Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Eazy

Eazy

• Lid sinds 22 februari 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2016
  • 16:24

Hey hallo!

Ik zit met het volgende probleem, mijn mobiel heeft niet genoeg ruimte voor iets dat ik wil downloaden, maar ik heb wel een SD kaar met genoeg ruimte. De download lukt niet omdat mijn mobiel te weinig ruimte heeft, is het mogelijk om mijn downloads direct naar mijn SD kaar te laten gaan? De rest van mijn apps die gewoon naar de SD kaart kunnen staan er al op.

Mvg Eazy.

Eazy

Eazy

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2016
  • 16:24

Oohja, ik heb de LG L7 II

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 22 februari 2016
  • 19:21

als je een losse apk download kun je die wel naar je sd kaart downloaden maar zodra je hem gaat installeren wordt deze op het intern geheugen gezet en die is dan vol in jou geval.

apps gedownload van uit de playstore worden direckt geinstalleerd op het intern geheugen.

het intern geheugen van jou telefoon is 4 gb en daar gaat al snel 2,5 gb vanaf voor je systeem dan blijft over 1,5 gb voor apps.

wat sommige mensen ook wel een door elkaar halen is het ram geheugen dit het geheugen waar apps in draaien daar kun je niets op installeren.

het probleem wat de meeste denken is dat op een micro sd kaart ook apps kunnen draaien, en dit kan niet hooguit de data van een app, voor de rest is een micro sd kaart alleen maar geschikt voor foto's/video'/bestanden enz…..

de enigste oplossing is apps verwijderen die je niet of nauwlijks gebruikt, als het om standaard apps gaat die kunnen  meestal niet verwijderd worden.

klik hier voor alle specificaties van jou telefoon.

Bewerkt (22 februari 2016 19:25) | extra info toegevoegt
Eazy

Eazy

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2016
  • 20:10

als je een losse apk download kun je die wel naar je sd kaart downloaden maar zodra je hem gaat installeren wordt deze op het intern geheugen gezet en die is dan vol in jou geval. apps gedownload van uit de playstore worden direckt geinstalleerd op het intern geheugen. het intern geheugen van jou telefoon is 4 gb en daar gaat al snel 2,5 gb vanaf voor je systeem dan blijft over 1,5 gb voor apps. wat sommige mensen ook wel een door elkaar halen is het ram geheugen dit het geheugen waar apps in draaien daar kun je niets op installeren. het probleem wat de meeste denken is dat op een micro sd kaart ook apps kunnen draaien, en dit kan niet hooguit de data van een app, voor de rest is een micro sd kaart alleen maar geschikt voor foto's/video'/bestanden enz….. de enigste oplossing is apps verwijderen die je niet of nauwlijks gebruikt, als het om standaard apps gaat die kunnen meestal niet verwijderd worden. klik hier voor alle specificaties van jou telefoon.
Aitt bedankt, dan lukt het niet ;c

Mati_boy

Mati_boy

• Lid sinds 07 december 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2016
  • 13:29

Het is mogelijk om apps recthstreeks op je sd kaart te installeren via adb.  (als je niet bekend bent met adb,  zoek dan best even op hoe je het installeerd) Als je adb geopend hebt gebruik je de command 'adb shell pm set-install-location 2'  Pas hiemee wel op,  want niet alle apps zijn gemaakt om op een sd kaartje te staan.  Het is zeker niet aangeraden om systeem apps op het externe geheugen te zetten want dan zouden die kunnen crashen en zelfs je hele gsm om zeep helpen. Er zijn ook apps die raar zullen reageren als ze niet op het interne geheugen staan,  maar dat zijn er niet zo heel veel. 

Bewerkt (6 maart 2016 19:49) | tikfout

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren