Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2014
  • 23:01

Hi, ik heb geen LG maar ben wel geïnteresseerd in de Guest Mode van de G2. Maar ik kan maar weinig informatie over vinden, behalve dat je een aparte home screen hebt waarop je applicaties kan zetten die een Guest mag gebruiken. Maar dat is bijna net zoveel als zeggen dat er een Guest Mode is.

Wat ik graag zou willen weten is hoe ver gaat het? Wat bijvoorbeeld als ik de camera erop plaats. Hoe vaak komt het niet voor dat je de telefoon aan iemand geeft om foto's van jou en wat dan ook te maken? Vanuit de camera app kan je meestal ook je eerdere foto's terug zien. Ziet men in Guest Mode ook jou eerder gemaakte foto's, gemaakt in “Private” Mode? Of heb je zoiets als public folders en private folders? Bijvoorbeeld foto's van landschappen, gebouwen e.d., die iedereen mag zien in public folders, maar de foto's van de hotelkamer in de private folders.

Hoe zit het met de dialer en contacten? Kan je die wel toegankelijk maken, maar dat je bepaalde contacten als privé kan instellen. Het komt wel eens voor dat iemand even met je telefoon moet bellen. Of dat je bijvoorbeeld service nummers en bellen naar het buitenland blokkeert in Guest Mode.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de play store als je die in de Guest Mode zet. Kan je beperkingen instellen, zoals alleen gratis of voor een bepaalde leeftijd.

Ik ben dus benieuwd wat Guest mode nu precies inhoud. Ik word het namelijk een beet zat om steeds maar weer mijn telefoon te unlocken voor dingen die totaal geen beveiliging nodig hebben. Er is door Google totaal niet nagedacht over beveiliging. Eenvoud staat bij hun hoog in het vaandel, maar het eerste waar je als gebruiker gelijk over valt is je unlock scherm. Google heeft de denkfout gemaakt om de “anti-per-ongeluk-applicatie-starten scherm” (ik weet eigenlijk nog geeneens hoe het zou moeten heten), te combineren met het beveiligingsscherm. Nu moet ik mijn wachtwoord gebruiken om de zaklantaarn of de rekenmachine te kunnen gebruiken. Hoezo slimme koppen bij Google. Een beetje gefrustreerd.

Bewerkt (2 februari 2014 23:03)
Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 3 februari 2014
  • 10:46

Voor telefoon is er standaard bij Android niet het soort guest mode dat jij beschrijft. Voor tablets is die er wel. Er is dan een speciale account waarbij je zelf kunt kiezen welke apps al dan niet beschikbaar zijn. Daarnaast zijn de foto's dan ook gescheiden van de andere accounts.

Hoe dat bij LG precies werkt, weet ik niet. Wat ik wel begrepen heb, is dat de foto's daar ook los staan van de normale foto's. Wanneer je dan iemand een foto zou laten maken in de gastmodus, dan zal deze persoon niet zomaar al je foto's kunnen inzien. Uit de G2-review van Dimitry:

Guest Mode zorgt ervoor dat je kinderen, collega's, of wie dan ook met je telefoon aan de slag gaat niet bij je persoonlijke informatie kan komen of gebruik kan maken van je telefoon om zaken te kopen. Binnen deze functie zelf kun je aangeven wat een ander wel en niet mag zien en dat kan zelfs tot op het niveau van een enkele foto. Diegene die via de Guest Mode gebruik mag maken, krijgt een ander patroon om het toestel te ontgrendelen en men kan niet bij de informatie.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2014
  • 21:56

Hi Sander, daarom stel ik de vraag ook aan G2 eigenaren, omdat ik zelfs in de handleiding van de G2 alleen een kleine melding zie dat de G2 een Guest mode heeft. Ook op YouTube en reviews krijg ik alleen een summier antwoord. Alleen een G2 eigenaar die Guest mode gebruikt kan dus mijn vragen beantwoorden. Of misschien een review schrijven over wat je allemaal met Guest Mode kan doen. Misschien is dat ook een leuk artikel voor op de home page.

dim_aw

dim_aw

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 30
  • Reputatie 10
  • AdminAdmin
  • 4 februari 2014
  • 11:46

Hoi,
Ik heb de LG G2 getest en je kunt idd tot op het niveau van een foto permissie geven of de ander die mag zien of niet.
Zojuist even gebeld met LG. Je kunt de dialer in de guest mode laten zien of niet, in het laatste geval kan diegene in de guestmode niet bellen of je laatst gebelde nummers zien. Je kunt alleen niet instellen welke nummers iemand in de guest mode wel of niet kan bellen, het is dus of wel of helemaal niet.

Je bent zelf een handtekening

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2014
  • 22:34

Dim, bedankt. Zeer interessant die Guest Mode. Misschien van het weekend nog even in een winkel kijken bij een G2. Misschien dat ik het kan uitproberen.
Ik snap niet dat dit wel voor tablets schijnt te zijn, hoewel ik dit niet bij mijn Note 10.1 2014 terug kan vinden, want een telefoon geef je ook wel eens aan een vriend of collega omdat die hem wel eens wil bekijken. Ik ben benieuwd of dit ook bij de LG Pro 2 komt. En Samsung komt binnenkort met de S5. Kijken wat zij aan beveiliging doen. Knox lijkt mij niks, omdat je niet vrij bent in de keus van applicaties die in Knox kunnen draaien (daar heb je een Knox store met apps waaruit je kan kiezen, als ik het goed heb).

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 februari 2014
  • 09:08

Eric65
Ik snap niet dat dit wel voor tablets schijnt te zijn, hoewel ik dit niet bij mijn Note 10.1 2014 terug kan vinden, want een telefoon geef je ook wel eens aan een vriend of collega omdat die hem wel eens wil bekijken.

Voor het gros van de mensen is een telefoon persoonsgebonden die je niet echt met iemand deelt. De meeste mensen hoeven niet perse een guest mode aan te zetten als ze een vriend(in)/collega hun telefoon willen laten zien. Een tablet wordt vaker door een heel gezin gebruikt en heb je zodoende meer aan gebruikersprofielen of een guest mode. Misschien dat jij het anders gebruikt, maar dit is ongeveer de achterliggende gedachte.

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 5 februari 2014
  • 09:50

nanders
Voor het gros van de mensen is een telefoon persoonsgebonden die je niet echt met iemand deelt. De meeste mensen hoeven niet perse een guest mode aan te zetten als ze een vriend(in)/collega hun telefoon willen laten zien. Een tablet wordt vaker door een heel gezin gebruikt en heb je zodoende meer aan gebruikersprofielen of een guest mode. Misschien dat jij het anders gebruikt, maar dit is ongeveer de achterliggende gedachte.

Klopt. Zelf had ik liever gehad dat Google ons zelf die keuze gegeven had in plaats van deze voor ons te maken.

Eric65
Knox lijkt mij niks, omdat je niet vrij bent in de keus van applicaties die in Knox kunnen draaien (daar heb je een Knox store met apps waaruit je kan kiezen, als ik het goed heb).

Eric: hier staat KNOX wat beter uitgelegd. Het is mogelijk om beveiligde apps te installeren in KNOX. Die moeten dan eerst gecontroleerd worden en zijn digitaal ondertekend door Samsung. Het is ook mogelijk om apps buiten KNOX om te installeren (gewoon via de Play Store bijvoorbeeld).

Verder: heb je wel meerdere gebruikersprofielen op je Note 10.1 2014? Wat ik her en der lees is dat die er in eerste instantie niet waren, maar na een firmwareupdate wel.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2014
  • 21:39

Sander
Verder: heb je wel meerdere gebruikersprofielen op je Note 10.1 2014? Wat ik her en der lees is dat die er in eerste instantie niet waren, maar na een firmwareupdate wel.

Even uitgezocht, maar dit is multi user support, dus meerdere (Google) accounts, geen guest naar ik neem. Dit schijnt bij de KM1 update te zitten die nu voor de Arabische landen uitkomt, dus nog niet hier (even rondgesnuffeld op sammobile).

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2014
  • 21:44

nanders
Eric65
Ik snap niet dat dit wel voor tablets schijnt te zijn, hoewel ik dit niet bij mijn Note 10.1 2014 terug kan vinden, want een telefoon geef je ook wel eens aan een vriend of collega omdat die hem wel eens wil bekijken.

LG denkt daar dus net als ik anders over, anders zouden ze geen Guest Mode inbouwen in de G2. Schijnt dus toch vraag naar te zijn.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren