Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

lindenboom

lindenboom

• Lid sinds 25 januari 2011
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2011
  • 17:37

Heb gisteren een tweedehands,maar goed uitziende Milestone ontvangen. Vorige eigenaar had om zijn eigen “meuk”te verwijderen hem teruggezet naar de fabrieksstand. Sim-card erin gedaan ( die het wél goed doet in m'n SGS) maar binnen twee minuten de melding: Niet aangemeld op het netwerk: alleen noodoproepen.
Af en toe doet ie het wél: zo ook bij de Phone-House waar ik heen was gegaan. Thuis: weer niks. Simcard verruild met de prepaidcard uit m'n reserve-telefoon( 10jr oude nokia)
gevolg: nokia doet het prima, Milestone geeft aan: geen verbinding met netwerk etc.etc..
Weet iemand wat er mis gaat???

Bewerkt (13 februari 2011 17:37)
Julian

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2011
  • 17:47

Simlock? Welke provider had de vorige eigenaar en welke heb jij zelf?

Bewerkt (13 februari 2011 17:47)
Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2011
  • 16:45

Ik heb dat probleem ook wel eens gezien. Ik heb toen de SIM-kaart van mijn vriendin in mijn telefoon gedaan waarna de simkaart inderdaad niet werkte (kwam gewoon uit haar werkende telefoon). Ik heb ook een keer een nieuwe ROM geïnstalleerd en daarna kon een vriend van mij mijn telefoon zonder enige problemen gebruiken. Mijn theorie was dat je SIM-kaart wordt gelinkt aan je Google-account (o.i.d) zodat als ie gejat wordt en iemand er een andere simkaart in steekt, deze niet gelijk toegang heeft tot je google-account die nog op je telefoon staat ingesteld. Ik kan me voorstellen dat daarbij het gewone gebruik van de telefoon ook wordt geblokkeerd. Kheb dit nooit uitgezocht, maar dit was mijn theorieIk zou dus even kijken onder Instellingen>Accounts en Synchronisatie welke google account staat ingesteld. Ik zou eventueel die van hem verwijderen (kweet niet of dit gebeurd bij factory reset) en vervolgens je eigen instellen. Anders zou ik proberen een nieuwe firmware te flashen en kijken of dat helpt (als je daar al enige ervaring mee hebt.

Bewerkt (14 februari 2011 16:45)
lindenboom

lindenboom

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 09:45

Uiteindelijk heeft het probleem zich opgelost door het ( via xda) downloaden van RSD-Lite op de PC, en dit middels USB en de phone in de bootloader-stand draaien van dit programma. Resultaat: een schone phone, mét Froyo 2.2.1 !!! De oude eigenaar had zitten hannessen met een andere rom, die bij hem wel werkte, maar – en dan komt ws de analyse van Rolanderen– de phone zich helemaal had ingesteld op de oude instellingen, incl Gmail/Google–maar die moeilijkheden maakte met mijn simcard. En gewone factory-reset was niet voldoende: er moest echt iets zwaarders aan te pas komen.

Bewerkt (16 februari 2011 09:45)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 11:24

Fijn dat het is geluktDat is ook een soort bevestiging van mijn theorieNu lekker zelf aan de slag met de ROMs? Gingerbread is er namelijk ook al.

Bewerkt (16 februari 2011 11:24)
lindenboom

lindenboom

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 14:00

Ben maar een heel bescheiden amateurtje op dit gebied, en pas twee maanden bezig met Android na jaren gehannes met Symbian en Windows 6. Bovendien “heb” ik ook een Galaxy S, ( nou ja: heb…die ligt bij Samsung vanwege een bij enkele series voorkomende hardnekkige software-fout…) Als die het weer doet, ga ik beide toestellen een week naast elkaar gebruiken, en maak dan de keus tussen de Milestone en de SGS. De SGS is sneller en heeft een mooier scherm, maar géén toetsenbord….
Bovendien vrees ik weer in allerlei onoplosbare toestanden terecht te komen als ik ga rooten en met Gingerbread ga prutsen. Maar het feit dat ik door jullie advies toch maar weer mooi de Milestone in de lucht heb weten te krijgen geeft wel moed…Misschien als het inderdaad koud rotweer in het weekend wordt, ik toch een poging waag!

Bewerkt (16 februari 2011 14:00)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 16:39

Nu je 2.2.1 hebt draaien is de stap naar een ROM erg klein. Kwestie van OpenRecovery downloaden, op de SD-kaart zetten, ROM downloaden in .zip formaat en dan in de OpenRecovery “apply update.zip” doenMaargoed mocht je er nog aan willen wagen dan is er een uitgebreid topic voor waar jet het allemaal nog eens na kan lezen. Het is zeker de moeite waard en je ziet je steen daarna in een heel nieuw licht(misschien zelfs beter dan de SGS?)

Bewerkt (16 februari 2011 16:39)
Julian

Julian

• Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 19:20

Rolanderen;103453
Nu je 2.2.1 hebt draaien is de stap naar een ROM erg klein. Kwestie van OpenRecovery downloaden, op de SD-kaart zetten, ROM downloaden in .zip formaat en dan in de OpenRecovery “apply update.zip” doen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Maargoed mocht je er nog aan willen wagen dan is er een uitgebreid topic voor waar jet het allemaal nog eens na kan lezen. Het is zeker de moeite waard en je ziet je steen daarna in een heel nieuw licht/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> (misschien zelfs beter dan de SGS?)

Ik heb zelf een noob topic gemaakt omdat ik dat ook was…/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Volg het stap voor stap en dan komt het goed.
Als je op het einde van de handleiding kijkt dan staat er een stukje hoe je een andere rom erop zet.

Succes!

Bewerkt (16 februari 2011 19:20)
lindenboom

lindenboom

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2011
  • 15:34

Rolanderen: Heb m´n SGS nu sinds een paar dagen terug en heb hem afwisselend met de Steen gebruikt. De SGS heeft absoluut een mooier scherm en is iets sneller, maar ik baal van die Samsung-skin en alle haast onverwijderbare apps die toch veel geheugen vreten.
Je had een voorzienende blike Steen blijft en de SGS gaat morgen Marktplaats op!

Bewerkt (25 februari 2011 15:34)
Julian

Julian

• Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2011
  • 16:32

lindenboom;108914
Rolanderen: Heb m´n SGS nu sinds een paar dagen terug en heb hem afwisselend met de Steen gebruikt. De SGS heeft absoluut een mooier scherm en is iets sneller, maar ik baal van die Samsung-skin en alle haast onverwijderbare apps die toch veel geheugen vreten.
Je had een voorzienende blik/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />e Steen blijft en de SGS gaat morgen Marktplaats op!

Voor hoeveel gaat die erop? ik ken wel iemand die miss interesse heeft…

Bewerkt (25 februari 2011 16:32)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren