Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OPPO Reno 10x Zoom

• Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

WJH_1

WJH_1

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2012
  • 19:43

Ik heb een vraag i.v.m. het eventueel flashen van een andere ROM.
Ik heb een LG Optimus Black met daarop de originele gingerbread ROM van LG (versie 2.3.4. V20o).

Deze ROM bevalt mij niet en wel om de volgende redenen:

• Ik heb het idee dat de batterij snel leeg raakt. Als ik een beetje facebook, twitter en nieuwsapps gebruik, kom ik niet een hele dag door zonder bij te laden.
  • Het toestel blijft soms hangen. Heel vervelend als je net een gesprek binnenkrijgt en deze dan niet kunt aannemen, omdat het toestel niet werkt.
  • Het loopt in zijn geheel niet soepel met het bladeren door en opstarten van apps

Qua specs zou dit toestel toch beter moeten presteren dan het nu doet volgens mij.

Volgens berichten op internet en van LG zelf zou het toestel in het 2e kwartaal van dit jaar (vanaf nu tot eind september) een update krijgen naar ICS. LG is helaas niet zo snel met updates en het is nog maar afwachten of het een verbetering is (dat dacht ik van Gingerbread t.o.v. Froyo namelijk ook)

Ik heb het toestel inmiddels geroot en zit er nu over te denken om er een andere ROM op te zetten in de hoop dat het allemaal wat soepeler loopt en ik niet meer “baal” van dit toestel.

Ik weet dat er via XDA diverse ROM's voor dit toestel zijn en daar staat ook goed beschreven hoe je deze moet installeren. Maar nu zit ik nog met een paar vragen:

1. heeft er iemand een tip voor een goede, stabiele ROM voor mijn toestel, die soepel draait en weinig (minder) batterij verbruikt dan de originele?
  2. Ik gebruik nu Sygic voor navigatie. Deze licentie is gekoppeld aan dit toestel. Mijn vraag is of ik deze gewoon weer kan installeren of dat ik een nieuw device-ID krijg en de licentie om moet laten zetten op een “nieuw” toestel?
  3. Is het mogelijk om na het flashen van een andere ROM weer terug te gaan naar de originele, mocht dat nodig zijn?
  4. Kan ik via de PC software een eventuele ICS-update van LG gewoon installeren?

Alvast bedankt.

Bewerkt (24 april 2013 15:17)
carlo71

carlo71

• Lid sinds 27 september 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2012
  • 16:18

hallo hoe heeft u het toestel geroot heb ook v20o

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
WJH_1

WJH_1

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2012
  • 18:48

Hallo Carlo71,

Ik heb mijn toestel geroot met het programma unlockroot.
Als je dit als zoekterm opgeeft in google zie je vanzelf de website.

Zorg er eerst voor dat je de drivers voor je toestel op de PC geinstalleerd hebt.
Als je het programma unlockroot geinstalleerd hebt, koppel je de telefoon aan de PC.
Dan unlockroot opstarten en op de groene knop ROOT klikken.
Vervolgens even geduld hebben.
Als het rooten gelukt is krijg je tussen je apps een Android icoon genaamd superuser.

Er zit als het goed is wel een uitleg bij het programma.

Succes

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2012
  • 21:50

WJH_1;324814
  1. heeft er iemand een tip voor een goede, stabiele ROM voor mijn toestel, die soepel draait en weinig (minder) batterij verbruikt dan de originele?
  2. Ik gebruik nu Sygic voor navigatie. Deze licentie is gekoppeld aan dit toestel. Mijn vraag is of ik deze gewoon weer kan installeren of dat ik een nieuw device-ID krijg en de licentie om moet laten zetten op een “nieuw” toestel?
  3. Is het mogelijk om na het flashen van een andere ROM weer terug te gaan naar de originele, mocht dat nodig zijn?
  4. Kan ik via de PC software een eventuele ICS-update van LG gewoon installeren?

Alvast bedankt.

1. Ik heb zelf nog geen ROM's uitgeprobeerd, dus hiervoor zul je XDA af moeten struinen.
2. Ik vrees, dat je een ander device-ID krijgt, dit geeft Titanium Back-up namelijk ook altijd aan na het installeren van een custom ROM op mijn Gio.
3. Ja, dat kan, mits je een goede Nandroid back-up maakt van je stock ROM in CWM.
4. Ik weet niet hoe dit zit bij LG, volgensmij krijg je deze dan ook aangeboden “over-the-air”, zoals dat heet. Maar het is voorlopig nog maar de vraag of die er ooit gaat komen.

Succes!

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
WJH_1

WJH_1

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2012
  • 22:37

Bedankt voor je reactie.

Ik heb ondertussen ROM manager gedownload en ben van plan om de ROM van Cyanogenmod te flashen. Ik hoop dat het toestel dan wat sneller reageert en het batterijverbruik wat beter wordt.

Volgens LG zou er in het derde kwartaal een update naar ICS komen, maar ondertussen zitten weer in het vierde en de update is er nog niet.

Maar goed ik hoef niet de laatste versie. Ik heb liever een stabiele en snelle versie.

Froony

Froony

• Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2012
  • 23:05

Als je een stabiele en snelle versie is raad ik je aan om in ieder geval een Gingerbread ROM te installeren, er zijn namelijk nog geen echt goede ICS of JB ROMs beschikbaar en de snelheid en batterijverbruik is daarbij sowieso minder, omdat ze nog niet af zijn.
Ik zou CM7 proberen als ik jou was.

Succes!

WJH_1

WJH_1

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2012
  • 23:13

Ik was inderdaad van plan om CM 7.2 te flashen. Ik heb een beetje rondgeneusd op YouTube en XDA en denk dat dit de beste keus is op dit moment.

Froony

Froony

• Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 13:36

Zou je willen laten weten hoe deze draait? Ik heb deze namelijk ook op het oog voor de Optimus Black van mijn zus.

WJH_1

WJH_1

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 19:08

Helaas.
Vanochtend CM 7.2 geprobeerd te flashen via ROM manager. Telefoon bleef in een bootloop hangen.
Via smartflashtools kon ik gelukkig het toestel weer aan de praat krijgen. Er werd wel Froyo geïnstalleerd, maar via LG kon ik gewoon de update naar Gingerbread binnenhalen.

Resultaat is wel dat de root van m'n toestel weg is. Via unlockroot lukt het niet meer om het toestel opnieuw te rooten. Ik begrijp niet hoe dat kan, want de vorige keer lukte het wel.
Ik moet dus eerst het toestel weer zien te rooten.

Ben nu al de hele dag bezig om het toestel weer in te stellen, aangezien ik de backup die ik had gemaakt met ROM manager niet terug gezet kan worden, omdat de root eraf is.
Voorlopig dus even geen andere ROM voor mij.

Froony

Froony

• Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 19:19

Wow, vet balen zeg. Ik ben vandaag al bijna de hele dag aan het proberen de LG van mijn zus te rooten, maar tevergeefs. Op mijn Gio ging dit binnen enkele seconden zonder problemen. Heb je na het flashen wel een factory reset gedaan?
Ook vreemd dat de root ineens verdwenen is, dat zou niet moeten kunnen, al heb ik het wel 's vaker gehoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren