Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

chrisx1974

chrisx1974

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2014
  • 07:54

Nadat de preview Android L voor de Nexus 5 beschikbaar werd gesteld door Google stond deze al vrij snel op mijn telefoon. Na een periode van gewoon dagelijks gebruik, wat overigens goed gaat, vond ik welletjes en wilde terug naar Kitkat 4.4.4.
Android L was niet echt snel, er zaten wat problemen met instellingen die pas na een reboot werkten en apps werkten helemaal niet of crashten. Logisch, want het was nog maar een developer versie maar het ziet er goed uit op sommige uiterlijke minpunten na dan.

Googlen op hoe root terug te krijgen op Android L bleek dat dat niet zomaar zou gaan. Via aangepaste tools zou het moeten werken. Op een of andere manier werkte fastboot niet dus kreeg ik niks aan de praat. Op een gegeven moment klikte ik op het bestand “flash all.bat” en ineens begon alles te lopen.. wissen.. downloaden.. schrijven..
Schrok mij rot.. ik dacht daar gaat mijn telefoon! Want uit info (b)leek dat Android L een ander bestandssysteem gebruikt dan Kitkat dus daarom de aangepaste manier van rooten e.d.

Gelukkig niks bleek minder waar.. nadat het hele proces verlopen was startte de telefoon gewoon netjes op. Helemaal opnieuw geïnstalleerd met 4.4.2. Achter elkaar kwamen de meldingen dat de updates 4.4.3. en 4.4.4. beschikbaar waren en deze werden zonder problemen automatisch geïnstalleerd. (deze methode gebruikt: http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5/general/tutorial-how-to-flash-factory-image-t2513701)

Ik schrijf dit stukje even voor diegene die ook weer terug willen naar Kitkat 4.4.4. op hun Nexus 5

Bewerkt (11 juli 2014 09:45) | verkeerde titel
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 11 juli 2014
  • 09:23

Wil je je titel aub aanpassen (eerste bericht bewerken), want je bericht is niet echt een review over Android L. Het is eerder een tip met link naar info hoe je de N5 terugzet op 4.4.2. Dank alvast

Bewerkt (11 juli 2014 09:24)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren