Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mvanlijden

mvanlijden

• Lid sinds 22 mei 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 16 november 2017
  • 10:23

Hoi allemaal,

Kunnen jullie eens met me mee denken? Ik heb nu mijn Nexus 6P 2 jaar en kan mijn abonnement verlengen. Dat laatste ga ik sowieso doen, want door de nieuwe prijsmodellen ga ik goedkoper uit zijn

Maar ik wil als een echte Android fan een mooie nieuwe smartphone. Ik heb nu een Huawei Nexus 6P (met een nieuwe batterij dus stiekem nog goed en geupdate toestel), met een camera die voor mijn gevoel door Google Camera HDR+ functies nog echt super goed werkt. Maar als ik zie wat er nu allemaal is, wil ik wel weer een stapje verder. Ik heb voor mezelf de volgende eisen wel op een rijtje:
- Mijn toestel mag iets kleiner worden, maar veel hoeft niet.
- Ik wil niet te veel inleveren op schermformaat. Ik lees hiervoor te veel sites en mails op mijn telefoon
- Ik wil de 18:9 verhouding in het scherm
- Camera moet gewoon goed zijn en snel werken. Ik wil geen compact camera mee nemen voor leuke kiekjes 
- Update beleid moet fatsoenlijk zijn. Ik weet dat alles een stap terug is vanaf een Nexus, maar wil niet helemaal naar niks
- Ik wil niet de hoofdprijs betalen. De prijs van de Pixel 2XL vind ik echt te gortig. Een losse nieuwsprijs tot 800 euro max vind ik nog wel kunnen.

Vanuit deze punten kom ik nu eigenlijk op 3 opties uit
- Huawei Mate 10 Pro
- HTC U11+
- OnePlus 5T

Welke toestellen voor mij afvallen:
- Google Pixel 2XL - Gewoon te duur, Assistant is toch niet te gebruiken hier in NL
- Samsung Note 8 - Ook te duur en ben geen Samsung fan door update beleid en skin
- LG V30 - Op zich mooi toestel, maar updates en LG gaan niet samen is mijn ervaring

Wat zou voor jullie een argument zijn om voor een bepaald toestel uit mijn rijtje te kiezen? Ik heb fijne ervaringen met Hauwei met mijn huidige telefoon. Ik blijf een zwak hebben voor de high end HTC toestellen, ze zijn ondergewaardeerd voor mijn gevoel. OnePlus heb ik geen ervaring mee, maar weet dat veel mensen er helemaal weg van zijn.

Wat zouden jullie aanraden en vooral waarom?

MichaelR64

MichaelR64

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 november 2017
  • 15:45

U11 +. Draait gelijk op oreo dus goede Bluetooth codecs. Goed update beleid. Camera praktisch net zo goed als die van de Note 8. Waterdicht ip68. Nc oordoppen.

Oneplus niet betrouwbaar kwa updates. Niet waterdicht. Garantie afhandeling en crime. Wel goedkoper.

Mate 10 pro geen oreo. Ai chip moet ik nog zien kwa praktisch nut. Ik meen niet waterdicht.

mvanlijden

mvanlijden

• Lid sinds 22 mei 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 17 november 2017
  • 16:01

Thanx, goede punten idd. Qua waterdichtheid;
Mate 10 pro is IP67 dus wel waterdicht, maar niet IP68 zoals HTC; OP5T is wel waterdicht (OP5 is bewezen in praktijk) maar heeft geen certificering. Waarschijnlijk dus weinig verschil met Mate 10 Pro op dat vlak, alleen gene label ervoor.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren