Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2011
  • 17:36

Beste mensen,

Het is zo ver! Gingerbread is hier! Op XDA (waar anders) zijn nu de eerste ROMs verschenen op basis van Gingerbread. Het probleem was altijd dat er niet gebeld kon worden met deze ROM maar dat is inmiddels allemaal al verholpen en nu kunnen we gewoon genieten van onvervalste Gingerbread ROMs!

Zie hier de links naar een aantal ROMs:
- CyanogenMod 7
- ShadowMOD
- HoboMod

Installatie:
- Mocht je niet bekend zijn met het installeren van nieuwe software op je telefoon lees dan eerst dit topic door
- Zorg dat je op Froyo 2.2 software draait (ROMs als CM6 en FroyoMOD doen dit dus al, maar GOT 2.2.1 kan ook)
- Maak een nandroid
- Download de gewenste ROM in .zip formaat en plaats deze in .zip formaat in de map OpenRecovery>updates op je SD-kaart
- Start je telefoon op in de OpenRecovery, wipe eerst je dalvik cache en normale cache en zoek dan het kopje apply update.zip en zoek de correcte .zip file.
- Wipe weer even je dalvik cache en normale cache. Kan geen kwaad/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
- Reboot and enjoy
- Wellicht moet er nog gespeeld worden met de ‘baseband files’ om goede ontvangst te krijgen. Dit kan met de Androidiani OpenRecovery (OR 1.46)

PS: Iedere keer als er een nieuwe update uitkomt (vaak om de paar dagen) dan download je de nieuwe .zip file en herhaal je de stappen vanaf na het maken van een nandroid in het bovenstaande lijstje. Je verliest hierdoor helemaal niets (apps, contacten, smsjes, niets!), je update alleen maar. Pas als je tussen ROMs gaat switchen verlies je alles.

Update:(10-03-2011)
Ik draai nu al enkele weken de CM7 Gingerbread ROM en ik moet zeggen dat dit de beste ROM is die ik tot nu toe heb gebruikt! Lekker snel, redelijk wat geheugen over en een aantal leuke extras! EN! Een hele goede battery life!

Bewerkt (3 februari 2011 17:36)
Julian

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2011
  • 17:43

Ben heel benieuwd!
Maar dan wel graag van cm dan he….

Bewerkt (3 februari 2011 17:43)
DidiLotr

DidiLotr

• Lid sinds 11 oktober 2009
  • Berichten 97
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 16:41

Ik wacht wel tot ze wat meer compleet zijn en alles goed werkt.

Bewerkt (4 februari 2011 16:41)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 20:28

Ik kon het toch niet laten en heb CM7 geïnstalleerd (op me werk) en hij werkt echt super! Hij is ongelofelijk snel en ziet er strak uitHet enige wat nog niet schijnt te werken is het kompas…maarja dat gebruik ik ook niet dagelijks dus daar lig ik niet wakker van. Kheb em nu een aantal uurtjes draaien en ik ben er erg over te spreken! Ik laat nog wel even weten wat ik er na een aantal dagen van vind…ik kan me herrineren dat ik over FroyoMOD hetzelfde zeiMaar tot nu toe erg vet. En toch stiekem ook wel heel vet als je kijkt bij je telefoon status en er staat Android Version: 2.3.2

Bewerkt (4 februari 2011 20:28)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 11:08

Nog even een update over Gingerbread. Ik gebruik het inmiddels een dag of 2 en ik ben enorm tevreden! Ik heb nog geen bugs kunnen vinden wat betekend dat ie even goed draait als CM6 en in mijn ogen zelfs beter! Er waren een aantal dingen die soms erg traag laden zoals een aantal menutjes maar nu is dat allemaal vele male sneller. Wat mij ook erg opvalt is dat de batterij bij mij vele malen langer mee gaat. Ik haal nu wel anderhalve dag ongeveer, zonder al te moeilijk te doen. Het enige nadeel is dat sommige van de random reboots uit CM6 nog steeds aanwezig zijn in deze ROM en dat er heel soms nog al vreemde dingen gebeuren (maarja dat krijg je met een alpha release).

Al met al is dit de ROM die ik nu dagelijks ga gebruiken. Ik ben nu de nieuwste update aan het downloaden waar eigenlijk alles het in schijnt te doen!

Bewerkt (7 februari 2011 11:08)
Julian

Julian

• Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 11:26

Nou als jij zo enthousiast bent ga ik het ook maar eens proberen… Ben heel benieuwd
Kom er vanavond op terug!

Bewerkt (7 februari 2011 11:26)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 13:02

Ben benieuwd wat je er van vind. Installeren is gewoon als bij elke CM update. Wipe caches, Apply update, wipe caches en klaar. Ik heb ook nog een factory reset gedaan van te voren voor de goede orde (lijkt me wel verstandig aangezien het een nieuwe ROM is). Daarna begon de market ineens uit zichzelf al mijn apps weer te downloaden! Erg fijn, scheelt een hele hoop ellende. En LauncherPro loopt weer soepelSucces!

Bewerkt (7 februari 2011 13:02)
DidiLotr

DidiLotr

• Lid sinds 11 oktober 2009
  • Berichten 97
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 15:47

Ik heb hem toch ook maar gelijk geflashed, kon het ook niet latenDraait inderdaad lekker, batterij gaat langer mee en enigszins sneller ja. Toch wel weer jammer van die reboots..
@Rolanderen minder reboots in nieuwe versie?

Bewerkt (7 februari 2011 15:47)
Julian

Julian

• Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 16:05

Hebben jullie voor cm7 ook de gaps gebruikt van cm7? Dus die als je die link pakt staat die onderaan in dat tabel ( de bovenste)
Want eerst moest ik voor cm6 gaps voor hdpi pakken maar die voor cm7 staat onder allemaal.

Bewerkt (7 februari 2011 16:05)
Rolanderen

Rolanderen

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 20:31

@DidiLotr: Het zijn naar mijn idee iets meer dan bij CM6 maar ik heb het nog niet al heel storend ervaren.

@Julian: Ik heb gewoon de CM7 Gapps gepakt. Volgens mij is de theorie dat Gingerbread tot nu toe alleen maar op HDPI toestellen beschikbaar is (officieel alleen de Nexus S natuurlijk) dus de Gapps zijn per definitie HDPI. Gewoon die van CM7 dus

Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Kheb vandaag ook de 2G/3G functie gebruikt en ik moet zeggen dat dat ook wel bevalt. Je kan nog steeds je Nu.nl en Whatsapp gebruiken maar hij gebruikt veel minder stroom voor het zoeken van een netwerk (3G/HDSPA) omdat ie vast zit in het 2G netwerk. En ik vind de animatie als je je scherm uitdoet ook nog steeds erg vet

Bewerkt (7 februari 2011 20:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren