Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 7 februari 2014
  • 10:47

Ik denk een bug gevonden te hebben in de locatie diensten van de Nexus 5. Althans, ik kan het op ieder moment reproduceren.
Zouden jullie dit even willen proberen en laten weten of het bij jou ook gebeurd?

• Zet de locatie diensten uit (via de quick settings of gewoon instellingen)
  • Schakel ze weer in.
  • Nu zal hij vragen of je akkoord gaat met locatie voorwaarden.
  • Standaard gaat hij weer aan op hoge nauwkeurigheid, zet hem terug op accubesparing om de GPS uit te sluiten.

Nu komt het: alleen via wifi en mobiele netwerken vind hij (bij mij althans) de locatie niet meer. In Maps zal de locatie indicator nog blauw kunnen zijn van laatst bekende locatie, maar als je gaat bewegen zal hij de locatie niet meer updaten. En in bijvoorbeeld Google+ of facebook of buienradar app je locatie wilt gebruiken zal hij hem niet meer vinden.
Het enige wat werkt om weer via wifi en netwerk locatie te gebruiken is een herstart van het toestel.

Meer mensen last van? Ik hoor het graag.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

rolschaatser

rolschaatser

• Lid sinds 24 september 2010
  • Berichten 577
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2014
  • 21:39

Bij gebeurd idd het zelfde , locatie loopt niet mee

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 12 februari 2014
  • 21:50

Ok, bedankt dat je het even getest hebt!
Nou kwam ik erachter toen ik hem net had, normaal zou je die instelling niet snel veranderen, en een simpele reboot lost het ook weer op. Maar is wel iets raars h��?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 26 april 2014
  • 22:12

Bijna vergeten te mededelen: dit blijkt toch een software bug geweest te zijn.
Sinds Google Play Services versie 4.3.25 is het probleem opgelost

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren