Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

myrry_falk

myrry_falk

• Lid sinds 12 juni 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2013
  • 17:49

Hallo Allemaal,

Ik heb in het buitenland een Nexus 4 gekocht en heb daar nu (ben weer terug in NL) een prepaid sim van vodafone NL in gezet. Ik kan alleen geen sms berichten ontvangen en versturen. De klantenservice van Vodafone zegt dat ik handmatig in mijn telefoon de smscentrale/berichtencentrale instellingen moet wijzigen en daar het nummer van de vodafone berichtencentrale moet invoeren om te kunnen smsen. Maar ik kan in mijn Nexus nergens in de instellingen vinden waar ik dit kan veranderen ( ik heb android versie 4.2.2 ). Kan iemand mij alstublieft helpen dit op te lossen?

Groetjes Myrry

Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2013
  • 21:25

Hoi Myrry,

Die instelling zit inderdaad een beetje verstopt! Probeer het volgende eens:

Open de telefoon-app, en typ: *#*#4636#*#*. Je komt nu in het ‘testen’-menu. Open nu de ‘telefooninformatie’. Scroll een beetje naar beneden, waar je ‘SMSC’ ziet staan. Druk eerst eens op vernieuwen, en test of je nu berichten kan versturen. Mocht dat nog steeds niet lukken, ga dan terug naar dit menu en voer in het vak achter SMSC handmatig het nummer van de berichtencentrale en druk op ‘Bijwerken’. Hopelijk lukt het zo!

Succes!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren