Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Continue een "Netwerk fout" bij gebruik van de Android Market, hebben jullie een tip? (11)

Fuuf

Fuuf

• Lid sinds 29 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2010
  • 13:35

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem met Android en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Naar volle tevredenheid gebruik ik de Moto Milestone met Android 2.1. Ik loop echter bij het gebruik van de Android Market continue tegen dezelfde foutmelding aan. Het betreft een “Netwerk fout” dialoogje met daarop de mogelijkheden om te herhalen of te annuleren. De melding komt werkelijk iedere keer, zowel bij zoeken, kopen, verifieren aankoop en downloaden van verschillende applicaties. Uiteindelijk kom ik wel tot het downloaden van de applicatie maar dan heb ik zeker wel 5 x op de knop herhalen moeten drukken.

Ik heb dit zowel bij 2G, 3G als WiFi. Ik heb mijn taal op NL staan en verder werkt de mobiele verbinding overal goed. Zowel bij mail, web, newsroom, twitdroid, droidedIn geen enkel probleem. Eerst dacht ik dat het aan T-mobile lag, maar ook bij WiFi treedt dit probleem soms op.

Op verschillende forae heb ik al gezocht, er lijken wel meer mensen last van te hebben maar nergens kom ik een echte oplossing tegen.

Hebben jullie wellicht nog een idee? Alvast dank voor moeite.

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
xeran

xeran

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2010
  • 16:13

Kijk eerst of je wel een 2/3g of hsdpa logo ziet staan in je statusbalk als je probeert te downloaden.

Wat je zou kunnen doen is kijken of je ANP settings goed staan.
Hier staan de instellingen zoals ze zouden moeten zijn: APN settings Nederland | Androidworld
Je kan die instellingen veranderen bij: Draadloos en Netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.

Als dat niet help zou je je toestel terug kunnen zetten naar fabrieks instellingen.
Wel even all je apps & gebruikersnamen en passwords even opschrijven en foto's ff backuppen.
The hard reset in Motorola Milestone Step by Step
1. Turns off the device, just take out the battery and puts them on again.
2. Pressing the camera button and hold it pressed while you turn on the device. Hold the camera button pressed for so long, until the display shows the Motorola logo appears. Then the power button let go and hold the camera key pressed continue until you see a triangle with exclamation point.
3. Now the camera and presses the volume up button at the same time to bring up a menu. (Might need a few attempts)
4. With the volume button you now select “Wipe all user data” and confirmed it with the OK button
5. Then you confirm the security prompt again with the OK button
6. The reset goes through and you must confirm the restart after

Mocht dit niet helpen dan zou t alsnog aan T-Mobile kunnen liggen

xeran

xeran

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2010
  • 16:19

heb jij geen app installed staan die ANP in / uitschakelt om de batterij te besparen? (Juicedefender is een voorbeeld)

Fuuf

Fuuf

• Lid sinds 29 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2010
  • 17:08

@xeran

>heb jij geen app installed staan die ANP in / uitschakelt om de batterij te besparen? (Juicedefender is een voorbeeld)
Ja, die is er. Ik gebruik switchPro en die zet goed de APN terug (heb ik gecontroleerd met de T-mobile instellingen). Ik zie ook wel degelijk de icoontjes voor Wifi, 2G en 3G in de desbetreffende modi. Bij 2G en 3G zie ik ook altijd wat pijltjes knipperen voordat de netwerk fout komt, dus er gaat wel degelijk iets aan data over de verbinding.

>Kijk eerst of je wel een 2/3g of hsdpa logo ziet staan in je statusbalk als je probeert te downloaden.
Die staan er, zie vorige antwoord

>Wat je zou kunnen doen is kijken of je ANP settings goed staan.
Vreemd, standaard staan bij mijn APN een aantal instellingen anders:
Name: NL T-Mobile
APN: internet
Proxy: <niet ingesteld>
Port: <niet ingesteld>Username: *
Password: <niet ingesteld>
Server: <niet ingesteld>
MMSC: <niet ingesteld>
MMS proxy: <niet ingesteld>
MMS port: <niet ingesteld>
MCC: 204
MNC: 16
APN type: default
Deze instellingen zijn door mij niet aangepast. Ze komen vanuit de initialisatie nadat je een nieuw device in gebruik neemt (of een harde reset hebt gegeven).

>Als dat niet help zou je je toestel terug kunnen zetten naar fabrieks instellingen.
Heb ik al gedaan, en ook voordat ik allerlei apps installeer heb ik in de Market al de genoemde problemen.

>Mocht dit niet helpen dan zou t alsnog aan T-Mobile kunnen liggen
Dacht ik ook, maar via WiFi hetzelfde probleem (en dat loopt via Ziggo). De rest van de apps die gebruik van internet maken hebben geen enkel probleem!

Bedankt voor je suggesties! Ik zal de APN instellingen nog even proberen.

Fuuf

Fuuf

• Lid sinds 29 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2010
  • 17:18

@xeran

APN aangepast en de eerste download (van AndFTP) verliep zonder meldingen. Zou dit inderdaad het probleem zijn geweest? Ik ga er nog even verder meer stoeien. Bedankt voor hulp tot nu toe.

EDIT: Bij het vervolgens downloaden van HandCent via 3G/H weer tot drie keer toe een foutmelding.

Fuuf

Fuuf

• Lid sinds 29 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2010
  • 16:02

Ik heb ook een SE X10 met 1.6 en daar heb ik eigenlijk hetzelfde probleem (overigens niet wanneer ik gebruik maak van WiFi). Wellicht dat het toch aan T-mobile ligt (met de huidige capaciteitsproblemen).

Terrorboy

Terrorboy

• Lid sinds 27 januari 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 12:28

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik dacht ook dat het aan T-Mobile lag maar ook met WIFI blijft hij lastig doen. Ik heb wel het gevoel dat wanneer ik het met WIFI probeer hij na +/- 4 x Opnieuw proberen wel verbinding krijgt maar met 2/3G het soms echt 15 x proberen is.

Lastig probleem.

Bewerkt (22 april 2013 12:26)
Yvar

Yvar

• Lid sinds 23 februari 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2010
  • 09:09

Ook bij mij een probleem, en inderdaad ook met Wifi. Dus niet alleen T-Mobile. Als ik maar vaak genoeg probeer lukt het wel. Zeer irritant, maar op dit moment weet ik ook geen oplossing.

eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2010
  • 11:15

Je hebt er geen moer aan, maar mijn G1 heeft dat ook. Ik heb hem nooit op wifi, dus daarover kan ik niets zeggen.

Soms blijft al bij het laden van de startpagina van de market het ‘uitgaande’ pijltje van de 3G continue branden, zonder dat er iets terugkomt. Het lijkt wel of er een app is die de ‘netwerkkaart’ blokkeert. Uitgerekend de ‘eigen’ apps (van Google zelf dus) hebben hier last van (market,gmail).

langefrank

langefrank

• Lid sinds 25 juni 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 21:19

Ik heb precies hetzelfde met mijn HTC Desire, speelt zo te zien ook al een tijdje…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren