Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6333
  • Reputatie 250
  • 5 september 2018
  • 19:15

Het is maar net wie je vraagt hoor. Ik zou zelf niet zo snel een tablet kopen, geen Android omdat veel apps niet echt een goede tablet interface bieden, en geen iPad omdat ik iOS vreselijk vind. Ik zou zelf eerder een convertible laptop nemen, die hebben tegenwoordig niet meer zo'n enorme lader en accu gaat ook langer mee dan vroeger. En je hebt een volwaardig OS waar je veel meer mee kan dan een paar apps installeren en draaien. Maar het is wel wat duurder.

Voor telefoons niets anders dan Android, dat wel :-)
Een halve laptop is natuurlijk weer een ander verhaal. het is omdat ik de tablet gekregen heb maar persoonlijk zou ik niet voor een Android tablet kiezen als ik het vergelijk met Apple werkt een iPad gewoon mooier.

Het is ook maar net wat je er mee doet, je verwachtingen zijn en je budget is…maar als het puur om lengte ondersteuning gaat zou ik voor een iPad gaan…. tenminste als de prijs je niets uitmaakt want die zijn duidelijk hoger dan welke Android tablet dan ook.

testbe

testbe

• Lid sinds 10 augustus 2017
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 september 2018
  • 21:03

Wel, dat brengt mij weer bij de initiële vraag. De lengte van de ondersteuning van iPad is vele malen beter en ik begrijp ook dat de apps van veel hogere kwaliteit zijn.

Maar de vraag is natuurlijk hoe belangrijk is die lengte van ondersteuning? Wij op dit forum (ik ook) vinden dat heel belangrijk… Maar is je Android-tablet na 4 jaar echt veel slechter dan een iPad omdat hij 3 Android-versies achter loopt? Ik vind daar bijzonder weinig informatie over, terwijl het voor mij een belangrijke vraag is in mijn keuze.

Ik zie namelijk ook nog wel wat voordelen aan een Android-tablet. De toestellen zijn qua hardware vaak beter dan een iPad (toch zeker de standaard iPad). Ze hebben een beter scherm, meer opslagruimte of op zijn minst mogelijkheid om die uit te breiden, vaak sneller opladen, betere speakers, beter filemanagement, zelfs mogelijkheid om via USB-stick te werken, etc… 

Ik had het nooit gedacht, maar ik vind de keuze voor een tablet veel moeilijker dan voor mijn telefoon. Daar was ik er snel uit dat een Android-telefoon een betere keuze was. Bij tablets ligt dat een pak moeilijker. 

Hoe dan ook: ik vind ze eigenlijk veel te duur voor wat ze zijn. Maar soms heeft een mens ze nodig…. Zoals nu.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6333
  • Reputatie 250
  • 6 september 2018
  • 00:16

Laat ik dan zo zeggen… een duurdere Android tablet zal zeker wel 5 jaar meegaan met misschien één maal een nieuwe accu in die 5 jaar.
En dat sommige appzs na een bepaalde periode niet meer ondersteund worden heeft toch met de developer van de app te maken, als die besluit om lagere versies niet meer mee te nemen dan heb je pech.

Neem als voorbeeld ik heb een parrot asteroid smart (ook een soort tablet) in mijn wagen zitten en deze heb ik geroot en de Playstore en play-servers op gezet en draait op Android versie 2.3.7 en zo langzaamerhand is er geen app meer voor te krijgen…maar onderhand is het toestel al wel weer zo'n 7 jaar in omloop maar is niet te vergelijken met de huidige standaard.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2189
  • Reputatie 20
  • 6 september 2018
  • 10:59

Ik heb eerst een Ipod gehad. Misschien dat het nu anders is, maar lange ondersteuning ?, echt niet !.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1029
  • Reputatie 10
  • 6 september 2018
  • 12:34

Ik gebruik nog steeds Samsung Note 10.1 tablet uit 2010. Doet het nog perfect In alle opzichten.
Dat beveiliging niet up to date is weet ik,  maar voor veel gebruikstoepassingen maakt mij dat niet uit… ik doe geen e-mail, bankzaken of aankopen via de tablet.
Tablet is voor mij een groter scherm onderweg of op de bank: browsen, lezen, youtube, spelletje…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 bèta (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2189
  • Reputatie 20
  • 6 september 2018
  • 16:18

De beveiliging, dat ben je zelf.

Liever een oude beveiliging en ik klik nergens op, dan de beste beveiliging en ik laat medewerkers van MS binnen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren