Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Machiel

Machiel

• Lid sinds 28 september 2010
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2013
  • 20:02

Beste AW-ers,

Ik heb een Wifi probleem met mijn Nexus 4. Het probleem had ik al met Android 4.2.1(de laatste paar weken) en is nu met Android 4.2.2 nog steeds aanwezig.

Het is als volgt. In de avond wanneer ik thuis kom verbind hij tegenwoordig niet meer met de Wifi router wanneer ik Wifi inschakel. Hij probeert te verbinden maar stopt er steeds mee, wel worden open Wifi netwerken aangeboden. Ook is ons eigen wifi netwerk soms wel en soms niet in het overzicht van Wifi netwerken aanwezig. Elke keer een 5 tot 15 seconden weg. Alle andere Wifi apparaten(Android, iOS, Windows) in ons netwerk hebben daar geen last van alleen de Nexus 4.

Grof dagelijks gebruik:
- Veel browsen met de Chrome app
- Bluetooth icm ingebouwde bluetooth carkit
- Bellen / Whatsapp / Gmail / Google Talk
- Google+ / Flipboard
- Draw something / Quiz battle

Het volgende werkt niet om het probleem op te lossen:
- Wifi aan / uit
- Netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen
- Vast IP adres opgeven
- TKIP / AES versleutelingsmethode op Wifi router aangepast

Het enige dat werkt is een reboot.

Setup:
- Ziggo UBEE modem die werkt als DHCP
- Wifi “router” FritzBox 7170 met laatste firmware updates enkel voor het Wifi signaal(De UBEE is waardeloos met Wifi)

Heeft iemand een idee wat het probleem is / zou kunnen zijn?
Ik vind op internet van alles over Wifi issues bij Android 4.2 maar lijken allemaal andere oorzaken te hebben. Voornamelijk het disconnecten wanneer men al verbonden is. Of het traag ontvangen van notificaties. Dat is dus bij mij niet zo. Heb ik een wifi verbinding dan blijft hij actief en krijg ik push notificaties.

Bewerkt (21 mei 2013 13:55)

Nexus 4
Nexus 7 (2012 + 2013)
Asus EEE Pad transformer TF101
HTC Incredible S
Google Chromecast

keepitcool

keepitcool

• Lid sinds 19 november 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2013
  • 12:23

Machiel, kan het zijn dat jouw probleem in dit Forum word uitgelegd ?
Ik heb zelf ook een ZIGGO modem de CISCO ik had ook problemen met WIFI maar ik heb een Cisco repeater in huis bij geplaatst.
Tevens is Ziggo ook aan het aanpassen geweest met onze modems routers afgelopen maand las ik in hun nieuwsbrief, gevolg mijn WIFI zat toen spontaan op een ander kanaal.

Ik lees dat je stock unrooted werkt maar misschien dat je met deze fix in de kernel van FRANCO het probleem tijdelijk kunt oplossen tot GOOGLE zelf een fix uitbrengt ?
Mits dit uberhaubt jouw probleem zou kunnen oplossen ik tracht een beetje mee te denken

r97: * Add Codeaurora fix to the Wi-Fi delay on screen off bug (hopefully Google pushes this to the stock kernel on the next update) * Some memory related routines improvements * Another fix to prevent some panics related to gamma code

Bewerkt (21 mei 2013 13:56)
ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 9 maart 2013
  • 16:54

Het is weer terug gezet.. Hij wacht nu op de volledige release van die patch, maar ze zijn er mee bezig

Bewerkt (21 mei 2013 13:56)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren