Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 1 december 2014
  • 10:21

ik heb sinds een paar weken android 5.0 op een Nexus 5 geinstaleerd, en diverse apps werken niet.
BIjvb whatsapp, smsen en facebook apps sluiten zich zelf wanneer je deze opend , zijn er meer mensen die daar last mee hebben ?

Of is er al iets bekend wat je er tegen kan doen ?

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 1 december 2014
  • 11:59

hier op de n5 met geen enkel van wat jij opnoemt problemen.facebook messenger whatsapp alles werkt perfect.

blup

blup

• Lid sinds 01 november 2013
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 1 december 2014
  • 16:54

Geen enkel probleem hier

teuntje

teuntje

• Lid sinds 19 april 2011
  • Berichten 540
  • Reputatie 0
  • 4 december 2014
  • 19:35

Heb ik ook wel eens last van. Waarschijnlijk zit het RAM geheugen erg vol. Bij mij helpt het om mijn telefoon opnieuw op te starten, dan werkt alles weer goed.

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 5 december 2014
  • 11:39

Na een upgrade van een versie, in dit geval van 4.4.2 naar 5.0 altijd een factory reset doen!

__lennnnn

__lennnnn

• Lid sinds 11 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 december 2014
  • 16:27

Ik heb dit probleem ook! Echt heel erg storend, bij mij sluit hij alles af vlak na openen, zelfs m'n toetsenbord sluit hij af…

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 11 december 2014
  • 16:41

heb jij al keer een factory reset gedaan na u update?

JeBoyGijsje

JeBoyGijsje

• Lid sinds 12 december 2014
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 december 2014
  • 12:46

Beste mede Android-fanboys,

Sinds Android 5 heb ik problemen met m'n nexus, en diezelfde problemen had ik ook met m'n Galaxy Nexus toen ik daar net android 4 op had.

De problemen beginnen zich voor te doen als ik de telefoon ongeveer twee dagen aan heb staan, en op het moment dat ik zwaardere of veel apps gebruik. Op het moment dat ik dan steeds van app naar app ga via notificaties of de multitask knop, merk ik al dat hij lang moet denken en dat hij achtergrond apps afsluit.
Zo zie je dat de vaste melding van de muziek app uit de balk verdwijnt omdat hij die op de achtergrond afsluit, en ik heb altijd twee balkjes in beeld boven de notificatie balk van MicroCpuMonitor en Tinycore (geven resp. cpu en ram weer, rechts boven en links boven).
Ook komt het voor dat als ik van de ene app naar bijvoorbeeld Whatsapp ga, dat hij mijn hele gesprekken lijst opnieuw moet genereren.

MAAR het meest ergerlijke wat hij op die momenten doet is het volgende (ik probeer het zo gedetailleerd en compleet mogelijk te omschrijven):

Situatie: mijn startscherm bestaat uit links google now, midden een startscherm en rechts een startscherm. Ik begon in het meest rechtse scherm en heb een app geopend, om vervolgens een tijdje tussen apps te hebben gewisseld zoals ik eerder omschreef.

Dan begint hij het er om de een of andere reden zwaar mee te krijgen en ik merk dat hij apps afsluit op de achtergrond.

Als ik dan op de home toets druk doet hij het volgende: hij gaat uit de app, je ziet eerst de kale livewallpaper zonder app iconen of widgets.
Dan gaat het scherm naar links en weer naar rechts, alsof je naar het middelste scherm en weer naar het rechtse scherm swiped,en vervolgens begint hij alle app iconen en widgets te laden.

Als het echt erg word komt het ook voor dat hij een app afsluit, bijvoorbeeld wanneer ik het scherm cast met chromecast. Als ik het toestel een keer opnieuw opstart is het voorlopig opgelost, maar een kwestie van tijd voordat het opnieuw begint.

Het probleem lijkt op de andere topic over apps die niet goed werken, maar dat is de oorzaak niet. Alle apps werken prima, maar volgens mij loopt na verloop van tijd het ram geheugen hartstikke vol, of kan hij het geheugen niet meer beheren.

Ik heb even een paar screenshots in een bestandje bijgevoegd, je ziet daar van links naar rechts;
1e; alle apps werden opnieuw opgestart.
2e; processorstatistieken met achtergrondgeheugen kritiek en bijna alle apps 99%.
3e; rest van de lijst op 99%.
4e; nog eens het achtergrondgeheugen, maar nu kort na opnieuw opstarten. Ter vergelijking.

- Wie weet hoe dit kan? Ik had het probleem eerder al regelmatig met mijn Galaxy Nexus, maar had het niet met de Nexus 5 verwacht omdat die veel meer geheugen heeft.

- Hoe los ik het op? Zijn er mensen die dit totaal niet hebben?

Mvg.

Bijlage:

JeBoyGijsje

JeBoyGijsje

• Lid sinds 12 december 2014
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 12 december 2014
  • 12:52

Beste heren,

Ik heb even een nieuwe topic geopend over dit onderwerp, het heeft namelijk niks te maken met de apps zelf. Ook ik heb het idee dat het met het ram geheugen te maken heeft, en ik heb na de Android 5 update direct een factory reset gedaan. Evengoed de problemen, het meest storende is dat hij ook vaak het hele startscherm opnieuw moet laden.

Zie:
http://androidworld.nl/forum/lg-nexus-5/62027-nexus-5-android-5-achtergrondapps-stoppen-moet-regelmatig-startscherm-opnieuw-laden.html

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2403
  • Reputatie 20
  • 12 december 2014
  • 13:02

Kan het zijn omdat men overgegaan is van Dalvik naar Ant(?) ?

Bewerkt (12 december 2014 13:03)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren