Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

lindenboom

lindenboom

• Lid sinds 25 januari 2011
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2011
  • 19:13

Heren,

Als ik op m'n toetsenbord een “Z”in toets, krijg ik een “Y”, en omgekeerd.
Weten jullie wat er mis gaat?

Grtz, Jan

Bewerkt (5 maart 2011 19:13)
Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2011
  • 18:23

Dan staat je toetsenboord ingesteld op ik meen de Duitse instellingen. Die gebruiken namelijk een QWERTZ toetsenboord in plaats van QWERTYHeb je toevallig een ROM of OpenRecovery op je steen staan? Dan kan je het dacht ik vrij makkelijk aanpassen. Of je kan eens met de taal instellingen spelen, kijken of dat helpt.

Bewerkt (7 maart 2011 18:23)
lindenboom

lindenboom

• Lid sinds 25 januari 2011
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2011
  • 18:23

En alweer, Rolanderen, heb je gelijk! Heb RSD gedownload via een Duitse mirror-site: vandaar dus. Even met de taalinstellingen hannessen, en jawel hoor: een qwerty-toetsenbord. Maar durf Gingerbread-experimenten ( nog) niet aan: zie bij Tweakers en XDA nog even teveel “gedoe” om met mijn beperkte Bêta-en Gamma-kennis ( ben slechts een eenvoudige Alfa-jurist) dit soort processen te starten. Voel me dan net “Flip, de Tovenaars-leerling”: weet wel hoe ik processen moet starten, maar niet hoe ik er mee moet omgaan als er wat meer/anders gebeurd dan er in o.a. jouw beschrijvingen op het display verschijnt. “ Opa vertelt”: vroeger heb ik onder MS-DOS alle commando's uit mijn hoofd geleerd en kon alles met een PC doen wat ik wilde. Als er wat fout ging wist ik in ieder geval de boel weer in de opstart-mode te krijgen en e.e.a. opnieuw op te bouwen. Nú zie ik niet wat ik doe, behalve wanneer er een verkeerde afloop van het proces is, maar dan is het te laat. Kon vroeger programmeren in Basic + en C++, nu weet ik niet waar in aan begin. Weet niet eens, wat “Flashen” is. Wil wel graag leren: daar ben je nooit te oud voor. Maar waar…en hoe……

Gtrz, Jan

Bewerkt (10 maart 2011 18:23)
Julian

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2011
  • 19:47

lindenboom;116591
En alweer, Rolanderen, heb je gelijk! Heb RSD gedownload via een Duitse mirror-site: vandaar dus. Even met de taalinstellingen hannessen, en jawel hoor: een qwerty-toetsenbord. Maar durf Gingerbread-experimenten ( nog) niet aan: zie bij Tweakers en XDA nog even teveel “gedoe” om met mijn beperkte Bêta-en Gamma-kennis ( ben slechts een eenvoudige Alfa-jurist) dit soort processen te starten. Voel me dan net “Flip, de Tovenaars-leerling”: weet wel hoe ik processen moet starten, maar niet hoe ik er mee moet omgaan als er wat meer/anders gebeurd dan er in o.a. jouw beschrijvingen op het display verschijnt. “ Opa vertelt”: vroeger heb ik onder MS-DOS alle commando's uit mijn hoofd geleerd en kon alles met een PC doen wat ik wilde. Als er wat fout ging wist ik in ieder geval de boel weer in de opstart-mode te krijgen en e.e.a. opnieuw op te bouwen. Nú zie ik niet wat ik doe, behalve wanneer er een verkeerde afloop van het proces is, maar dan is het te laat. Kon vroeger programmeren in Basic + en C++, nu weet ik niet waar in aan begin. Weet niet eens, wat “Flashen” is. Wil wel graag leren: daar ben je nooit te oud voor. Maar waar…en hoe……

Gtrz, Jan

Kijk hier voor een tutorial: http://www.androidworld.nl/forum/motorola-milestone/11883-motorola-milestone-rooten-custom-rom-erop-voor-beginnende-beginners-zoals-ik.html#post81497

Als je vooraf of naderhand vragen hebt helpen we je er graag mee!

Bewerkt (10 maart 2011 19:47)
Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2011
  • 10:42

Kijk inderdaad even op de link die julian post, dan helpen we je graag/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Het proces is in essentie vrij simpel (dat kan ik nu roepen omdat ik het al vaker gedaan heb) maar door de stappen lijkt het ingewikkeld.

Op welke android versie zit je nu? Aangezien je al met RSD lite in de weer bent geweest neem ik aan dat je al op 2.2 zit en omdat je je qwerty weer terug hebt neem ik aan dat je ook al de OpenRecovery hebt draaien. Klopt dat? Als dat zo is, is het piece of cake/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
Kijk maar even in de eerste post van deze topic en dan moet het zo geregeld zijn/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (11 maart 2011 10:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren