Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

arnovel

arnovel

• Lid sinds 20 juni 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2012
  • 23:31

Weet iemand hoe een lifetab te demonteren is,
Heb nl een hinderlijke drukpunt van binnenuit de tab.
is hiervoor al in repair geweest en gedeeltelijk opgelost. Volgens Medion oorzaak : bad assemblee
Dus graag een manual hoe deze tab te openen is.

Bewerkt (24 april 2013 15:13)
frouwipkus

frouwipkus

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2012
  • 10:01

Lijkt mij zelf nogal eng om te doen, maar ik zag laatst op het Duitse forum tamelijk onscherpe foto's waarin ze een LT openden:
Medion Lifetab P9514 - Root / rooten - Seite 6

arnovel

arnovel

• Lid sinds 20 juni 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2012
  • 17:55

Inderdaad, is niet echt aan te raden zo te zien

frouwipkus

frouwipkus

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2012
  • 18:40

arnovel;321839
Inderdaad, is niet echt aan te raden zo te zien
Wat is het probleem met het slechte drukpunt? Reageert hij niet op die plaats?

arnovel

arnovel

• Lid sinds 20 juni 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 16:58

Hij reageert wel maar er is een hinderlijke lichte streep op die plaats, vooral met een lichte achtergrond (zoals hier in her forum)

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
RePaRaQu

RePaRaQu

• Lid sinds 30 april 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 17:08

Mijn tab heeft ook last van lichte vlekken, en tevens stof tussen het scherm en afdeklaag.
Contact met Medion is hier voor geweest, ben nog in afwachting van een reactie m.b.t. een oplossing.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
guy.elsmoortel@telenet.be

guy.elsmoortel@telenet.be

• Lid sinds 24 november 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 november 2012
  • 11:58

Heb mijn toestel laten vallen. Sherm is gebarsten. Heb de tablet gedemonteerd. De ref op het scherm is HannStar HSD101PWW1 2-B01-C11. Volgens een Duits forum zou dit scherm te vervangen zijn door : B101EW05.

NEW For ASUS EeePad Transformer TF101 LED LCD touch Screen Display B101EW05 | eBay

Weet er iemand of dit scherm met het glas komt ? Of heeft er iemand reeds een gebarsten scherm van een P9514 vervangen ?
Herstelling bij Medion is op zijn minst 200 €. Dat is me een beetje te veel van het goede.

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
Marc_Lafaut

Marc_Lafaut

• Lid sinds 18 april 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 april 2013
  • 11:13

Goede morgen Guy of andere lotgenoten.
Ik was ook bij de ongelukkigen die het scherm Lifetab P9514 verknoeid hebben: Eén lange barst ; omdat ik het een goed toestel vind, dat ik veel gebruik, was ik bijzonder spijtig. Na lang rond gezocht te hebben om Ebay vond ik uiteindelijk een vervangscherm: HannStar LED Display HSD101PWW1 glanz WXGA 10,1“ Tablet Medion LifeTab A-Ware
Als je alle specificaties wilt hier zijn ze:
Marke: HannStar
Modell: HSD101PWW1 Rev.1,2
Größe: 10,1” (25,7 cm)
Auflösung: WXGA (1280 x 800)
Ausführung: Glanz
Seitenverhältnis: 1.60 (16:10 Wide)
Hintergrundbeleuchtung: LED
Connector: 40 Pin
Ik heb het besteld 59 €+ 14 € verzendkosten en 2 dagen later werd het volledig scherm met Lifetab sticker erop afgeleverd.
Ik had hier gelezen dat de demontage en montage “ eng was ” en ik had enkele filmpjes gezien van andere merken waar veel micro connectoren moesten afgekoppeld, clipjes, dienden los gemaakt te worden, enfin een hartoperatie leek er niets bij. Ik ben zelf iemand die me met hamer en beitel op mijn gemak voel, maar dit prutswerk o jee. Met de moed der wanhoop ben ik eraan begonnen, en het is een enorme meevaller. Het openen van een toestel is nogal delicaat, Op de youtube filmpjes wordt er gewerkt met een plectrum, Ik heb dit niet, dus werd het een schilder steekmes: als je dit voorzichtig tussen de plasticrand van het schem en het rubberachtig gedeelte schuift komt er geleidelijk een gleufje dat breder wordt en hoor je de zaak openklikken. Eens het deksel verwijderd, heb ik voor de zekerheid de batterijconnector losgemaakt,
Het binnen gedeelte zit met 9 ( lange en kortere) op het scherm geschroefd, er zitten slechts 5 zaken bevestigd aan het scherm zelf: 2 connectors, het cameraatje en 2 printjes langs weerskanten van het cameraatje: Een meevaller dus.
Het cameraatje zit op 2 kunststofpinnetjes en kan gemakkelijk losgewrikt worden de kleinere zijconnector zit onder zwarte kleefband , maar die kan ook gemakkelijk losgemaakt worden; de 2 printjes zitten elk op 2 pinnetjes geschoven, maar zijn aan het scherm gekleefd + de ene heeft 2 geleidingstrips, de andere 1 strip die aan het scherm gekleefd is. Als je de geleidingsfolie van het scherm iets losmaakt, kan je de 3 geleidingstrips lospeuteren. De printjes kan je dan voorzichtig loswrikken van het scherm: als je er iets voorzichtig onderschuift komt de lijm geleidelijk los Blijft over de hoofdconnector: die is goed vastgetaped en zit op en ongelukkig plaats. Ik heb de andere zijde van de connectorstrip eerst losgemaakt ( die zit naast de batterij connector ) Er zit een beugeltje rond, als je aan het kunststofstripje trekt komt het beugeltje omhoog en kan je de connector uitschuiven. Er is nu volop ruimte om de tape van de hoofconnector en de connector zelf los te maken, Eens dit gedaan is, is het scherm los, en kan aan de wedersamenstelling begonnen worden. Al bij al duurde het demonteren een uurtje en was het terug samenstellen in 20 minuutjes geklaard, en kon ik, tot mijn opluchting, terug lifetabben.

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 18 april 2013
  • 11:37

@ Marc :thumbs:

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)

Grtz Barre

kurt_van_der_straeten

kurt_van_der_straeten

• Lid sinds 17 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2013
  • 21:46

Marc_Lafaut
Goede morgen Guy of andere lotgenoten.
Ik was ook bij de ongelukkigen die het scherm Lifetab P9514 verknoeid hebben: Eén lange barst ; omdat ik het een goed toestel vind, dat ik veel gebruik, was ik bijzonder spijtig. Na lang rond gezocht te hebben om Ebay vond ik uiteindelijk een vervangscherm: HannStar LED Display HSD101PWW1 glanz WXGA 10,1“ Tablet Medion LifeTab A-Ware
Als je alle specificaties wilt hier zijn ze:
Marke: HannStar
Modell: HSD101PWW1 Rev.1,2
Größe: 10,1” (25,7 cm)
Auflösung: WXGA (1280 x 800)
Ausführung: Glanz
Seitenverhältnis: 1.60 (16:10 Wide)
Hintergrundbeleuchtung: LED
Connector: 40 Pin
Ik heb het besteld 59 €+ 14 € verzendkosten en 2 dagen later werd het volledig scherm met Lifetab sticker erop afgeleverd.
Ik had hier gelezen dat de demontage en montage “ eng was ” en ik had enkele filmpjes gezien van andere merken waar veel micro connectoren moesten afgekoppeld, clipjes, dienden los gemaakt te worden, enfin een hartoperatie leek er niets bij. Ik ben zelf iemand die me met hamer en beitel op mijn gemak voel, maar dit prutswerk o jee. Met de moed der wanhoop ben ik eraan begonnen, en het is een enorme meevaller. Het openen van een toestel is nogal delicaat, Op de youtube filmpjes wordt er gewerkt met een plectrum, Ik heb dit niet, dus werd het een schilder steekmes: als je dit voorzichtig tussen de plasticrand van het schem en het rubberachtig gedeelte schuift komt er geleidelijk een gleufje dat breder wordt en hoor je de zaak openklikken. Eens het deksel verwijderd, heb ik voor de zekerheid de batterijconnector losgemaakt,
Het binnen gedeelte zit met 9 ( lange en kortere) op het scherm geschroefd, er zitten slechts 5 zaken bevestigd aan het scherm zelf: 2 connectors, het cameraatje en 2 printjes langs weerskanten van het cameraatje: Een meevaller dus.
Het cameraatje zit op 2 kunststofpinnetjes en kan gemakkelijk losgewrikt worden de kleinere zijconnector zit onder zwarte kleefband , maar die kan ook gemakkelijk losgemaakt worden; de 2 printjes zitten elk op 2 pinnetjes geschoven, maar zijn aan het scherm gekleefd + de ene heeft 2 geleidingstrips, de andere 1 strip die aan het scherm gekleefd is. Als je de geleidingsfolie van het scherm iets losmaakt, kan je de 3 geleidingstrips lospeuteren. De printjes kan je dan voorzichtig loswrikken van het scherm: als je er iets voorzichtig onderschuift komt de lijm geleidelijk los Blijft over de hoofdconnector: die is goed vastgetaped en zit op en ongelukkig plaats. Ik heb de andere zijde van de connectorstrip eerst losgemaakt ( die zit naast de batterij connector ) Er zit een beugeltje rond, als je aan het kunststofstripje trekt komt het beugeltje omhoog en kan je de connector uitschuiven. Er is nu volop ruimte om de tape van de hoofconnector en de connector zelf los te maken, Eens dit gedaan is, is het scherm los, en kan aan de wedersamenstelling begonnen worden. Al bij al duurde het demonteren een uurtje en was het terug samenstellen in 20 minuutjes geklaard, en kon ik, tot mijn opluchting, terug lifetabben.

Ik ben mlet deze info van Marc_Lafaut aan de slag gegaan. De uitleg is perfect!. Ook ik heb deze stap voor stap gevolgd na het bestellen van het hierbovenvermelde scherm via e-bay. Dankzij de uitleg was het in een mum van tijd hersteld. Je dient uiteraard voorzichtig te werk te gaan maar het is niet zo'n huzarenklus. In elk geval bedankt aan Marc voor het delen van zijn ervaring via deze post.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren