Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

testbe

testbe

• Lid sinds 10 augustus 2017
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 4 september 2018
  • 21:27

Hallo,

Ik ben aan het nadenken om een tablet te kopen. Dan duikt al snel de vraag "iPad of Samsung/Huawei?' op. Ik heb er al veel over opgezocht, maar 1 ding blijft mij onduidelijk. 

Welk merk je ook kiest, je mag van geluk spreken als je Android-tablet een update krijgt. Laat staan dat die over 4 jaar nog een recente Android-versie draait. Het lijkt mij eerder reëel dat over 4 jaar je toestel nog steeds draait op Android 8.x.

Wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is: hoe erg is dat? Veiligheid is zeker een issue, maar zijn er nog andere gevolgen… Ga je na een paar jaar bepaalde apps niet meer kunnen installeren omdat je nog een oude Android-versie draait? 

Ik ben zelf nog niet lang genoeg een Android-gebruiker om dat goed te kunnen inschatten.

Alvast bedankt,

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 773
  • Reputatie 0
  • 5 september 2018
  • 06:53

Je kunt er ook voor kiezen om een Windows tablet te kopen

GerKuijn

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5961
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 september 2018
  • 08:38

Het updatebeleid van tablets is inderdaad vaak niet zo best. In elk geval voor versie updates. Ik weet niet precies hoe het zit met beveiligingsupdates. Een lange tijd geen beveiligingsupdates is in elk geval onwenselijk. Het installeren van apps hoeft niet altijd een probleem te zijn, een enkeling zou wel problemen kunnen geven.

testbe

testbe

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 september 2018
  • 10:20

Wel. Ik heb een Surface Pro 2. Toptoestel. Maar na viertal jaar begint de batterij het te begeven. Ik haal tegenwoordig nog maar zo'n 2 uur en ik moet het toestel weer opladen. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst wel een nieuwe kopen. 

Maar de Surface (toch de Pro 2) heeft ook nog een paar nadelen: de lader is echt een computerlader. Dat weegt wel wat en neemt veel plaats in. Zeker als je veel onderweg bent. En ik zou graag een toestel hebben waarop ik de digitale krant kan lezen. Spijtig genoeg heeft mijn krant een tijd geleden zijn Windows-app stopgezet.

Bewerkt (5 september 2018 10:21)
nanders

nanders

• Berichten 5961
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 september 2018
  • 13:51

als de krant lezen een belangrijke toepassing is zou ik ook kijken of er voor die krant een goede app voor Android bestaat die geoptimaliseerd is voor tablets. Dat is niet altijd het geval. Op de iPad zijn dat soort apps vaak beter op het scherm formaat afgestemd.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2223
  • Reputatie 20
  • 5 september 2018
  • 17:10

Een app die het al doet sinds Android 4:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.peter.blue.ireader

Nieuwe OS'en, ik wou dat ik nog 4 ha. Alles wat daarna kwam heeft het voor mij alleen maar slechter gemaakt.
Extra slidescherm bij aanzetten
Google assistent
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb de telefoon 6 jaar gebruikt. Toen hij kapot ging was er al Android 7, dus ik bedoel maar.

De telefoon doet het overigens nog wel, maar ik heb groen beeld.
Ik gebruik hem om te testen, ik kan namelijk bij de database komen ivm omdat hij geroot is. ;-)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

testbe

testbe

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 5 september 2018
  • 18:12

Bedankt voor jullie eerlijk advies. 

Beetje verrast wel dat er hier op een Androidsite verschillende keren wordt verwezen naar een niet-Androidoplossing. Het doet mij wel sterk twijfelen over mijn aankoop.  

Ik heb mij al altijd verzet tegen een Apple-toestel. Niet omdat die slecht zouden zijn, maar omdat ik niet in dat eco-systeem wou stappen. Maar ik denk dat de kans toch alsmaar groter wordt dat ik voor een iPad moet gaan. 

Zo'n zonde dat er eigenlijk geen degelijke concurrentie is. De Surface is echt goed, heel productief en handig… En mijn huidige Androidsmartphone is ook een topper. Alleen de combinatie van een degelijke productiviteitstoestel met de nodige apps blijkt moeilijk te vinden. In mijn ideale wereld zou je een mix hebben van Android en Windows. Wie weet… ooit.

Bewerkt (5 september 2018 18:17)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6390
  • Reputatie 250
  • 5 september 2018
  • 18:43

Ik heb een tab S2 (vanuit een erfenis gekregen) en deze wordt maar mondjesmaat geüpdate loopt altijd achter en nooit de laatste update…. toevallig vanmorgen nog een update gehad en hier zat de beveiligingsupdate van Juni in terwijl we nu al in september zitten, tevens krijgt deze tablet ook geen Android upgrade meer terwijl hij niet eens zo oud is.

Als je voor ondersteuning en lange updates wilt gaan zou ik voor een Apple tablet gaan.

nanders

nanders

• Berichten 5961
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 september 2018
  • 18:47

Het is maar net wie je vraagt hoor. Ik zou zelf niet zo snel een tablet kopen, geen Android omdat veel apps niet echt een goede tablet interface bieden, en geen iPad omdat ik iOS vreselijk vind. Ik zou zelf eerder een convertible laptop nemen, die hebben tegenwoordig niet meer zo'n enorme lader en accu gaat ook langer mee dan vroeger. En je hebt een volwaardig OS waar je veel meer mee kan dan een paar apps installeren en draaien. Maar het is wel wat duurder.

Voor telefoons niets anders dan Android, dat wel :-)

nanders

nanders

• Berichten 5961
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 5 september 2018
  • 18:57

Misschien ben ik iets te negatief. Ik sleep elke dag een dikke laptop mee waar ik in de trein van alles op programmeer. Dat kan ik niet op een tablet.

Als je gewoon wilt browsen, e-mailen, film kijken, krant lezen dan voldoet een Android tablet prima. Als je die krant via een app wilt lezen moet je even nagaan of deze geschikt is voor tablets.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren