Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

synthkey

synthkey

• Lid sinds 24 oktober 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2015
  • 13:37

Ik heb zojuist een 2ehands Nexus 5 gekocht, ivm overstap van Iphone 4.
Mooi toestel, het enigste wat me tegenvalt is de accuduur en de oplaadtijd van de accu.

Ik zat gisteren op +- 30 procent en hij had ongeveer 3 uur nodig om weer op de 100% te komen (gaf hij aan voordat ik op bed ging en hem aan de lader had).

Het element wat je in het stopcontact steekt is van LG, de kabel die hier in zit is van een Samsung U2.
De verkoper had de originele kabel er niet meer bij en heeft me dus deze gedaan.
Is het normaal dat de Nexus 5 zolang doet over het opladen, of kan het aan de kabel liggen?

Heb de app Ampere gedownload. Batterijstatus gaf hij aan: GOOD.
Het opladen begon met 300 ma, vervolgens hing hij ergens rond de 200 ma, toen ging hij naar een dieptepunt van 60ma en weer terug naar rond de 200 ma.

Het dischargen is tussen de 290 en 300 a 400 ma.

Kan dit aan de oplader liggen, of is het de accu? Ik hoop niet dat het een miskoop is geweest…

De batterij vind ik ook wel snel leeg gaan, maar ik ben ook de iphone gewend….

Wat me verder opvalt is dat het internet regelmatig wegvalt, en bij een kennis van mij zag hij diegene zijn acces point niet eens…

Edit: als ik hem aan de pc hang dan laadt hij maar met 10 - 30ma met soms een piek naar 50

Bewerkt (24 oktober 2015 13:49)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 oktober 2015
  • 16:31

Wat is het amperage van je oplader?

3u is wel wat lang, maar niet heel gek als je een zwakke lader hebt.

Die waardes kloppen niet denk ik. De Nexus 5 heeft een 2300 mAh batterij. Hij kan dus 2300 mA discharge een uur volhouden, of zou van 0-100% met een theoretische 2.3A lader in een uur vol moeten zijn. Dat klopt niet helemaal want de laadsnelheid verloopt niet lineair en neemt naar het einde toe af, maar het rekent iets makkelijker. Met een beginpercentage van 30% moet er dus 70% bijgeladen worden, dat is 2300*0.7= 1600 mAh. Stel dat die lader werkelijk met 200mA laadt dan doet hij daar 1600 mAh / 200 mA = 8 uur over. De meeste oudere laders laden met 0.8-1A op, dus dan klopt die 3u wel ongeveer. Een usb poort geeft maximaal 500 mA.

Verder heeft de N5 inderdaad niet de beste accuprestaties. Het helpt om je GPS uit te zetten ("locatie" op accubesparing modus zodat het mobiele netwerk en wifi gebruikt wordt voor locatieregistratie) wanneer je dat niet nodig hebt. En Google Now uitzetten helpt ook wel.

Bewerkt (24 oktober 2015 16:36)
synthkey

synthkey

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 oktober 2015
  • 16:41

Hoi Nanders,

De oplader die er bij zat bestaat uit 2 elementen, eentje die in het stopcontact gaat en daarop dan de usbpoort waar de usb kabel die naar de Nexus gaat.

Dit staat er op het stopcontact element:

LG Travel Adapter
MODEL MCS-01ED
INPUT : 5.0V - 1.2A
50/60HZ 0.2A
OUTPUT : 5.0V - 1,2A

S/N: DA3X0102363

En dit staat er op de kabel (niet van hetzelfde merk, de verkoper zei tegen mij dat hij de originele kabel niet meer kon vinden, dus heeft hij mij er een van een ander mobiel bijgedaan):
SAMSUNG U2
APCBU10BBE
SJ1C307VS E

Kan het aan de kabel liggen of aan het stopcontact element? Ik hoop niet dat de telefoon een miskoop was… als ik de accu moet gaan vervangen dan wordt dat een duur grapje…. :-(

Bewerkt (24 oktober 2015 16:43)
nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 oktober 2015
  • 16:52

OUTPUT : 5.0V - 1,2A.
1.2A (1200mA) dus. De kabel maakt niet uit tenzij hij beschadigd is ofzo.

Dan zou hij theoretisch in 2u van 0 naar 100 zijn opgeladen. In de praktijk kunnen die laders iets zwakker zijn en naar het einde toe loopt de laadsnelheid af. Dan is 3u wat aan de lange kant maar niet bijzonder lang. Je schrijft dat die 3u een verwachting is van de app. Dat kan een misrekening zijn of wellicht onder de "huidige" omstandigheden, waarin je met je scherm aan het getal afleest en dus ook energie verbruikt.

Als je je telefoon weinig gebruikt, hoe lang gaat hij dan mee?

synthkey

synthkey

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 25 oktober 2015
  • 14:27

OUTPUT : 5.0V - 1,2A.
1.2A (1200mA) dus. De kabel maakt niet uit tenzij hij beschadigd is ofzo. Dan zou hij theoretisch in 2u van 0 naar 100 zijn opgeladen. In de praktijk kunnen die laders iets zwakker zijn en naar het einde toe loopt de laadsnelheid af. Dan is 3u wat aan de lange kant maar niet bijzonder lang. Je schrijft dat die 3u een verwachting is van de app. Dat kan een misrekening zijn of wellicht onder de "huidige" omstandigheden, waarin je met je scherm aan het getal afleest en dus ook energie verbruikt. Als je je telefoon weinig gebruikt, hoe lang gaat hij dan mee?
Ik denk dat ik het eerst nog even aan ga kijken, ik haal nu bij weinig gebruik net het einde van de dag. Ik heb hem alleen nog maar 'snachts opgeladen nu. Ik hoorde ook iets over snel laders, maar ik vraag me af of dat wel goed is voor het apparaat.

nanders

nanders

• Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 oktober 2015
  • 12:07

toevallig vandaag een artikel op AW over opladers en die ampere app: http://androidworld.nl/apps/ampere-ontdek-combinatie-usb-kabel-oplader/

daarin is getest dat de kabel zelf toch wel wat kan uitmaken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren