Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

cvegreen

cvegreen

• Lid sinds 13 oktober 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2019
  • 14:32

Beste medeleden,
Mijn Vernee Apollo Lite was voor nu bijna 3 jaar een perfecte metgezel behalve dan de camera, die was echt ondermaats op alle vlakken. Vorig jaar heeft hij nog een nieuwe batterij en scherm gekregen, maar nu is hij toch echt bijna op. Daar ons gezin dat 5 mensen telt en slechts 1 arbeidersloontje kent, is het dus moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen op het eind van de maand. Maar mijn toestel is dus aan vervanging toe, wij zitten met een abbo van 16€ bij Proximus in België dus en daar stappen we niet van af. We komen als we een beetje opletten ermee rond, andere providers hebben we gehad, maar daar schort naar onze mening wel altijd wel iets mee. Dus veranderen van provider zit er niet in. Daar we bij Proximus ook toestellen met een abbo kunnen doen kan ik kiezen uit 3 modelletjes als ik niet meer als 9€ voor een toestel wil uitgeven en 5€ per maand wil opleggen voor 2 jaar en een abbo van 16€ wil behouden. Dus mijn keuze is beperkt als ik daar niet buiten wens te gaan. Ik wil ook wel een toestel die enkele jaren goed dienst kan doen. Ik heb heel erg lang mij vast gepind op de Nokia 4.2, maar die lijkt als ik kijk naar reviews niet zo goed te zijn, dan kan ik ook kiezen tussen de Samsung A20e en de Huawei P smart 2019, Die beide laatste merken had ik liever niet gehad omdat ik hun skin omheen de Android niet zo leuk vind. Maar als je in super budget land moet gaan kiezen en er zijn maar 3 toestellen waaruit je kan kiezen moet je soms je ideeën aan de kant durven zetten. NFC hebben ze alle 3, dit was iets wat ik miste op mijn Vernee en dus moest dit op mijn volgende gewoonweg zitten. De Huawey Y5 die ook kan in deze prijsklasse geeft geen NFC en die valt dus meteen om die reden af. Eentje die betere foto's kan maken als de Vernee lijkt mij niet zo moeilijk, denk dat ze dit alle 3 wel doen met op top de Huawei P Smart denk ik. Die heeft ook de grootste batterij met 3400 mAh en ook het grootste scherm, Maar zo groot hoeft dit nu ook niet te zijn. Tussen de 5,5 en de 6" vind ik prima, dus hoeft de P smart niet perse omwille van het grootste scherm. Maar wat neem ik nu het beste? Toch de Nokia 4.2 omwille van de Android One? Of kies ik toch beter voor een Samsung A20e omwille van dan de USB C die hij als enige heeft, of kies ik voor de Huawie P Smart die en het beste scherm heeft, hoogste resulutie, grootste batterij, snelladen en ook op papier althans de berste camera lijkt te hebben? Maar wat met hun gedoe met Trump?  Moet ik mij daar iets van aantrekken of niet? Ik wil niet een slechte keuze maken, want als ik een slechte keuze maak is dit een heel erg zure appel, want met ons kleine loontje is het iedere euro tellen voor we hem uitgeven. Mijn vrouw heeft de Nokia 7.1 op deze manier gekocht enkele maanden geleden, al betaald zij wel 10€ per maand voor 2 jaar, Daar haar toestel het hoofd toestel is kon dit wel, maar mijn toestel is dit niet en moet hij goedkoper zijn natuurlijk. Dit is een heel erg fijn toestel, vandaar dat ik mij weken heb vast gepind op de Nokia 4.2, maar door de negatieve reviews op youtube ben ik nu wat bang om daarvoor te gaan. Wat denken jullie?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 augustus 2019
  • 14:50

Topic verplaatst naar het Koopadvies forum

Bewerkt (4 augustus 2019 14:50)
cvegreen

cvegreen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2019
  • 16:55

Topic verplaatst naar het Koopadvies forum
Oh, sorry voor het verkeerd plaatsen.

nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 4 augustus 2019
  • 18:14

geeft niet hoor.

als ik zou moeten kiezen tussen deze 3 toestellen zou ik de nokia 4.2 uitkiezen, mede vanwege Android One.

Samsung maakt in het hoge segment een van de beste toestellen die er zijn, maar in het lage en middensegment denk ik dat er betere opties zijn. het update beleid is niet zo best en de UI hapert nogal eens. Misschien dat het tegenwoordig beter is, ik baseer mij op ervaringen van een paar jaar geleden.

Huawei voel ik zelf weinig voor, ook wel door de onzekerheid over de ondersteuning in Europa.

maar het blijft een persoonlijke afweging. Misschien dat je ze alle drie even kan voelen in een winkel en daar je gevoel laten spreken.

cvegreen

cvegreen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2019
  • 19:14

Bedankt voor dit snelle en duidelijke antwoord. 
dit loopt zowat gelijk met mijn gedachtegang. Ik draai ook al lang mee in het Android wereldje en als ik het budget had kocht ik mij een Moto One Vision, maar dat heb ik helaas niet. Die bied mij wat ik in een Smartphone zoek. Ik hoef geen Smartphone uit het topsegment, dat spreekt mij niet aan, maar eentje die mij bied wat mijn wensen zijn. Kale Android, daar hou ik wel van, een goede camera kan mij wel bekoren en een beetje snelheid miskomt niet.. Ben iemand die er zelf best wel veel van weet, maar ja, dat budget he. Dat speelt mij parten.

cvegreen

cvegreen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2019
  • 18:12

Beste, 
Ik ben vandaag naar het proximus center gegaan en ik had een heel aardige kerel voor mij, die vertelde mij dat mijn telefoon helemaal niet stuk was na inspectie, maar dat mijn SIM kaartje kuren krijgt. De ene keer werkt hij wel goed, de andere keer maar half en mijn Vernee komt daar tureluur van. Daardoor krijgt hij kuren. Ik heb nu sinds deze middag een ander SIM kaartje in mijn toestel en ja hoor, geen kuren meer. Laat ons nu maar hopen dat mijn Vernee het nog een hele tijd uithoudt, want na deze krijg ik nooit nog zo een snel toestel, dat is me nu echt wel duidelijk. Ik heb nu een Mediatek Helio X25 processor met 4 GB RAM en met mijn kleine budgetje kan ik nooit een toestel krijgen dat 4 GB RAM heeft, laat staan een processor dat kan mee benen met de Helio X25. 
Aan diegenen die mee hebben geholpen, alvast bedankt voor hun tijd en begrip voor mijn situatie. Maar ik blijf mijn Vernee gebruiken tot hij echt op is. Dat is hij dus nu nog niet, het was gewoon mijn SIM kaartje die op was, gelukkig voor mij.

nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 6 augustus 2019
  • 07:24

Dat is natuurlijk de beste budget oplossing :-)

cvegreen

cvegreen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2019
  • 18:23

Dat is het zeker, zo een SIM kaartje koste me helemaal niets. Juist wachten tot mijn oude SIM uitviel, nieuwe SIM erin en terug gaan. Vandaag terug kunnen genieten van mijn vlot werkende Vernee Apollo Lite. Die word eind September 3 jaar. Hopelijk nog 1 à 2 jaartjes erbij, we zien wel hoe lang hij het nog volhoudt.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren