Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vicotting

vicotting

• Lid sinds 19 november 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2013
  • 22:47

Beste,
Ik heb nu men Nexus 4 een paar dagen, en ben tot de constatatie gekomen dat mijn bereik slecht is. Soms heeft hij normaal bereik, maar meestal ‘1’ of gewoon ‘geen’ streepjes. Ik ben dan wel al altijd bereikbaar geweest voor sms'en en bellen. Ook 3G werkt. Ik heb het gevoel dat als ik hem wat anders ga houden, dat dat invloed heeft op het aantal streepjes bereik. Ik denk dat WIFI daar ook soms last van heeft. Ik heb al altijd de originele bumpercase gebruikt. Het probleem wordt niet verholpen met een andere simkaart van een andere provider).

Dan de batterijduur, die vind ik echt slecht, een vb: hij is 100% opgeladen, surf er een tien tal minuutjes mee, en is al direct 10% gedaald. Hierbij was het mobiele internet helemaal uitgezet.
Ook bij normaal gebruik, red ik de dag (bijna) niet, tenzij ik hem op vliegtuigmodus zet of gewoon even uitzet.

Weten jullie raad/oplossingen om één of beide problemen te verhelpen?
Zijn er nog mensen die dezelfde problemen hebben?

Android versie: 4.2.2
Custom Rom momenteel: Xylon-4.2-v2.7.3
Provider: Mobile Vikings (België)
Nieuwe behuizing (met de 2 bubbeltjes aan de achterzijde, zodat hij het glas niet raakt op tafel).
Ik heb eerst op de stock ROM gezeten, maar wou direct uittesten ofdat een custom ROM verschil uitmaakte.. Dat was niet echt het geval.

Bewerkt (1 mei 2013 22:47)
Thibaultvw

Thibaultvw

• Lid sinds 22 augustus 2012
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 11:56

Ik heb ook Mobile vikings en volgens mij ligt het toch echt daaraan. Het netwerk van Base bevalt me echt niet ivm Proximus wat mijn vader heeft op zn Galaxy SII, die heeft altijd en overal verbinding, waar ik met MV soms gewoon 0 streepjes heb…

Bewerkt (5 mei 2013 11:56)
vicotting

vicotting

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2013
  • 13:37

Bedankt om me dit te laten weten.
Ik heb ondertussen Mobile Vikings gecontacteerd en ze gingen het eens navragen.
Een vriend van mij heeft namelijk ook hetzelfde probleem op zijn Android device.

Bewerkt (5 mei 2013 13:37)
nadine_maeger

nadine_maeger

• Lid sinds 19 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2013
  • 14:22

Hallo
Is hier meer over geweten?
Ik heb nu sinds ongeveer een maand een Nexus 4 en een abonnement bij Mobile Vikings. Ben regelmatig niet bereikbaar. Nu weet ik niet of het aan de gsm ligt of aan Mobile Viking. Soms helpt herstarten, soms ook weer niet.
Hopelijk is hier ondertussen meer over geweten, want is best vervelend.

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 19 augustus 2013
  • 19:15

nadine_maeger
Hallo
Is hier meer over geweten?
Ik heb nu sinds ongeveer een maand een Nexus 4 en een abonnement bij Mobile Vikings. Ben regelmatig niet bereikbaar. Nu weet ik niet of het aan de gsm ligt of aan Mobile Viking. Soms helpt herstarten, soms ook weer niet.
Hopelijk is hier ondertussen meer over geweten, want is best vervelend.

volgens mij ligt dat aan mobile vikings hoor ,ik heb proximus en altijd bereik alsook hspa+ ,heb de mijne al van januari en nog
geen enkel probleem mee gehad ,kan je het eens niet proberen met een andere simkaart van andere provider ?

puntje

puntje

• Lid sinds 18 januari 2010
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2013
  • 17:50

Op Tweakers kwam ik vandaag een bericht tegen dat er een bug in Android zit die bij virtuele providers voor deze problemen kan zorgen.

Zelf heb ik er ook last van met mijn telfort simkaart.
Bij mij zijn de problemen begonnen na de eerste update naar 4.3 Jelly Bean.
De update die sinds gisterenavond beschikbaar is verhelpt dit probleem helaas nog niet.

Linkje naar het artikel op Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/90867/bug-in-android-43-op-nexus-4-laat-mobiel-signaal-wegvallen-en-accu-leeglopen.html

Oneplus One met exodus 1 nightly rom

steven_scheerlinck

steven_scheerlinck

• Lid sinds 15 september 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 29 september 2013
  • 12:56

IK heb dit in belgie met Proximus. Fier als een gieter gisteren mijn Nexus 4 gekocht. Direct update gedaan (bij mijn nexus 7 heeft dit geholpen, had ervoor problemen), maar eens in de stad, geen ontvangst, geen gps, batterij zag ik zo dalen.

Is er eigenlijk al een oplossing voor dit? Google staat vol met dit probleem, maar oplossingen ben ik nog niet tegengekomen.

TheCeet

TheCeet

• Lid sinds 20 februari 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 30 september 2013
  • 10:29

steven_scheerlinck
IK heb dit in belgie met Proximus. Fier als een gieter gisteren mijn Nexus 4 gekocht. Direct update gedaan (bij mijn nexus 7 heeft dit geholpen, had ervoor problemen), maar eens in de stad, geen ontvangst, geen gps, batterij zag ik zo dalen.

Is er eigenlijk al een oplossing voor dit? Google staat vol met dit probleem, maar oplossingen ben ik nog niet tegengekomen.

In ben ook bij proximus en geen problemen met mobiel internet, ontvangst, gps.
Welke stad is het dan? Ik ga dagelijks met trein naar Brussel. Enkel op trein amper bereik…

steven_scheerlinck

steven_scheerlinck

• Lid sinds 15 september 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 september 2013
  • 18:50

TheCeet
steven_scheerlinck

In ben ook bij proximus en geen problemen met mobiel internet, ontvangst, gps.
Welke stad is het dan? Ik ga dagelijks met trein naar Brussel. Enkel op trein amper bereik…

Het was in Gent, maar ik heb een vermoeden dat dit tesamen gaat met de Wifi. Tijdens de rit naar huis, wou hij altijd connecteren met FON_belgacom of de hotspot van belgacom, en dan “faalde” hij, geen bereik etc. Thuis alles perfect, ik wil van mijn Dlink naar Telenet draadloos switchen en hij heeft weer geen bereik.

vicotting

vicotting

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2013
  • 17:06

Hallo,

Neen jammer genoeg is daar nog geen update voor begonnen. Hopelijk maakt Google er werk aan met de aankondiging van Kitkat binnenkort. Het is echt heel irritant.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren