Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SEdavids

SEdavids

• Lid sinds 20 oktober 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2015
  • 09:38

Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen heeft mijn N5 kuren.
In het begin viel de telefoon 1 of 2 keer per dag uit, maar nu valt de telefoon al bij opstarten of bij bij net opgestart uit.
De telefoon geeft, wanneer deze wel opgestart is, de pop-up afsluiten. wat ik ook doe, de telefoon enkele seconden later uit. Hierna probeert de N5 opnieuw op te starten, echter komt het hier niet verder dan het Google logo.

Nu gebeurd het steeds vaker dat ik niet meer verder komt dan de boot animatie, het systeem valt dan meteen uit en probeert weer opnieuw op te starten. Alleen kom ik dan weer niet verder dan het Google logo.

Inmiddels al een factory reset gedaan, maar dit heeft niet geholpen. Het heeft het probleem zelfs alleen maar erger gemaakt.
Het probleem lijkt zich voor te doen sinds de laatste update van Google. (patch voor stagefright lek).

Misschien is er hier iemand die het zelfde probleem heeft en dit wel heeft weten op te lossen?

Groet,

Stefan

SEdavids

SEdavids

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2015
  • 10:39

Toestel is inmiddels weg ter reparatie.

Dirkvanetten

Dirkvanetten

• Lid sinds 04 september 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 september 2015
  • 17:46

Ik heb hetzelfde probleem, ook de mijne valt continue uit.. Ik heb zelf geen oplossing misschien weet U iets meer van de oorzaak etc ? Wat kost het om hem te repareren? Alvast bedankt.

SEdavids

SEdavids

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 4 september 2015
  • 18:05

Ik krijg morgen de telefoon terug. Omdat ik de telefoon in januari 2014 heb gekocht, valt het nog onder garantie.
Volgens de reparateur was de stroomverdeler kapot, deze is vervangen. zodra ik weet of het over is, laat ik dat even horen.

SEdavids

SEdavids

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 6 september 2015
  • 11:52

Telefoon werkt weer naar behoren, Helaas ben ik hem waarschijnlijk weer kwijt.
Tijdens de reparatie hebben ze het voor elkaar gekregen de randen te laten knappen…

Dirkvanetten

Dirkvanetten

• Lid sinds 04 september 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 6 september 2015
  • 12:19

Pfff heel zuur, ik heb de mijne gister ook weggebracht en krijg hem als het goed is over 2 weken terug!
Sterkte met je telefoon

SEdavids

SEdavids

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 6 september 2015
  • 12:24

Let na retour ontvangen goed op andere schades.
Dit is heel erg knullig namelijk.

Succes met de telefoon.

JeBoyGijsje

JeBoyGijsje

• Lid sinds 12 december 2014
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 18 december 2015
  • 12:31

De oorzaak van dit probleem is niet softwarematig en zover ik weet is een stroomverdeler in een telefoon grote onzin. Het schijnt met de aan/uit-knop te maken te hebben. Lees hier verder: http://androidworld.nl/forum/lg-nexus-5/66413-het-grote-nexus-5-bootloopuitvallenpower-button-topic.html?page=1#post-487525

SEdavids

SEdavids

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 18 december 2015
  • 13:01

@jeboygijsje, 
Ongetwijfeld dat het niet met stroomverdeler te maken heeft (hardware matig weet niet alles van een telefoon…), maar in mijn geval had het wel iets met de spanning te maken. Telefoon viel eerst om de paar dagen uit, later om paar minuten. Een Factory reset heeft niets geholpen, wat een indicatie geeft dat het wel degelijk hardware matig was. Wat het is, zal mij een zorg zijn. Het is onder garantie gerepareerd, het euvel is er niet meer in ieder geval.

JeBoyGijsje

JeBoyGijsje

• Lid sinds 12 december 2014
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 18 december 2015
  • 19:45

@jeboygijsje, Ongetwijfeld dat het niet met stroomverdeler te maken heeft (hardware matig weet niet alles van een telefoon…), maar in mijn geval had het wel iets met de spanning te maken. Telefoon viel eerst om de paar dagen uit, later om paar minuten. Een Factory reset heeft niets geholpen, wat een indicatie geeft dat het wel degelijk hardware matig was. Wat het is, zal mij een zorg zijn. Het is onder garantie gerepareerd, het euvel is er niet meer in ieder geval.

Maar dat is het punt juist. Hij valt niet uit, alleen het scherm gaat aan, uit en weer aan als ik op de power-knop druk. Of uit, aan en weer uit.. Bovendien zeg ik niet dat het niet om een hardwarematig probleem gaat, daar gaat het wel degelijk om. Alleen zit dat hardwarematig probleem in de power button, niet om een stroomverdeler (in de bijlage een afbeelding van een stroomverdeler). 

Dus hij lijkt helemaal niet uit te vallen, de knop blijft hangen waardoor het scherm aan/uit gaat. Als de knop vervolgens lang genoeg blijft hangen krijg je de optie om hem uit te schakelen, en als hij nog wat langer blijft hangen gaat de telefoon uit. 

Maar ik sluit niet uit dat je gelijk hebt, het klinkt ook als een mogelijkheid, alleen zou het dan heel toevallig tegelijk met de haperende power-knop gebeuren.

Bijlage:

Bewerkt (18 december 2015 23:13)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren