Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Plantje

Plantje

• Lid sinds 03 augustus 2016
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 24 november 2018
  • 15:01

Goedemiddag,

Ja, ik ga dit cross posten. Er zijn diverse websites waar ik ongetwijfeld informatie vandaan kan halen. Bij de één wat meer gericht op het één bij de ander wat meer op het ander.

Op het moment heb ik een HTPC op basis van Windows 10. De basis specs:
Vrij oude HP Intel Core 2 Quad CPU Q9300 2.50 GHz desktop
4GB RAM
Nvidia GeForce 9400 GT met totaal geheugen van 2519MB waarvan 512MB dedicated en 2007MB shared
Windows 10 Pro 64 bit
Windows 10 draait op een SSD.
Media en opgenomen TV staan op een 2TB interne HDD
2x Floppy DTV met Alphacrypt CAM
1x HDHomerun duo connect
Smartmouse
TV Mosaic
DVBJCam
NewCS
Philips TV

Deze staat 24 uur per dag aan, zodat ik altijd wanneer ik wil TV kan kijken. Maar ergens is dat zwaar overdreven.

De problemen die ik er mee heb zijn:
Het systeem verbruikt best wel veel aan stroom en staat 24 uur per dag aan.
YouTube hapert in Edge, omdat de CPU telkens naar 100% piekt en dan weer terugvalt.
Beeld in Netflix, Kodi enz is niet 100% scherp. Het lijkt een klein beetje geblurred om de zaken wat meer in elkaar over te laten lopen. Dat gaat wel goed wanneer ik de TV niet op PC mode zet. Echter, wanneer ik dan bijvoorbeeld Windows Explorer of Edge gebruik dan lijken heel veel lijnen wat dubbel.
Wanneer ik in de slaapkamer TV kijk via Kodi, VLC begint het na een minuut of 15 vaak te haperen en bufferen. Dit gebeurt ook met opgenomen TV die ik vanuit mijn HTPC afspeel. Ik weet niet of dat issue in de client daar ligt of in de server

Wat ik wil bereiken met de aanpassing:
Probleemloos overal live en opgenomen TV kunnen kijken
Minder stroomverbruik
Afstappen van verschillende typen tuners

Mijn idee van de nieuwe situatie:
HDHomerun HR5-4DC (iemand wees me erop, dat deze vreemd genoeg 100Mbit in plaats van 1000Mbit heeft)
Energiezuinige Windows 10 machine waar TV Mosaic op draait t.b.v. ontsluiting van de tuners.
Eventueel een externe harde schijf voor alle opgenomen TV en media
Nu kan ik hetzelfde doen als wat ik nu heb: 1 HTPC waar alles aan hangt, maar ik kan ook 1 server voor TV Mosaic en alle media bestanden nemen en een aparte Android box met Android TV als front end.

Ik heb nu de volgende vragen:
Mijn voorkeur gaat uit naar één Windows 10 machine die alles kan. Wat zouden jullie adviseren? Eén machine of twee apparaten?
Gaat het feit dat opgenomen TV op een externe schijf staat een beperkende factor zijn? Of valt dat wel mee?

In geval van 2 aparte machines: wat voor apparaat zouden jullie adviseren voor het draaien van TV Mosaic?

En dan in geval van één machine: wat voor Windows 10 machine dan? Om te zorgen, dat ie een beetje zuinig is en tegelijk als TV Mosaic server en als Windows 10 front end kan werken.

In geval van een aparte Android box om als front end in de woonkamer te gebruiken heb ik nog de volgende vragen:
Zijn de volgende apps beschikbaar voor Android TV?
Kodi
Ziggo Go
Feedly
YouTube
Google Assistent (in het Nederlands)
Netflix
TeamViewer (bij voorkeur ook om het apparaat zelf over te nemen)
Agenda app (met gebruik van Microsoft accounts)DomoticzToonFoto en video viewer met mogelijkheid tot verwijderen

Verder vraag ik me af of bij zo'n Android box ook een bluetooth keyboard te gebruiken is.
Ook het gebruik van een webcam voor Skype en Google assistant lijkt me wel handig
Tenslotte moet de box middels tulip of mini jack aan te sluiten zijn op de versterker

Alvast bedankt voor het meedenken!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren