Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

DutchDisturbed

DutchDisturbed

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2018
  • 21:44

Vanuit werk heb ik een tijd een iPhone SE gehad en nu de kans om weer terug te gaan naar Android. (Jee!) Mijn laatste Android was een Nexus waar ik heel blij mee was, dus hoge verwachtingen. Budget is max 600 euro, dan ik kom je al snel op de S8 uit.

Nu ben ik er een tijdje uit en lees de volgende berichten over Samsung. 
1. De camera is niet slecht, maar door een productiefout in de stabilisatie blijft de lens heel vaak in de hoek hangen?
2. Bixby is $%^ en daarnaast heeft Samsung nog steeds de slechte gewoonte er een zware schil en rotzooi bij te proppen?
3. Lineage OS is eventueel niet beschikbaar? Ooit mijn HTC desire geroot, dus als dat een oplossing is…

Wat is jullie ervaring hiermee? En belangrijker, wat zijn behalve bijvoorbeeld de One Plus alternatieven waar ik naar zou kunnen kijken? Weten jullie van nieuwe opties die eraan komen?

Thanks!

Bewerkt (27 maart 2018 21:45)

Nexus 4, Android 4.2.2

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5967
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 maart 2018
  • 21:16

Ik heb een s8 en ben daar op zich tevreden mee. Je moet je wel over willen geven aan het Samsung ecosysteem, en na 8 jaar cyanogenmod en lineageOS was dat best even slikken voor mij. Aan de andere kant heb ik nu minder last van rare bugs die toch nog wel in die customs AOSP roms zaten. De Samsung schil is relatief zwaar, maar dat merk je niet zo omdat er een goede processor in zit. Hier gaat alles nog steeds vloeiend.

Ik zou nu misschien voor een toestel kiezen die door lineageOS ondersteund wordt, puur en alleen om de mogelijkheid te hebben om te switchen, bv voor het geval dat de fabrikant geen software updates meer uitbrengt.

Destijds had ik voor de s8 gekozen voor het formaat, en groot scherm maar toch niet een enorm ding in mijn hand, en daar ben ik nog steeds heel blij mee dus ik heb geen spijt van mijn keuze. Bixby vind ik ook geen toegevoegde waarde maar je hoeft het niet te gebruiken.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2264
  • Reputatie 20
  • 29 maart 2018
  • 12:12

Samsung geen lineageOS  ? Echt wel !!. Draait als een zonnetje op mijn Note !.
OK, wel een Custom ROM, maar toch.

Mijn advies: koop een goedkope telefoon.
Waarom ?, als je een dure telefoon koopt, heb je 2 opties:
Je houdt hem origineel, met alle %& van dien
Je root hem, maar dan vervalt je garantie, want ze beschuldigen je gelijk van frauduleuze praktijken. (heb ik op papier staan !)

Garantie vervallen bij een apparaat van 200 Euro, nou ja. Maar bij een apparaat van 800 Euro is dat toch wel heel pijnlijk !!!.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

nanders

nanders

• Berichten 5967
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 maart 2018
  • 12:17

De s8 wordt voorlopig nog niet ondersteund en dat gaat ook nog een tijd duren. De vraag is hoe goed het uberhaupt gaat worden.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2264
  • Reputatie 20
  • 29 maart 2018
  • 22:34

Echt ?

https://www.google.nl/search?q=lineageOS+++s8&ie;=utf-8&oe;=utf-8&client;=firefox-b&gfe;_rd=cr&dcr;=0&ei;=0k29WuClNqbP8AeFhoHwDA

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

nanders

nanders

• Berichten 5967
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 maart 2018
  • 22:49

Die ken ik ja, dat is een onofficiële brakke build waar de helft het niet van doet, oa RIL en de camera.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren