Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2011
  • 11:09

Beste mensen,

De kans is groot dat wij in de toekomst een heleboel HELE mooie nieuwe ROMs gaan krijgen! De bootloader van onze Milestones is tot nu toe gelockt geweest wat betekend dat we tot op zeker hoogte altijd afhankelijk zijn geweest van Motorola voor onze software.

Nu las ik eerst hier en kreeg het vervolgens ook op XDA (hier) dat de bootloader ge-unlockt is!!!/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" /> Dat wil zeggen dat developers nu volledig hun eigen software kunnen bakken voor onze telefoons zonder te moeten wachten op bvb “Froyo updates” van Motorola. Ze hebben nu complete controle over wat ze met alle onderdelen van de software kunnen dus dat beloofd een heleboel goeds/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Het probleem is echter nog wel dat bewezen moet worden dat het om een echte “unlock” gaat dus ik blijf het op de voet volgen. Ik ben heel benieuwd/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Bewerkt (21 maart 2011 11:09)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2011
  • 16:05

Hmmm de maker van CM7 heeft gereageerd op de discussie op XDA:

"Nenolod has been talking a lot of bullshit in the past (back in October, about how he >almost< cracked the Motorola's bootloader - all based on nonsensical alleged similarity to some HTC code), and he's doing it again now.

Read this tweet:Twitter / William Pitcock: @jack070 the key i posted …
The conclusion from it is simple. All that nenolod needs to do to prove himself is to upload his modified, yet still bootable CDT (18kB). But he refused to do that with lame excuses (on IRC). That was the point that led to the Koush's tweet I linked in this thread before (Clockworkmod).

Nenolod keeps talking about Secure keystore, but there's no such thing on Motorola's phones. When asked about that, he explained that he means CDT. But CDT does not contain any keys (but yes, it specifies the types and addresses of signatures in other CGs).
Nenolod keeps talking about signing SBFs as the way to beat the bootloader, yet the sbf file itself is not signed at all (only the CGs inside it - and if you'd be able to sign the CGs, e.g. CDT, you wouldn't need a sbf file to flash it at all).
The published key is not even 256bit long…

I could go on, but I don't want to waste more time debating this nonsense (until I'm proven wrong)."

Ziet er dus niet echt naar uit dat het gaat werken maar we gaan het zien/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (21 maart 2011 16:05)
Julian

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2011
  • 17:12

las ik net je eerste post dacht ik: hehe eindelijk…..
Lees ik wat verder…. wat een domper.. haha
Ben benieuwd of het gaat lukken, dit is al de zoveelste keer dat er word gezegd dat het (bijna) is gelukt…

Sent from my Milestone using Tapatalk

Bewerkt (21 maart 2011 17:12)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2011
  • 09:50

Helaas, het was allemaal een hoax. Als je het XDA topic nog even doorleest dan zie je wat er is gebeurd of lees voor de samenvatting hier. Het is echt wel jammer maar helaas :S

Bewerkt (24 maart 2011 09:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren