bilici

• Lid sinds 25 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2014
  • 11:44

Ik heb de note 4. Dit is nijn eerste samsung,ik heb altijd iphone gebruikt. Ik vraag me af nu af waarom ik zolang heb gewacht met deze overgang.
Ik ben erg tevrenden.maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk!

Jumbo32

Jumbo32

• Lid sinds 26 mei 2014
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2014
  • 16:09

De overstap van iOS naar Android is inderdaad een verademing voor veel mensen. Geen beperking op het gebied van software en functionaliteit. Nou moet je je voorstellen dat op iOS6 haast niets aanwezig was dan wat iconen en wallpapers.

Ik hoop dat je nog veel meer plezier zult beleven aan je Android, qua specs is de Note4 een beest.

Ik ga denk ik voor de Nexus 5.. Ik heb er lang over nagedacht en ik vind de motorola design niet zo mooi en daarnaast terecht wat veel mensen aangeven, te groot voor normaal gebruik.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 29 november 2014
  • 00:17

Ik ben ook zeer enthousiast over de Nexus 6, vooral vanwege het grote scherm en stock Android. Toch 2 vragen:

1. Is SuperAmoled (Note 4) veel beter/anders dan Amoled (Nexus 6) of is het gewoon een andere naam?

2. Ik was nooit een voorstander van on-screen knoppen, omdat je hiermee bij de meeste apps schermruimte inlevert. Ook bij de Nexus 6 zie je dat de on-screen knoppen vaak in een zwarte balk verschijnen, zelfs bij gebruik van Google Chrome. Hiermee wordt de werkelijke schermgrootte zelfs kleiner dan bij de Note 4. Ik ben benieuwd naar de ervaring van Android-gebruikers met on-screen knoppen.

kolibrie

kolibrie

• Lid sinds 05 december 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 december 2014
  • 09:46

Ik had ook de Nexus 6 in gedachten, echter:
De prijs is te hoog gezien de prijzen in Duitsland.
Zolang hij niet uitvoerig getest is door gebruikers wacht ik zeker nog een tijdje want als de bouwkwaliteit gelijk is aan de nexus 9 en de lollipop performance gelijk is aan die op de nexus 7 dan is hij de aanschaf zeker niet waard zelfs niet als de prijs onder de €300 zakt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren