Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SilentScreamer

SilentScreamer

• Lid sinds 27 februari 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 22 september 2014
  • 23:04

Beste android gebruikers,

Met mijn Nexus ging het een en ander mis.

- Een aantal weken geleden kreeg ik een gebruikelijk Nexus 5 probleem. Bij het bellen hoort niemand me, maar wel als ik hem op speaker heb (raar!). Na heftig googlen bleek dit een softwareprobleem te zijn en dacht dit te omzeilen door nieuw firmware erop te zetten. Toen heb ik hem geroot en Cyanogenmod 11 erop gezet via deze tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=O-v8DLvXv6k
- In het begin leek het goed te gaan (alhoewel het belprobleem niet is opgelost, maar dmv BuildProp Editor kon ik de spraakherkenning werkend krijgen), maar na een paar dagen kreeg ik het probleem dat de batterij niet tot 100% laadde. Door de app BatteryCalibrator wou ik dit fixen maar voor dit probleem werd opgelost, kreeg ik het volgende probleem.

- Mijn scherm begon toen uit te vallen en soms kwam het terug. Na een paar keer ging die niet weer aan. Ik had wat knoppen ingedrukt en kreeg toen allemaal strepen op mn scherm. Dit zei mij dat de connector van het scherm half los zou zitten. Maar na het losgehaald te moeten hebben en het blokje wat onder de batterij zit (als in zuidelijker) aangedrukt te hebben is er niets veranderd. Ik denk eraan om hem naar GSM Enschede te brengen, maar weet niet of ik het zelf nog kan fixen. De telefoon functioneert gewoon, ik heb een knipperend notificatieled, en het screenshotgeluid volgt ook soms. Ook trillen doet die nog en het schermlicht functioneert ook. Het ligt niet aan de verbinding tussen scherm en moederbord. Ik begrijp niet wat er kapot is of niet aangesloten. Het moet hardware zijn gezien ik niet in de recovery kom, althans kan ik niets zien.

Weten jullie hier een oplossing voor?

Alvast super bedankt!

SilentScreamer

P.S. Ik hoor allemaal horrorverhalen over Dynafix, omdat ik hem geroot heb wil ik hem niet opsturen omdat ik ervan uitga dat ze hem meteen retour zenden. Toch wil ik het liefst zelf fixen als er niets stuk is.

Bewerkt (22 september 2014 23:06)
psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 1 oktober 2014
  • 15:41

Klikt wel als een hardware fout, het kan het kabeltje zijn die niet goed zit, maar ook dat je scherm zelf echt stuk is.
Als je een verzekering hebt op je toestel dan zou je het daar gewoon op moeten verhalen. Zie: http://www.nu.nl/tech/3414159/garantie-smartphone-moet-blijven-jailbreak-of-root.html

Ik weet echter niet hoe het zit met de garantie als je je toestel zelf uit elkaar hebt gehaald.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren