Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

frouwipkus

frouwipkus

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 11:34

Het is nu 3 keer gebeurd dat de tablet na aangezet te zijn zomaar plotseling geen verbinding meer kan maken met ons draadloze netwerk.

Ik wil dat hij automatisch onze draadloze wifi verbinding kiest, maar daar staat dan bij dat het om een beveiligde verbinding gaat maar dat die “buiten bereik” is, terwijl ik vlak naast de router sta en de router het gewoon doet.

Er staat verder een hele lijst met allemaal beveiligde draadloze netwerken uit onze buurt en 1 onbeveiligde. Tot mijn verbazing maakt de tablet daar dan automatisch contact mee, alleen die verbinding is zo zwak dat ik niet het internet op kan. En dat wil ik ook helemaal niet!!!!

De wifi verbinding van de tablet uit en weer aanzetten helpt niet.
Pas op het moment dat ik ons modem en de router uit en weer aan zet maakt hij daarna automatisch weer verbinding met ons eigen wifi netwerk.

Ik vind dat echt balen, is het herkenbaar bij anderen? Zo ja wie weet de oplossing?

Bewerkt (24 april 2013 14:51)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 16 mei 2012
  • 11:47

De oplossing? Koop een fatsoenlijke router!

Dat klinkt misschien betweterig en onaangenaam, maar het probleem is dat de router de lease van het DHCP-adres dat aan het tablet is toegekend weigert opnieuw toe te kennen omdat dat de bestaande lease nog niet verlopen is. Dit is een veel voorkomend probleem bij diverse routers.

Wat is het merk en type van deze router?

frouwipkus

frouwipkus

• Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 12:07

Het is spiksplinternieuwe router, we hebben hem gekocht opdat we wifi nodig hadden i.v.m. de tablet, daarvoor hadden we alleen bedraad internet. Het is beslist niet een goedkope “houtje touwtje router” en we hebben deze juist gekocht omdat hij erg goed uit een router test kwam, het is de: Linksys E4200.
Test: 8 supersnelle routers - pagina 6 - Computer!Totaal

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 16 mei 2012
  • 12:30

V1 of V2? Guest network of ingelogd? Wat voor beveiliging? Er kan zo veel fout gaan met dat ding…

Overigens is de kwaliteit van de Cisco routers niet meer wat het geweest is. De kwaliteit verschilt enorm tussen verschillende firmware versies. Er is een heel forum voor die dingen en niet alles is even positief, zie Linksys E4200.

frouwipkus

frouwipkus

• Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 15:03

De V1 en de V2 deden mij denken aan de tweede wereldoorlog, waarin ik ben geboren. :-) De V1 en V2 raketten werden ontwikkeld door de Duitsers…
Ik denk dat er V4 of V6 wordt bedoeld. Antwoord is V4.
Ik log in op de router en ben geen Guest.

Dank voor de link naar het Linksys forum, ik had al eens eerder wat gelezen over problemen met de firmware bij bol. Ik weet zo even niet wat voor versie ik heb en zal straks even inloggen op de router.

Maar is er ook een oplossing voor mijn probleem, of moet ik toch maar gewoon de hele handel resetten om verbinding te krijgen?

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 16 mei 2012
  • 19:54

Lees je eerst eens in op de materie op het Linksys forum - de kans is groot dat je met andere firmware een betrouwbaarder verbinding krijgt.

frouwipkus

frouwipkus

• Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2012
  • 10:51

Dank voor je reaktie. De laatste dagen geen problemen meer gehad en hoop dat het zo blijft.

Door te lezen op het forum van Linksys werd het mij niet echt veel duidelijker wat mijn probleem met de wifi zou kunnen veroorzaken. De firmware heb ik wel vernieuwd, de Firmwareversie is nu: 2.0.37

Het is ook mogelijk dat het probleem in het in de router op te geven “Maximumaantal gebruikers” zat. Dat stond eerst op 50 of 56 volgens mij en dat had ik drastisch verminderd en heb het nu weer hoger gezet.

Fijn weekend allemaal.

Bewerkt (24 april 2013 14:52)
frouwipkus

frouwipkus

• Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 11:54

Mijn Wifi probleem met de Lifetab is nog steeds niet echt opgelost, het is vaak nog de vraag van “doet hij het wel, of doet hij het niet”.
Het is mij opgevallen dat als er een andere PC (bedraad) online is ik vaak geen Wifi heb. Zodra deze PC uitgezet wordt reset ik de router en krijg ik verbinding.
Toch zijn er ook momenten dat, ook al is er andere PC al online, de Wifi verbinding vlekkeloos verloopt, volgens mij is dat op dagen dat ik als eerste gebruik heb gemaakt van internet met de Lifetab en de andere PC nog uit staat.

Een en ander zorgt er vaak wel voor dat ik de Lifetab maar niet aan zet, om niet weer tijden te hoeven klooien.

Bewerkt (24 april 2013 14:59)
frouwipkus

frouwipkus

• Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2012
  • 20:40

Ik kreeg vanavond de Wifi verbinding van het tablet met geen mogelijkheid aan de praat en in de buurt waren vreselijk veel draadloze netwerken actief. Omdat mijn router zelf naar een vrij kanaal zoekt had hij daar denk ik moeite mee.

Het lijkt dat ik zelf nu de oplossing voor mijn Wifi probleem heb gevonden door in het configuratie programma van de router de Wlan op een vast kanaal te zetten en niet meer op auto.

Ik wacht nog een paar dagen of dit de werkelijke oplossing van het Wifi probleem is, het zou wel heel prettig zijn want ik had de neiging de Lifetab uit het raam te gooien.

Bewerkt (24 april 2013 15:01)
RePaRaQu

RePaRaQu

• Lid sinds 30 april 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 17:10

Ik heb ook nog steeds problemen met mijn tab met mijn wifi netwerk verbinding, ondanks de update is de verbinding heel slecht of gewoon geen bereik.
Router werkt prima, daar alle andere apparaten een perfecte verbinding hebben.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren