Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 9 augustus 2014
  • 13:21

Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een LG G2 in huis. Hiervoor had ik namelijk een Note 3. Echter viel het toestel tegen door zijn formaat, en wou een snel toestel hebben met een goede accuduur. Na Google-en en doen kwam ik tot de beslissing dat het de LG G2 moest worden!

Uit de doos alles geïnstalleerd, en het toestel laten opladen tot 100%. Het toestel had direct al Android 4.4.2 en is dus up-to-date.

Echter heb ik hem nu 4 dagen, en moet hem toch echt iedere avond/begin v.d. nacht als ik richting bed ga opladen, omdat ik het elders de dag erop niet meer ga halen. Dit betekent dat het toestel met mijn gebruik tussen de 14 & 16 uur haalt op zijn accu. Is normaal? Of heeft mijn gevoel toch gelijk, en hoort ie langer mee te gaan door zijn grote accu.

Wat ik ermee doe is:

• Enkele WhatsApp berichten per dag sturen;
  • Gemiddeld half uur per dag bel;
  • Eens een keer een burgernet sms of tan-code van de ing ontvang;
  • Half uurtje per dag surf via Chrome;
  • Gemiddeld 1x in het uur tot 2 uur Facebook open;
  • 2 keer daags Twitter open;
  • Het scherm heb ik op automatisch staan met 40% (Had hem op 50%);
  • Bij synchroniseren heb ik in Google de helft uit gevinkt omdat ik dat niet gebruik;
  • Natuurlijk raak ik het toestel nu iets meer aan dan als ik hem al even in huis heb (dat zal iedereen doen);

Ik zie graag anderen hun mening en accuduur voorbij komen, en hoop dat er hierdoor meer duidelijk word voor mij. Misschien dat ik teveel verwacht van de grote accu, of heb ik iets in de instellingen/apps staan die mijn toestel sneller leeg trekt dan de G2 hoort te doen.

In ieder geval al bedankt voor het lezen!

Groet,
Marco

Bewerkt (9 augustus 2014 13:23)
psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 9 augustus 2014
  • 16:31

Dit is opzich wel normaal.
Een aantal dingen dat je kan doen:
* Controleer of GPS altijd aan staat, als dat zo is, zet deze uit en alleen aan op moment dat je GPS nodig hebt.
* Als Wifi altijd aan staat, terwijl je de Wifi niet gebruikt dan kan je deze het best uit zetten.
* Je kan Apps installeren om te kijken of deze zin hebben http://androidworld.nl/nieuws/3-apps-om-batterij-mee-te-besparen-op-smartphones/

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 10 augustus 2014
  • 12:51

Bedankt voor het antwoord!

GPS heb ik inderdaad alleen aan als ik het nodig heb, zodat het al accu scheelt.
Wifi gebruik ik nooit, aangezien ik 2GB internet bij Vodafone heb met internet beperkt (Snelheid kakt in na 2GB).

Ik dacht namelijk dat de G2 langer uit kon houden door alle zeer positieve reacties die men geeft op internet over zijn accuduur.
Ik hielt namelijk met mijn Note 3 die ik hiervoor had ook deze tijden.

psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 10 augustus 2014
  • 13:24

Als niet optimaal bereik hebt, dat kan ook je batterij extreem vreten.
Op moment dat je telefoon van 2g - 3g - 2g - 3g - 4g - 2g de heletijd aan het switchen is, dan maakt hij elke keer opnieuw de verbinding.
Je kan ook anders eens proberen om juist wel via Wifi te werken. (waar wifi is in iedergeval).
Verder zou je kunnen kijken bij “Instellingen –> Accu” of kijken of je wat met de volgende app kan zien: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uzumapps.wakelockdetector deze app checkt welke andere app zorgt dat je telefoon meerdere keren uit slaap modus gaat. (als hij slaapt verbruikt hij uiteraard minder)

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 10 augustus 2014
  • 13:28

Bedankt voor de reactie terug. Ik had wifi altijd uitstaan omdat ik voldoende data heb, maar ook omdat WhatsApp op wifi niet altijd direct de berichten doorstuurt (krijg vaak dan 1 vinkje maar, of berichten naar mij toe komen niet binnen tot ik WhatsApp open).

Ik zit op 4G netwerk dat vrij stabiel is momenteel. Heb inderdaad wel dat hij zodra ik de deur uitga vrij snel overschakeld naar H+ of 3G, omdat verderop in de wijk nog niet alles optimaal is bij Vodafone.

Zal ondertussen ook de app eens downloaden en laten draaien.

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 10 augustus 2014
  • 13:31

Even aan aanvulling: De app kan ik niet gebruiken. Deze app zegt dat sinds Kitkat root acces nodig is..

Ik heb mijn toestel geheel origineel op de launcher na (G3 launcher geupdate)

psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 10 augustus 2014
  • 13:40

Volgens Wakelock is er een mogelijke omweg, zou je dat kunnen testen?

(staat in de beschrijving van de Play Store)

Notice for Android KitKat :
Need root access due to permission changes!
If not rooted, this alternative solution might help: http://goo.gl/Yqdh2F

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 10 augustus 2014
  • 13:47

Nee sorry, ik zie daar dingen voorbij komen dat boven mijn gebruikelijke kennis gaat (ADB enz..)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren