Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

viegje48

viegje48

• Lid sinds 20 mei 2011
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 7 september 2014
  • 18:18

hallo

heb sinds gisteren een nexus 5 wit met 32Gb maar heb enkele vragen over dit apparaat,
ik kom van samsung s4 af en die kun je aan je pc hangen en dan verbinden met kies om te backuppen en de firmware te upgraden,
betsaat er voor de nexus ook zo een programma of kun je die alleen via OTA updaten?

ook zou ik graag weten of er voor de nexus 5 een programma bestaat als voor de G2, door het scherm aan te zetten door erop te tikken
heb al wel wat opgezocht maar daarvoor moest de nexus geroot zijn en dat vind ik best wel eng om te doen.

ook vind ik dat de power button wat wiebelig aanvoelt, nou lees ik dat het een nexus5 probleem is en dat het veel voorkomt, maar wil dat ook zeggen dat die button snel kapot gaat of valt dat mee?

heel graag hoor ik wat reakties van jullie

alvast bedankt

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 7 september 2014
  • 18:30

1) een nexus is geen samsung he.nu om te backuppen kan je de app helium gebruiken.of je toestel rooten en gebruik romtoolbox.
er bestaat geen soort kies of zo voor je n5.je zal moeten updaten via ota of sideloaden via adb.

2)soort knox bedoel je?daarvoor zal je ook je toestel moeten rooten en gebruik maken van xposed framework modules.
of een cutom rom zoals rastakat of purity die die optie hebben ingebakken.

3)in die powerknop zou ik me nie teveel zorgen maken.

4)rooten en flashen op een nexus houd echt niks in hoor.
je kan eventueel deze toolkit daarvoor gebruiken http://www.skipsoft.net/?page_id=1197

edit:heb zelf een n5.

Bewerkt (7 september 2014 18:33)
viegje48

viegje48

• Lid sinds 20 mei 2011
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 8 september 2014
  • 18:37

hoi Angelo,

bedankt voor je reaktie man,
wat betreft rooten heb ik deze gevonden, Nexus Root Toolkit V1.8.7, is dat wat? en zit bij deze toolkit gelijk de nieuwe boot recovery al in?

en zoek dan ook nog een rom waar knock on inzit,het speeltje van de G2 zodat je het scherm aan/uit kunt zetten door er 2x op te tikken.

zijn die er? heb ze zelf nog niet gevonden

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 8 september 2014
  • 18:57

http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5

kijk daar in het original android development.en kijk voor rastakat (wel lichtie1901 build zoeken)originele rastakat weet ik niet of hij da heeft. of purity rom.die hebben de optie om dubbel te klikken op het scherm waarbij het ontwaakt of vergrendeld.de meeste roms hebben zelfs die optie nu.maar die twee zijn gewoon de beste.ik zou die toolkit van mijn link gebruiken.is heel gebruiksvriendelijk en werkt perfect.
je kan er zelfs android l mee op u n5 zetten etc etc ect.

en inderdaad de nieuwste recovery zit daar in.
en als je een rom flasht gebruik altijd de gapps van banks.vind je terug bij themas' en apps van die link die ik gaf.

Bewerkt (8 september 2014 18:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren