Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

deurs

deurs

• Lid sinds 25 februari 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2015
  • 22:25

Hoi,

Ik zal me eerst eens even voorstellen. Ik ben Jan-Paul en Android gebruiker van het eerste uur. Gebruiker, niet veel meer, dat moet ik toekennen. In mijn hoofd wilde plannen overal allerlei mods, maar uiteindelijk slechts een enthousiasteling

Android heeft me eigenlijk nooit in de steek gelaten en nu voor het eerst met mijn nexus 5 een probleem. Ik vraag me af of het een HW of SW probleem is, maar wellicht dat iemand mij hiermee verder wil en kan helpen.

Probleem:
rear camera werkt niet meer in android 4.4.4 (sinds eind december 2014). Als ik de camera startte ging alleen de front camera aan. Switchen was niet meer mogelijk. Ook de instellingen van de rear camera waren verdwenen. Kortom, voor Android bestond de rear camera niet meer.
Vervolgens programma gestopt, cache gewist, alle updates van de camera app verwijderd, telefoon harde reset gegeven, camera app verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Sterker nog, na het verwijderen en opnieuw installeren van de camera app is het icoontje van de camera volledig verdwenen. van de desktop en uit de lijst met programma's….
Een andere camera app installeren werkt. Ik krijg dan de melding “camera is gestopt”.

Na de update van Android 5.1 (eind januari) was de camera app nog steeds niet zichtbaar op de telefoon. Wel is het mogelijk om vanuit toetsenblokkering je camera via een swipe beweging aan te zetten. Dan wil de rear camera wel starten. Het is dus ook weer mogelijk om instellingen van de camera te wijzigen, echter, je kunt op een normale manier de rear camera niet activeren.

Dit doet mij vermoeden dat het om een softwarematig probleem gaat, echter er is wel een saillant detail.
ongeveer een maand voor het probleem startte (eind november 2014), heb ik de telefoon laten vallen., Dat gebeurt wel eens vaker, maar dit keer kwam er in de hoek van het scherm een sterretje, waardoor valschade aantoonbaar is. Valschade sluit elke vorm van garantie uit volgens de voorwaarden van de verkoper. Kan het dan toch een hardware probleem zijn en is het mijn eigen schuld of niet?

Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
Als het een software probleem is; heeft iemand dan de oplossing?

Ik wil liever geen mod op de telefoon doen en de standaard googleschil blijven gebruiken, maar is dit dan onder garantie op te lossen? Iemand ervaring met opsturen bij dit soort problemen?

SLUDGER2

SLUDGER2

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2015
  • 13:06

Hallo,

Inderdaad erg vervelend als je camera niet meer werkt.
Wat je zou kunnen proberen is om de leverancier te bereiken. Ondanks dat je waarschijnlijk geen garantie meer hebt door de valschade kunnen ze je misschien wel tips geven om het probleem op te lossen. Verder zou ik het ook niet weten. Het lijkt alsof je alles al hebt geprobeerd. Laat het ons weten als je een oplossing hebt gevonden!

johnhuff

johnhuff

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2015
  • 10:03

Hoi! Ik heb een nexus 4 en ik heb hetzelfde probleem. Tijd geleden is mijn dochter op mijn telefoon gaan staan. Achterkant van glas beschadigd. Barsten. Camera deed het nog wel. Maar kort geleden deed alleen de front camera het nog. Als ik inderdaad vanuit lockscreen swipe krijg ik beeld vanuit mijn frontcamera.
De app is ook verwijderd of in ieder geval niet te vinden via het homescreen, of de appdrawer.

Ik ben ook heel benieuwd wat dit zou kunnen zijn. De barst in mijn telefoon is aan de achterkant waar ook de defecte camera zit. Maar de camera is niet beschadigd, voor zover ik het kan zien.

Ik draai ook Android 5.1
Maar met 5.0 was dit ook aan de hand.

Bijlage:

repairmeester

repairmeester

• Lid sinds 02 maart 2015
  • Berichten 77
  • Reputatie 10
  • 9 maart 2015
  • 14:43

Beste Deurs,

Dit is een hardware probleem.
De garantie zal helaas niet meer gelden, daar dit fysieke schade.
Het kan zijn dat de camera zelf defect is, of een spoel die er vlakbij zit.
Tip: De telefoon op zijn minst ter diagnose laten bekijken.
Dan weet je wat er precies vervangen dient te worden.
Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord.

deurs

deurs

• Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2015
  • 21:10

Ik heb nog één laatste harde reset gedaan toen ik van de week even tijd had (door middel van aan uitknop icm volumeknop) en daarna deed hij het weer! voor 1 dag… Daarna schakelde de rear camera en de flitser weer uit. hij gaat nu nog deze week terug naar de verkoper. Ik hoop dat het repair center dan kan aangeven of het garantie is (hardware spontaan stuk), of dat door een keertje vallen een draadje of spoeltje stuk is gegaan.

Kan je hardware problemen, met kapotte spoelen, weerstanden, diodes en chipjes eenvoudig relateren aan valschade of is het discutabel?

repairmeester

repairmeester

• Lid sinds 02 maart 2015
  • Berichten 77
  • Reputatie 10
  • 25 maart 2015
  • 16:09

Dit moet dan door een technicus nagekeken worden ter vervanging van het onderdeel indien dat nodig is.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren