Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

w8ter

w8ter

• Lid sinds 01 april 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 april 2013
  • 19:42

Hallo,

Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een manier om jellybam op mijn mobiel te zetten.
Ik heb al uitgevonden dat er 2 mogelijkheden zijn:
1 de bootloader unlocken, maar ik heb gelezen dat je dan nooit helemaal terug kunt naar normaal.
2 downgraden naar 2.3.4, volgens mij kan ik dan wel weer terug als de rom mij niet beval.

Ik heb al een aantal forums bekeken maar ik snap niet of ik met odin of nvflash de kdz file moet flashen en hoe precies snap ik ook niet.
Il heb me wel verdiept in hoe mensen het met andere toestellen doen maar ik wil er zeker van zijn dat mijn mobiel het blijft doen. (Dit is mijn enige mobiel).

Dus even voor de duidelijkheid:
Ik ben niet geroot (kan wel).
Wil van 4.0.4 naar 2.3.4.
Graag een zo duidelijk mogelijke uitleg zodat ik niets verkeerd kan doen.

Alvast bedank voor jullie hulp en tips.

W8ter

Bewerkt (14 mei 2013 12:08)
Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 3 april 2013
  • 15:07

Laten we er even vanuit gaan dat dit geen flauwe 1 april grap is. Even wat orde schapen in je topic :-)

1. Jellybean is versie 4.1.0 en hoger.
2. De versie 2.3.4 heet Gingerbread en niet Jellybean
3. Alles kan gedaan worden via de AIO (All In One) Toolkit. Dit houdt in rooten, flashen, bootloader upgraden, recovery installeren etc… Dit werkt alleen op windows!
4. Je kan altijd terug naar het origineel als je telefoon het doet. Dit doe je met een RUU of met de originele .kdz files.
5. De methodes van verschillende toestellen lijken altijd op elkaar, maar zijn nooit hetzelfde! Let dus goed op wat je doet.
6. Het is vrijwel onmogelijk om je toestel onomkeerbaar kapot te maken. Om maar even een vergelijking te geven: Je hebt meer kans om aangereden te worden door Prins Willem Alexander dan dat je je telefoon helemaal sloopt.
7. Hoe is je Engels?

Maar wat niet duidelijk naar voren komt is:

a) Je draait nu Ice Cream Sandwich (4.0) en wilt downgraden naar Gingerbread (2.3.4)
b) Je draait nu GB (2.3.4) en wilt naar ICS (4.0) of JB (4.1)
c) Je draait nu ICS (4.0) en wilt naar JB (4.1)

Dus omschrijf duidelijk wat precies je vraag is. Je haalt namelijk heel wat zaken door elkaar ;-)

Mochten er termen zijn die je niet kent, hier is een begrippenlijst: Begrippenlijst - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Bewerkt (21 mei 2013 14:22)
w8ter

w8ter

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 april 2013
  • 19:31

Bedankt voor je reactie (en de geruststelling) maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt.
Ik draai nu op de stock ICS (4.0.4) van LG en ik wil uiteindelijk naar de ROM jellybam (dat is jellybean 4..2.2).
Ik heb al wat gezocht, en waar ik op uit kwam was:
1. downgraden naar de stock gingerbread (2.3.4) van LG.
2. Rooten en cwm installeren.
3. De ROM jellybam flashen.

Stap 2 en 3 kan ik wel maar ik weet niet hoe ik van 4.0.4 naar 2.3.4 moet downgraden.
4.0.4 (van LG) heeft een nieuwe bootloader en daarom is downgraden moeilijk (heb ik begrepen).

Ik heb de AIO toolkit al gedownload maar ik begrijp niet welke optie voor downgraden is.

Welke opties moet ik veranderen of anders uitvoeren dan bij een “normale” downgrade?

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegd.

Bewerkt (21 mei 2013 14:23)
Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 3 april 2013
  • 20:13

Ah op die manier!

Zover ik kan vinden draait Jellybam op de oude bootloader, je moet dus inderdaad eerst downgraden naar de oude bootloader. Dat kan via de AOI op XDA. Je kiest dan voor optie 4 (Change Partitions from OLD to NEW layout and vice versa) en kies dan een GB-CMXX partitie. Je hoeft niet eerst GB (2.3.4) te installeren.

Toch vind ik dat je niet moet gaan voor deze ROM. Hij draait op de oude bootloader wat betekent dat je nog de callbug hebt. En die is ongelooflijk irritant. Vooral als je erachter komt dat je een hele dag gewoon niet bereikbaar bent geweest… ^^

Ik heb zelf DjangoManouche X 1.6 en die draait als een zonnetje. Het is wel ICS maar dat maakt voor mij niet zoveel uit.

Overigens staat dit allemaal gewoon op internet. En in de AOI thread vind je uitgebreide omschrijvingen van wat welke functie nou doet. ;-)

Succes!

w8ter

w8ter

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 april 2013
  • 20:52

Zover ik weet had ik geen call bug in 2.3.4 (maar ik bel ook niet zo vaak.

Ik heb deze ROM gekozen omdat deze stable is en (te)veel opties heeft.

Bedankt voor je hulp, uitleg en je mooie voorbeeld.

W8ter

Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 3 april 2013
  • 21:01

Geen probleem! Hopelijk ervaar je de ‘call bug’ niet :-)

w8ter

w8ter

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 18 april 2013
  • 16:32

Wat ik nog vergeten te vragen was: Hoe kom ik weer terug naar de stock LG ROM (4.0.4) en de nieuwe bootloader?
(Sorry als dit al ergens staat maar ik kan het niet vinden)

Bewerkt (21 mei 2013 09:53)
Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 12:13

Ik vind het een beetje raar dat je dit niet zelf kan vinden. Het staat namelijk letterlijk in de AIO toolkit.

5 - Extract LG KDZ and/or AP.bin file. Depending on what you want to do, you can extract a kdz to get the baseband (fls file) and/or the ROM (bin file) to flash with smartflash. Additionaly you may need to extract the bin file to seperate the included partition images like chefs need to cook their new ROM.

of

6 - LG Update Tool (Off-Line mode)to flash any KDZ ROM file. It helps you flash any KDZ file since the latest updates of LG tool does not allow a flash if the device is not in the current version LG expects. So we make our PC to serve LG update tool locally (offline). The script automatically:

of

7 - SmartFlash a Stock ROM and/or BaseBand. Flash a full stock ROM (bin file) AND/OR Baseband (fls file) as I mention before.Hints:
For BaseBands information and downloads visit the detailedand helpful Complete Baseband overview thread by tonyp.
For official Stock ROMs (KDZ) visit thissite

Eigenlijk vind ik dit soort vragen nogal vervelend. Want je hebt zelf niet de moeite genomen om wat op te zoeken. In mijn vorige posts heb ik je al gewezen op XDA en de AOI toolkit, je had het dus zelf kunnen weten. Deze vraag bewijst dat je er 0,0 moeite voor hebt genomen.

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
w8ter

w8ter

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 23:38

Even voor de duidelijk:
Ik kijk altijd eerst of ik het zelf kan (ik heb er dus wel degelijk moeite voor gedaan). Ik begreep alleen niet dat dit de opties waren om weer terug naar stock te gaan.

Als ik het goed begrijp kan je dus met optie 5 een .kdz uitpakken om vervolgens te flashen.
Met 6 en 7 kan je dan dus gewoon over de custom rom heen flashen en zo weer terug naar hoe het was. (met stock rom en de nieuwe bootloader)

Ik snap dat dit voor jou misschien een eitje is maar ik ben nieuw met dit soort dingen en wil het graag in 1x goed doen.

Bewerkt (28 mei 2013 19:14)
w8ter

w8ter

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 april 2013
  • 21:46

Het is inmiddels gelukt.
Ik heb uiteindelijk toch voor een andere rom gekozen (PAC-man rom).

Voor de mensen die dit ook willen:
Eerst rooten en cwm installeren met optie 3 (van de aio toolkit)
dan de bootloader unlocken met optie 8
als laatst de rom installeren.

Bewerkt (28 mei 2013 19:20)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren