Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Aran

Aran

• Lid sinds 04 mei 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 16:43

Nu ruim één maand de N4 in bezit en het gaat toch een beetje kriebelen om een custom rom op mijn N4 te zetten.

Helaas wordt er op dit forum weinig over verschillende roms gediscussieerd.
Bij mijn oude Samsung Galaxy S was er altijd veel discussie over de verschillende roms.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met bijvoorbeeld CM en Paranoid Android.

Hoe stabiel zijn de roms? Hoe zit het met het batterijverbruik?

Specifiek voor Paranoid Android: Wat vinden jullie van de aanpassingen voor DPI/layout? Hoe handig is het Pie/full desktop systeem. Het grotere schermoppervlak lijkt mij te gek, maar werkt het ook goed?

Graag jullie ervaringen.

Bewerkt (4 mei 2013 16:43)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 4 mei 2013
  • 16:46

ik draai al geruime tijd paranoid en wil niks anders meer echt een stabiele super rom ,pie werkt ook goed maar ik gebruik het zelf niet en de dpi aanpassingen per app zijn zeer interresant het zal je zeker bevallen

Bewerkt (4 mei 2013 16:46)
keepitcool

keepitcool

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 19:06

Ik ben na het origineel begonnen met, CM 10.1 dit beviel prima maar afijn je wilt ook wel eens wat anders bekijken dus heb een week of 2 Paranoid Android erop gehad ziet er heel gelikt uit ook dat werken met die pie leek me sneller te gaan dan de originele toetsjes….. ook erg veel instel mogelijkheden voor ik het een beetje door had was er bij mij al een dag verstrekenmaar dat maakt verder niet uit ik ben sinds vorige week weer terug gegaan naar CM10.1 die voldoet bij mij maar wil je echt alles apart instellen en configureren kies dan voor Paranoid.

Ik heb wel het idee dat CM10.1 iets langer met de accu kon doen ik laad meestal op tussen de 20 a 30% en ik kan nu dit na 2 volle dagen doen en met Paranoid ongeveer 1.5 dag. (let wel dat is mijn gebruik + dat ik het toestel nachts in de vliegtuigmodus zet dus dan word er vrij weinig accu capaciteit gebruikt.)

Bewerkt (4 mei 2013 19:06)
Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2013
  • 21:23

keepitcool;403985
Ik heb wel het idee dat CM10.1 iets langer met de accu kon doen ik laad meestal op tussen de 20 a 30% en ik kan nu dit na 2 volle dagen doen en met Paranoid ongeveer 1.5 dag. (let wel dat is mijn gebruik + dat ik het toestel nachts in de vliegtuigmodus zet dus dan word er vrij weinig accu capaciteit gebruikt.)
Hoe is het batterijverbruik van deze 2 ROMs in vergelijking met de stock ROM?

Bewerkt (4 mei 2013 21:23)
keepitcool

keepitcool

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 11:14

Naar mijn idee zit CM10.1 tegen het origineel aan wat betreft accu gebruik (gevoelsmatig) ik heb dus niet zitten testen met verschillende kernels hier schijnt als je de berichten leest ook voordeel in te halen, maar kan dan ook weer te koste gaan van de snelheid maar als je de zaak toch al geroot hebt zou ik zelf testen wat je het beste bevalt beiden er een paar weken er in zetten en kijken wat je niet meer wilt missen

Bewerkt (5 mei 2013 11:14)
Aran

Aran

• Lid sinds 04 mei 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 17:53

Bedankt voor de reacties.

Ik ga ze inderdaad beide zelf testen. Ben nu aan het proberen met Paranoid Android. Het lijkt inderdaad prima te werken. Nog geen gekke dingen gehad.

Ik zal binnenkort ook CM proberen. Ik zag op XDA dat daar ook Pie inzit sinds maart. Ik ben benieuwd.

Hebben jullie nog andere aanraders om te proberen?

Bewerkt (5 mei 2013 17:53)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 5 mei 2013
  • 20:21

slimbean is ook wel goed

Bewerkt (5 mei 2013 20:21)
Mr_Djoegoe

Mr_Djoegoe

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2013
  • 02:13

Probeer Franco's kernel ook eens, Batt gaat langer mee en via zijn App kan je o.a de kleuren aanpassen, kleur instellingen -> scherm gamma instellingen -> aangeraden waarden

Bewerkt (6 mei 2013 02:13)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 6 mei 2013
  • 12:00

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2251703
deze is ook wel goed

Bewerkt (6 mei 2013 12:00)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 6 mei 2013
  • 12:50

Paranoid Android heeft een gruwelijk nieuwe feature aangekondigd. Ik zat zelf op CM maar door een vernieuwing als deze moest ik weer PA gaan gebruiken. Batterij gaan bij beiden even lang mee. Er zal ook niet echt een verschil in zitten.

Grootste verschil tussen PA en CM is, CM is goed in hacken van toestellen die het niet ondersteunen en bieden een hand vol ‘cutomizations’ aan. Vraag is, heb je het nodig? PA is meer goed in vernieuwingen.. Ideen hoe je zo beter mogelijk je toestel kunt gaan gebruiken.Ideen als

Paranoid Android Pie control:
Paranoid Android Pie Controls on Nexus 4 - YouTube

Phablet mode:
ParanoidAndroid for Nexus 4 is Awesome - YouTube

en nu weer iets heel gaafs..

Halo !
Paranoid Android - HALO - Hands-On - YouTube

Halo is één van de beste wat mij betreft.. het is nog in alpha stage.. Het idee achter facebook launcher, maar dan veel breder en ondersteund elk messaging app of notificatie..

Dus kort, Paranoid is van de vernieuwingen -> hoe kan ik beter mijn toestel in gebruik nemen? innovaties
Cyanogen -> Hoe verder wil ik iets aanpassen naar mijn smaak, customizations.

Bewerkt (6 mei 2013 12:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren