Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ferronalen

ferronalen

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 28 december 2015
  • 14:00

Hallo allemaal,

Mijn Nexus 5 draait sinds kort op Android 6.0.1. Deze nieuwste versie heeft o.a. de functie de camera-app op te starten wanneer je 2x op de uit-knop drukt.

De nexus zet zichzelf af en toe uit, of start zichzelf opnieuw op. Soms tijdens gebruik, maar soms ook als je 'm niet gebruikt. Soms 2x in een kwartier, en dan weer 2 uur helemaal niet.

Ik heb de Nexus al naar de fabrieksinstellingen teruggezet, maar dit heeft helaas niet geholpen. Is er iets dat ik hier nu aan kan doen? Of is het een kwestie van wachten op de volgend update?

Alvast bedankt!

Groet,
Ferron

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 28 december 2015
  • 14:43

Verplaatst naar het LG Nexus 5 forum

Naj89

Naj89

• Lid sinds 03 januari 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 13:19

Hoi, 

Sinds de laatste android update heb ik last van de camera app die tevoorschijn komt op het moment dat ik de telefoon wil ontgrendelen. Super irritant. Ik heb er niks mee gedaan, want het kwam door de update las ik op internet.

Het opstarten probleem heb ik nu ook sinds een week.
Vorige week zaterdag pakte ik mijn telefoon om iemand te bellen, wanneer hij direct uitviel.
Opstarten lukte totaal niet. 
De batterij was rond de 90%. 
Ik heb toen gegoogled en kwam het advies tegen om de telefoon in de oplader te doen en de telefoon dan op te starten.
Dit heb ik gedaan. Maar alleen 'google' bleef in het beeld knipperen. Verder gebeurde er niks. 
Na verder onderzoek heb ik deze stappen uitgevoerd:
https://support.google.com/nexus/troubleshooter/3337561?hl=en#ts=3337942%2C6144965%2C3397506%2C3438415%2C6058996

Sinds gister valt mijn telefoon continue uit als ik op de vergrendel (aan/uit) knop druk. 

Ik heb deze telefoon nu ongeveer 1,5 jaar (nexus 5 16gb). 

Een verdere oplossing heb ik tot nu toe nog niet en ik weet ook niet of rebooten goed is voor de telefoon? Heeft iemand dat al eens geprobeerd? 

Groetjes,

Naj

ferronalen

ferronalen

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 13:35

Hoi, Sinds de laatste android update heb ik last van de camera app die tevoorschijn komt op het moment dat ik de telefoon wil ontgrendelen. Super irritant. Ik heb er niks mee gedaan, want het kwam door de update las ik op internet. Het opstarten probleem heb ik nu ook sinds een week. Vorige week zaterdag pakte ik mijn telefoon om iemand te bellen, wanneer hij direct uitviel. Opstarten lukte totaal niet. De batterij was rond de 90%. Ik heb toen gegoogled en kwam het advies tegen om de telefoon in de oplader te doen en de telefoon dan op te starten. Dit heb ik gedaan. Maar alleen 'google' bleef in het beeld knipperen. Verder gebeurde er niks. Na verder onderzoek heb ik deze stappen uitgevoerd: https://support.google.com/nexus/troubleshooter/3337561?hl=en#ts=3337942%2C6144965%2C3397506%2C3438415%2C6058996 Sinds gister valt mijn telefoon continue uit als ik op de vergrendel (aan/uit) knop druk. Ik heb deze telefoon nu ongeveer 1,5 jaar (nexus 5 16gb). Een verdere oplossing heb ik tot nu toe nog niet en ik weet ook niet of rebooten goed is voor de telefoon? Heeft iemand dat al eens geprobeerd? Groetjes, Naj
Dat probleempje met de camera is allereerst uit te zetten in je instellingen.

Dan het probleem van het google logo / animatie die blijft hangen, daar moet je een paar dingen voor doen. Ik ga/kan ze niet allemaal uitleggen, maar ik denk dat er op internet genoeg uitleg te vinden is.

1. Fastboot installeren op je computer
2. De juiste google stock image downloaden op internet
3. De bootloader unlocken (dit doe je via je computer)
4. De stock image van hierboven installeren, hoe je dit moet doen kun je op internet wel vinden als je zoekt naar Nexus 5 unroot of i.d.

Daarna niet vergeten de optie uit te schakelen dat de camera zichzelf opstart.

Ik heb niet heel veel tijd om alles te omschrijven. Mocht het helemaal niet duidelijk zijn, zeg het dan even. Dan kan ik een heel uitgebreid stappenplan voor je maken

Groet,
Ferron

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 januari 2016
  • 15:47

Misschien is het handiger dat hij de Nexus toolkit gebruikt om de factoty image te flashen, Klik hier om naar de toolkit te gaan.

Verder zou hij Hier op Androidworld de tutorial flashen van een Factory. Img kunnen volgen.

ferronalen

ferronalen

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 16:08

De Toolkit is idd ook handig. Zelf werk ik alleen op een mac, dus had er zelf niet zo snel aan gedacht.

Naj89

Naj89

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 20:49

Beste forumgenoten,

Allereerst bedankt voor de reacties! Ik heb het gelezen, maar begrijp er vrij weinig van (ben niet zo technisch helaas).

Ferronalen; hoe kan ik de instellingen van mijn camera app veranderen? Heb al bij instellingen > apps > camera gekeken, maar kwam niet verder.

Gizmobinky, ik ben een zij… 
Factory img….? Wat is dat en wat doet het, wat kan ik ermee? In principe kan ik engels, maar dit volg ik niet. Ik heb de engelse uitleg gelezen en het filmpje. Heb de tekst zelfs via google translate vertaald, maar er komen zoveel onbekende woorden in voor dat ik het niet volg. Wat doet de toolkit voor mijn problemen? Jouw tweede link is een uitleg om terug te keren naar android versie 5.0? Ik heb nu 6.0.1. 

Veel vragen en onduidelijkheid, hoop dat iemand me ermee verder kan helpen.
Bedankt

Naj

ferronalen

ferronalen

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 20:56

Beste forumgenoten, Allereerst bedankt voor de reacties! Ik heb het gelezen, maar begrijp er vrij weinig van (ben niet zo technisch helaas). Ferronalen; hoe kan ik de instellingen van mijn camera app veranderen? Heb al bij instellingen > apps > camera gekeken, maar kwam niet verder. Gizmobinky, ik ben een zij… Factory img….? Wat is dat en wat doet het, wat kan ik ermee? In principe kan ik engels, maar dit volg ik niet. Ik heb de engelse uitleg gelezen en het filmpje. Heb de tekst zelfs via google translate vertaald, maar er komen zoveel onbekende woorden in voor dat ik het niet volg. Wat doet de toolkit voor mijn problemen? Jouw tweede link is een uitleg om terug te keren naar android versie 5.0? Ik heb nu 6.0.1. Veel vragen en onduidelijkheid, hoop dat iemand me ermee verder kan helpen. Bedankt Naj

Naj89

Naj89

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 21:12

Beste forumgenoten, Allereerst bedankt voor de reacties! Ik heb het gelezen, maar begrijp er vrij weinig van (ben niet zo technisch helaas). Ferronalen; hoe kan ik de instellingen van mijn camera app veranderen? Heb al bij instellingen > apps > camera gekeken, maar kwam niet verder. Gizmobinky, ik ben een zij… Factory img….? Wat is dat en wat doet het, wat kan ik ermee? In principe kan ik engels, maar dit volg ik niet. Ik heb de engelse uitleg gelezen en het filmpje. Heb de tekst zelfs via google translate vertaald, maar er komen zoveel onbekende woorden in voor dat ik het niet volg. Wat doet de toolkit voor mijn problemen? Jouw tweede link is een uitleg om terug te keren naar android versie 5.0? Ik heb nu 6.0.1. Veel vragen en onduidelijkheid, hoop dat iemand me ermee verder kan helpen. Bedankt Naj

je hebt me gequote, zonder reactie?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 januari 2016
  • 21:15

hallo Naj,

om de camera niet te laten starten (uitzetten) door 2x snel op de power kun je veranderen/uitvinken bij instellingen/weergave/druk twee keer op/aan uit voor de camera.

een factory.img is het android systeem wat op jou nexus 5 staat en ik denk dat Ferronalen bedoeld dat er misschien een fout is ingeslopen door de loop der jaren en door de factory.img opnieuw te flashen sluit je uit dat er fouten in komen te zitten, zie het maar ongeveer voor dat het toestel de fabriek verlaat is er software op gezet en is onaangetast diezelfde software kun je daar vandaan ook downloaden en flashen zo weet je zeker dat het geen software fout is.

maar in jou geval zou ik er dan niet aan beginnen en zeker niet als je de begrippen niet kent, de gevolgen voor als het verkeerd gaat kunnen groot zijn, zoals een gebricked toestel die niet meer opstart of voor als er iets verkeerd gaat kun je van kwaad tot erger gaan.

mijn advies is leer er dan eerst meer over zodat je ook weet wat je aan het doen bent.

Kan natuurlijk ook zijn dat de poweknop slecht is, misschien een beetje wiebelen en frunniken aan de powerknop als hij dan gekke kuren vertoont dan weet  je dat het een hardware matige probleem is.

Bewerkt (3 januari 2016 22:10) | extra info toegevoegt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren